Cum am uscat petalele de trandafir

Destul de simplu.

In primul rand le-am cules dis-de dimineata, cu roua pe ele.

Apoi le-am desfacut cu grija si le-am asezat pe hartii , in strat subtire, astfel incat sa fie cat mai aerisite. Camera in care se usuca trebuie sa fie aerisita si in niciun caz in bataia directa a soarelui. Deci mai umbroasa, pe cat se poate, dar nici la intuneric. De doua ori pe zi le-am intors, adica le-am vanturat usor, astfel incat sa se usuce cat mai uniform. In cateva zile sunt complet uscate si pot fi folosite in scopul pe care ni l-am propus sau pastrate ca atare, parufmate, pe post de deodorant de camera.

Am pus la uscat vreo cinci soiuri de trandafiri, dar cel mai frumos s-au uscat petalele de Rosa Damascena, un soi de trandafir de dulceata, roz, batut si foarte parfumat. S-au mai uscat frumos petalele unui trandafir pitic, roz cu galben. Restul s-au innegrit, s-au scorojit si a trebuit sa le arunc.

Trandafirii se mai pot usca intregi, cu tulpina, atarnati de o grinda cu capul in jos, de asemenea in zone umbroase si aerisite.

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Ingrediente și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

