Sapun Castile-primele impresii

Azi dimineata, cum am facut ochi, m-am repezit la sapunul meu Castile, primul meu sapun Castile, sa vad ce mai face.🙂  Facea bine, statea cuminte in forma paralelipipedica de silicon, pe care, apropo, am folosit-o acum pentru prima data. Nu s-a lipit deloc, n-a fost nevoie de hartie cerata, asa cum spunea cineva printr-un comentariu. Si pentru ca stiu ca o sa ma intrebati, forma se  gaseste la Selgros si Carefour.🙂

Hai sa va arat intai pozele si vorbim dupa…

Na, ca acum m-am blocat, nu mai stiu ce voiam sa va spun. De fapt, ma tot uit fascinata la sapunul asta si nu-mi vine sa cred ca din doar doua uleiuri, uleiuri fara fasoane, fara denumiri exotice , din tari extrem de exotice, a putut iesi  asa ceva. Pentru ca va spun, este un sapun deosebit. Pe langa faptul ca arata bine ( eh, lauda-ma gura!  :D ) , ca e fin de tot la pipait, este gras, cremos, foarte emolient si…face spuma!!! Pentru spuma se face de vina uleiul de cocos, desigur, dar chiar si asa, auzisem, citisem ca sapunul Castile nu face spuma mai deloc. Ei aflata ca reteta asta face spuma destula, iar ce mi se pare mie cel mai interesant este ca nu mi-a uscat pielea de pe maini. Singura mea zona cu probleme, in sensul ca am pielea uscata, este pe maini, unde din cand in cand ma ung cu o crema. De data asta, dupa ce m-am spalat cu Castile, pielea a ramas moale…

Asta e spuma si tineti cont ca e un sapun de o zi! Imaginati-va ce spuma va face peste 2-3 saptamani la dus, cu o lufa buna! Au, mama!🙂

Sunt atat, dar atat de incantata de Castile, incat , dupa ce mi-am oprit si eu unul pentru pielicica si sufletelul meu, restul l-am portionat si am de gand sa-l dau tuturor cunoscutilor, sa-l incerce si sa-mi spuna parerea lor. Abia astept!

Acum va pup si va doresc o duminica placuta!

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Sapunuri și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

28 de răspunsuri la Sapun Castile-primele impresii

  1. valeria spune:

    Buna dimineata,arata foarte bine ultimile sapunele ,ca de altfel toate cele pe care le realizati si le expuneti pt admiratia si folosirea celorlanti.As pune si eu o intrebare daca nu va deranjez:de unde ati reusit sa cumparati ulei exential din acela bun?

  2. Alexandra spune:

    ‘ Neata, Valeria!
    Uleiul de trandafiri l-am gasit la plafarul de langa Hanul lui Manuc. E 23 de lei 10 ml. Pe cel de vanilie l-am luat de la Elemental, insa nu miroase cum m-as fi asteptat.

    • valeria spune:

      Multumesc frumos pt raspuns, eu nu am facut pana acum niciodata sapun,m-am hotart de curand sa fac cu mainile mele un sapun pt copiii mei[Adina si Filip],de oarece baietelul a avut dermatita atopica f.agresiva.Acum este in remisie si de vreo 2 luni lla recomandarea unei prietene folosesc un sapun handmade pt copii si vad ca ii merge bine cu el.Inca nu am conceput o reteta ,pt ca nu am studiat indeajuns despre arta aceasta,sper sa reusec cat de curand acest lucru.Daca doriti sa imi vindeti un pont v-as fi tare recunoscatoare.Aceasta este povestea mea in legatura cu dorina de a invata despre sapunarit, sper ca nu v-am plictisit .

  3. Anca spune:

    De cand asteptam sa vad un Castille facut de tine! Si eu am facut la un moment dat si mi s-a parut ca e putin cleios, translucid si nu miroasea prea stralucit ca nu am pus in el decat foarte putina lavanda, care s-a dus in timp. Avea masline si cocos, dar nu 60/40, cum l-ai facut tu. Eu am pus si ricin, poate de asta sa fi iesit un pic cleios?
    O duminica frumoasa!!! :*:*:*

  4. mijnzeep1 spune:

    Wow, zici ca e unt!!!Sau crema de maini!!!
    Arata superb !!!Ce norocosi sunt apropiatii sau prietenii tai😉
    pupici

  5. valeria spune:

    Pana o sa reusesc sa fac propriul sapun cred ca vreau sa le incerc pe ale dumneavoastra ,mai ales ca al cpoiilor este pe final, iar de le fac pe ale mele in 2 saptamani trebuie sa le las la uscat si mai mult .Daca vreti sa imi lasati un numar de telefon pe adresa:ioneldan25@yahoo.com ca sa discutam ce comand si cum . Multumesc.

  6. wildlife spune:

    Chi
    Am si eu o problema cu PH’ul , primul meu sapun a fost facut pe 1 martie, in fiecare zi testez PH’ul cu hartia aia speciala, din prima zi si pna acum dupa 18 zile coloarea este un mov puternic si constat ca nu’si schimba culoarea, pe 8 martie am mai facut o sarja din alte componente crezand ca am gresit undeva, am facut retepa pe soapcalc si cu acesta din urma am aceeasi problema. Cine ma poate ajuta sa’mi explice daca asa e normal sa se intample sau am o problema undeva, nici nu am curaj sa’l folosesc. Dupa cat timp PH’ul ajunge in limita normala si ok ????

  7. aly spune:

    Arata minunat!
    primul meu sapun a fost un Castile dar cu 70 % ulei masline si 30 cocos si in care m-am incapatanat sa pun si cev amiere de albine.Desi s-a facut maro la culoare (ca si ciocolata cu lapte) am fost multumita de el …iar prietenii mei care l-au incercat au fost de-a dreptul incantati, mai ales doamnele care nu au mai avut nevoie de crema de maini (dupa spusele lor).
    In alta ordine de idei vreau sa va multumesc si eu pt blogul dvs , sunteti o adevarata sursa de inspiratie pentru mine, desi am inceput sa-l citesc abia din feb 2012 am luat toate postarile la frunzarit

  8. vichi spune:

    Este foarte bun sapunul eu il folosesc si sunt extrem de multumita.Spor la treaba.

  9. Alexandra spune:

    Vichi, abia asteptam un semn de la tine si cum stiu cat esti de exigenta in toate cele si ca nu faci complimente gratuit, nu pot decat sa ma bucur pentru comentariul tau!🙂

  10. Mihaela spune:

    Arata super si sunt sigura ca este grozav,eu folosesc in general sapun si creme cu ulei de masline,parca te speli cu o catifea si devii o catifea.
    Succes in tot ceea ce faci!

  11. Alexandra spune:

    Miltumesc frumos!
    Mihaela, ti-am trimis un mail, l-ai primit?

  12. Simina spune:

    Frumos, ca intotdeauna!! Problema este, draga Alexandra, ca adevaratul sapun Castile este cel obtinut din 95-100% ulei de masline estravirgin. Si este normal ca un astfel de spaun sa nu faca spuma. Adaugarea uleiului de cocos duce, fireste, la spuma multa, dar si la un sapun „non-Castile”. Multi sapunari fac deja sapun doar din aceste doua uliuri, dar ei nu se lauda ca fac Castile.

    :*

  13. mihaela costescu spune:

    Sunt foarte bune sapunurile tale si inca nu le-am incercat pe toate .le-am pus la baie pe cel cu ceara si cel cu lapte de capra ,dar nu-i las sa se spele decat pe fata cu ele,”primavara” cred ca e ,il tin in sertar pentru ca miroase asa bine iar cel cu ulei de ricin o sa-l incerc curand. Multa sanatate si spor la munca Alexandra ,deoarece am vazut ca ai si gradina (credeam ca stai la bloc)si acum e mult de munca .Imi beau cafeaua si am plecat sa scot vita din vie .pwp

  14. Mariana spune:

    Na, o sa incerc si eu.La inceputuri am facut sapun din ulei de masline dar fara cocos (doar cu palmier) si intradevar nu facea spuma multa.Apoi am folosit sapunurile tale care m-au innebunit cu spuma lor.Dar voi incerca si eu reteta asta de castille.A iesit la fel de hard ca cele cu palmier sau e mai moale?

  15. Dana spune:

    Eu am cautat forma respectiva la Selgros dar nu am gasit, iar cand am intrebat pe respectivii „experti” nu stiau despre ce vorbesc, ba chiar mi-a dat un tub de silicon. Are vreo denumire specifica? Te rog sa ma ajuti sa-l gasesc. Merci mult!

  16. Cornelia spune:

    Multumesc!

Lasă un răspuns

