Sapun cu ceara de albine

Credeti c-am mai avut rabdare pana sambata sa fac sapunul cu ceara?N-am avut! Poate daca n-ar fi plouat si azi, as fi cules spanacul, dar asa, am facut sapunul pe care mi l-am propus. Initial am vrut sa-i pun si un pic de miere la trace, dar recunosc, mi-a fost frica si apoi am zis s-o iau gradat, sa-mi fac mana intai cu ceara.

Am pus  ulei de maline, de cocos, de palmier si unt de cacao. Soapcalc dadea ca rezultat un sapun foarte misto, emolient, cremos si cu o spuma fina, destul de tare si rezistent. Asa cum am citit pe la altii, la sapunul de acest tip, ceara trebuie sa fie de maximum 1.5% din uleiuri, iar temperatura mai mare decat de obicei. Tin sa remarc ca ceara s-a topit extrem de greu, abia cand uleiurile au ajuns la 50 de grade, iar cand am inceput sa mixez, ei bine, nu era topita complet. M-am gandit ca mixerul ii va grabi topirea, ceea ce s-a si intamplat. Am mixat mai putin decat de obicei, iar dupa ce l-am turnat in forma, i-am pus deasupra o paturica de ceara. Maine voi vedea ce-a iesit. In orice caz, arata bine si mirosea atat de apetisant incat ma-mai ca-mi venea sa ling un strop de pe  lingura!

Nu i-am pus niciun ulei esential, n-am stiut daca ar merge vreo aroma langa cea de ceara naturala, absolut delicioasa, asa ca ard de nerabdare sa vad daca isi va pastra mirosul  pe care il  avea cand l-am turnat in forma.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ne vedem maine, chiar daca voi da rateu!😀

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Ingrediente, Sapunuri și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Sapun cu ceara de albine

  1. cafeauata spune:

    Si, uite asa devine omul dependent. Numai idei bune ai, vremea tine cu sapunaritul, asa ca nu lasa pe sambata ce poti face in timpul saptamanii!

  2. DANI spune:

    ei, sapun cu ceara de albine n-am mai vazut. Imi place !

  3. Alexandra spune:

    Urmeaza unul in care voi pune si miere. Dar mai la vara…

  4. mybees.ro spune:

    Buna Alexandra,

    Am ajuns pe blogul tau, pentru care vreau sa te felicit, cautand o reteta pentru sapun cu ceara de albine si am citit acest articol(nu, nu vreau o reteta de la tine🙂 voi gasi cu siguranta) Am observat intre tip ca articolul e destul de vechi si probabil ca pana acum stii deja, dar vreau sa iti fac doua sugestii:

    – Ceara de albine se topeste la peste 60 de grade, e normal ce ti s-a intamplat la temperatura de 50 grade;
    – Observ ca ai folosit in reteta ta o foita de fagure artificial. Incearca sa folosesti in retetele tale ceara naturala(ceara secretata de albine si care este topita de apicultori), pentru ca aceste foite de faguri artificiali au un continut ridicat de parafina adaugata de cei care le fabrica.

    Commentul meu e doar pentru tine si nu as vrea sa il interpretezi gresit, am citit doar acest articol(revin cu cititul cand imi va permite timpul), probabil ca mai ai si altele in care folosesti ceara naturala.

    Felicitari pentru articolele tale!

Lasă un răspuns

