Ceara de albine

Azi am primit cadou doua folii de ceara de albine si sunt extrem de incantata! Treaba e ca de-abia mi se mai domolise frenezia sapunaritului, ca iar am intrat in trepidatii!🙂 Binenteles ca am sa fac cat de curand un sapun cu aceasta minunatie a naturii, care este ceara de albine ( alaturi de tot ceea ce produc dragele de albinute) si mai am in plan si un deodorant stick, tot pe baza de ceara de albine. Dar mai astept putin, sa mi se mai duca soda din sange! De ce spun asta? Pentru ca in ultimul timp nu m-am simtit tocmai bine, avand simptomele unei intoxicatii. Initial am pus starea asta pe seama tutunului, dar la naiba, fumez de 30 de ani, credeam ca m-am imunizat deja la nicotina. Asa ca am facut o pauza de facut sapun si iata ca deja ma simt mai bine. Deci nu m-am inselat, am inhalat aburi de soda la greu si de-aia imi vajaia capul si n-aveam vlaga in mine.

Dar in acest weekend, pazea, ca fac sapun cu miere si ceara de albine. Deodorantul inca il mai studiez, stiti ca nu-mi place sa ma grabesc. Nu aici!😀

 

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Ingrediente și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Ceara de albine

  1. Mihaela spune:

    Vei obtine un sapun minunat, dar
    te previn ca este destul de dificil sa lucrezi cu ceara de albine pt ca se intareste f. repede.Daca o topesti impreuna cu celelalte unturi se va solidifica atunci cand vei adauga soda; daca o adaugi la trace, se solidifica…Primul meu sapun cu ceara de albine a fost retopit a doua zi( avea granule de ceara in el, de parca era exfoliant!) si a iesit super. Al doilea l-am facut saptamana trecuta si am pus cam multa ceara. In clipa in care l-am turnat in forma am jutrat ca nu mai lucrez cu ceara. dar miroase asa de bine a turta dulce….incat …..

  2. niko spune:

    680 g Olive Oil (pomace)
    302 g Palm Oil
    18 g Beeswax
    128 g Lye (6% discount)
    374 ml Distilled Water

    Asta este primul meu sapun. Precum vezi, e cu ceara. Ceara la fel ca a ta. Mi-a iesit super bine (doar ca se topeste cam repede). Toate seriile de sapun care au urmat (3) au fost cu ceara (unul si cu miere si propolis). Iti pot spune urmatoarele: ceara asta nu se intareste ca ceara de la mayam, nu se intampla nimic nici la adaugarea sodei si nu se cunoaste nici in sapun. Topesti ceara in uleiuri si amesteci un pic cu mixerul. Eu am pastrat temperatura lichidelor in jur de 44 grade C.

    • Alexandra spune:

      Eu am mai pus si de cocos si unt de cacao.Ceara, 1.5%, adica tot 18 grame.

      • Gabi spune:

        Citesc aici despre sapunul cu ceara si vreau sa va spun ca acum am aflat si eu de la voi cata ceara se pune la acest sapun, insa eu am facut prin martie un sapun cu 122 g ceara de albine(cumparata de pe piata , de la producatorii apicoli), la 1036 g uleiuri, deci in procent de 11-12% si mi-a iesit bine sapunul , insa s-a dus repede.Daca ar fi sa mai fac as face altfel.Mi-a fost greu caci ceara se solidifica repede, dar am reusit.Nu prea stiam eu asa de multe atunci despre sapunarit.

  3. niko spune:

    Referitor la aburii de soda, ce fel de masca folosesti? Daca nu e una pentru mediu toxic, cu filtru special de purificarea aerului, ci una simpla, mai bine o arunci. Am citit pe net ca mastile simple, gen chirurgical sau cele mai groase (de zugrav, le zic eu), sunt total contraindicate. Ele opresc particule de praf, var, etc., dar in cazul aburilor, gazului, se pot forma picaturi periculoase de condens sub masca.

    • Alexandra spune:

      Mama, pai sa-mi iau masca de gaze pentru caz de razboi, aia care ne-a dat-o la serviciu!😀
      Am sa fac mai rar, eventual afara, sa-mi amenajez ceva , langa gratar, sa vad. Ca de lasat, n-am sa ma pot lasa!

  4. cicris spune:

    cel mai bine se lucreaza sub hota.
    eu dau drumul la hota la maxim si cand pun soda in apa nici macar nu mai simt mirosul .

    • Alexandra spune:

      Azi am folosit si eu hota. A mers ok, dar cand le mixez, oricum trebuie sa stau deasupra lor. Masca e din plastic, cam ca aia de sudura, dar mai mica, evident. Cred c-am sa-mi iau din alea chirurgicale, plus aia din plastic, impotriva stropilor.

  5. nykoletta spune:

    Dar daca iesim afara cand turman soda in apa???? Ori pana se raceste tot emana toxine… Da lasa ca si tu faci la sapun… pe banda rulanta!

Lasă un răspuns

