O poveste cu sapun

Zilele trecute, rasfoind paginile pe Breslo am dat peste aceasta poveste minunata despre un sapun vechi. Parca as fi citit un pasaj dintr-un roman de Dickens.🙂 Sper sa va placa si voua, iar pe de alta parte, poate sunteti curiosi sa vedeti cum poate fi un sapun mai vechi decat unii dintre noi.😀

1Acest sapun a stat zidit peste 36 de ani intr-un pod .In ’77 din cauza cutremurului a cazut o jumatate din calcanul podului.Aceea bucata cu ..intrarea in pod.In nebunia care a urmat , cei care au fost solicitati sa zideasca calcanul nu stiau ca acesta parte a fost purtatoare de ..use. Nu le-a spus nimeni .Au pus scara pe peretele ramas fara calcan, l-au zidit crezand ca intrarea e prin alta parte ,podul fiind mare si in forma de L. Pana au obsevrat ai mei ,muncitoriii erau plecati deja .La acel moment se gaseau in pod bucatile de sapun facute in ultimii ani (lasate la uscat ) cca 400 kg….de sapun de cea mai buna calitate facut de bunica mea pentru o mare si cunoscuta manastire de maici .La scurt timp bunica sa dus si cei care stiau de sapun nu au mai dat importanta sapunului din podul inaccesibil.Rand pe rand s-au dus si ei si a venit vremea sa mostenesc casa si locul. .Pregatind-o de vanzare a trebuit sa promit ca suport schimbarea acoperisului care era intr-o stare de degradare avansata casa nemaifiind locuita mult timp .Cu ocazia renovarii ,noul proprietar m-a chemat la desfacerea podului stiind si el de sapun (de la mine) si dorind sa il iau cat mai repede pentru a incepe lucrarea .Am avut un soc cand am constatat ca podul era efectiv plin de rafturi ticsite de bucati de sapun puse la uscat .Aveau pe ele un praf de ..35-40 de ani .Erau practic astupate de praf. Am umplut un microbuz mare cu saci de sapun si pana aveam sa fac ceva cu el am adus acasa un sac l-am curatat sumar de praf si l-am spalat cu jet de apa si perie aspra .Am avut surpriza sa constat ca ori asi fi spalat piatra ori sapunul asta la fel ar fi fost .Era ca de piatra ,clabucea abundent dar nu se vedea vreo urma de ..consum .La final am avut pe masa o feerie aurie (poza 1). Super cuarate ,bucatile de sapun m-au facut sa imi schimb brusc impresia initiala cand aratau ca in imaginea nr. 2. unde erau curatate sumar si doar uscat de startul de praf din pod.La spalat am constatat o proprietate de curatire de care nu as fi crezut .Este un sapun de exceptie ,toti care l-au vazut au fost de parere sa nu il subestimez deloc, ba mai mult am aflat ca este la mare cautare fiind natural ,facut in gospodarie cu multa grija de catre o carturareasa (bunica a fost profesoara ) fiind destinat unui asezamant de cult unde se odihnesc inaintasii familiei noastre ,si ca acum, in starea aceasta aproape unica de uscaciune ,dupa atatia ani ,s-ar putea ca multa lume sa fie tentata si bucuroasa sa poata sa profite de calitatile acestui sapun deosebit si absolut rar ca si vechime si mai ales calitate .Da ,la sapun e chiar ca la ..vin. Este intradevar o minunatie ,spala exceptional ,este minunat pentru spalatul pe cap iar la rufe face minuni(l-am probat la lenjeriea de corp ),toate astea si inca multe alte calitati pe fondul unui consum insignifiant al volumului bucatii de sapun care nu se mai topeste ca sapunul luat de la magazin.La proba facuta cu o bucata de sapun uscat folosita in paralel cu un sapun normal de la magazin sa dovedit ca sapunul uscat se va termina dupa ce topeste sigur patru sau cinci sapunuri obisnuite ,concluzie trasa dupa ce s-a stins primul sapun de magazin iar cel uscat avea lipsa doar cativa milimetri din volum. Acum inteleg de ce se cauta sapunul bine uscat . Ca si pret de vanzare am luat orientativ pretul sapunului de acelasi fel listat in acest site de altcineva cu 14 ron per kg. Nu vreau sa concurez acel vanzator insa macar tot atat pot cere si eu fiind sigur ca acesta al meu are o vechime si niste proprietati pe care cel vandut in paralel in site nu cred (spre sigur )ca le are . Il vand in functie de cerere incepand de la o bucata (la ridicare personala ) si pana la ce cantitate doreste cumparatorul .Totul calculat la gram..Am socotit ca pentru o bucata nu da nimeni 8 ron pe colet…. Pretul este deci pentru un kilogram ,fiecare insa poate lua si doar o bucata care poate cantari intre 2-300 gr, si gradat pana aproape de un kg.Oricum se poate stabili cantiatea exacta a unei bucatii ,luand legatura .Rog pe cei care fac din achizitii un hoby de negociere ,sa inteleaga ca aici nu este cazul de asa ceva fiind vorba de un pret care s-a dorit doar aliniat la concurenta si nu un pret real pentru calitatea de exceptie a produsului si nu in ultimul rand a raritatii lui absolute . Acest sapun pluteste practic la suprafata apei,dovedind astfel gradul de puritate .

Sapunul il gasiti AICI.

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la O poveste cu sapun

  1. Este superba povestea. Am citit pe nerasuflate…..si este adevarat: sapunul ca si vinul….asa ca Alexandra, pune si tu la pastrare niste sapun pentru urmasi…e o investitie buna cred.

    • Alexandra spune:

      Dada, sa stii ca ma gandeam, insa nu stiu daca merge. Sapunul la rece are o garantie de doi ani, spre deosebire de sapunul ca cald, ca acela din poveste si care are o durata se pare nelimitata. Dar oricum, am sa incerc sa vad cat rezista totusi un sapun la rece, asa, pentru mine.

  2. Cris spune:

    Ce fain! Imi plac la nebunie descoperirile de genul asta🙂 Nu sunt o fana a sapunului de slanina, dar daca nu as fi descoperit intre timp sapunurile din ulei vegetal produse la rece, l-as fi preferat cu siguranta chimicalelor din comert.

  3. Uite vezi,la asta nu m-am gandit.Intr-adevar bunica facea sapunul fiert(la cald), si il tinea cu anii…..deci asta la rece nu sta mai mult? De ce? Rancezeste? sau? Eu am primit in vara un sapun adus din Grecia de mezinul meu , era din ulei de masline si se vedea ca e uscat tare. M-a tinut o vesnicie, asta am observat si eu ca daca e uscat bine , nu se consuma asa repede.
    Poate daca ai un beci uscat si racoros il poti depozita mai bine.

  4. Gabi spune:

    Frumoasa poveste!

Lasă un răspuns

