M-am spalat cu Dove!

aM-am spalat intentionat cu Dove, nu ca as fi fost plecata din tara si n-am avut la mine sapunul meu. Nu, am vrut sa ma spal cu Dove. Sa va povestesc cum am ajuns aici. 🙂

Cum bine stiti, am facut sapun cu untura. Cu untura de porc de Targoviste, de Ilfov si de Barlad. Am facut de asemenea sapun cu untura de gasca, un sapun super, fin, galbui, emolient. Desi sapunul a fost conceput pentru a spala cu el rufe, n-am rezistat frumusetii si spumei lui asa ca am pus o bucata la baie, pentru spalatul epidermei. Care epiderma s-a simtit foarte bine o perioada.

Dupa care a inceput calvarul.

La vreo saptamana dupa ce am inceput sa ma spal cu sapunul cu untura, am inceput sa transpir. Sa transpir adica non-stop, nu mult, sa curga apele de pe mine, dar destul cat sa ma simt inconfortabil in pielea mea, care mai tot timpul era jilava. Transpiram uniform, din cap pana in picioare, nu in anumite locuri in mod special, ci peste tot la fel. Chiar daca era frig afara sau in incaperea unde stateam, pielea mea era tot umeda, ce sa va spun, foarte neplacut. Dusul de dimineata si de seara nu reusea sa rezolve mare lucru decat cel mult pentru cateva minute dupa, caci eram la loc tranpirata.

La inceput m-am gandit ca sunt bufeuri, ca ar cam fi vremea lor, dar la naiba, stiam ca astea sunt periodice, nu non-stop. Dar am zis  ca poate ale mele sunt mai speciale.

Apoi am avut revelatia: sa stii ca sapunul ala cu untura imi astupa porii, iar pielea mea nu mai respira. Untura aia transformata in sapun vine pe pielea mea ca o pelicula, ca o folie din aia alimentara si mi-o astupa, astfel incat transpir non-stop.Bun, astea fiind stabilite, am revenit la sapunul vegetal, doar ca nici de data asta n-am sesizat vreo schimbare, pielea mea era in continuare jilava. Aveam tot timpul senzatia aia pe care o ai cand e musai sa faci un dus, cand esti transpirat si prafuit dupa o zi de munca, oriunde ar fi ea.

Dupa care m-am hotarat sa ma degresez cumva, asa ca m-am dus la mega si am intrat la raionul in care n-am mai trecut decat daca ma rataceam printre rafturi, anume la sapunuri si geluri de dus. Am ales un gel de dus Dove si un sampon asisderea. Ajunsa acasa m-am aruncat in baie si am sapunit si am clabucit vreo jumatate de ora. Ei da, alta treaba! Am in sfarsit pielea curata, porii destupati, se simte ca respira in voie, ma simt si eu ca omu’ curat! Am sa mai fac”diseara  o tura de degresare, apoi revin la sapunul natural.In situatii de genul asta se justifica spalarea cu detergentul de geamuri care e sapunul din comert. Dar numai in situatii limita, ca in aceea in care am fost eu.

E posibil ca daca as fi avut o piele uscata sa nu fi avut nicio problema, dar pielea mea e cat se poate de normala, iar untura ( 5% superfat) sa fi creat pe piele o pelicula unsuroasa. Insa nu sunt sigura.

Concluzie: sapunul cu untura este bine sa fie doar pentru rufe, mai ales daca aveti o piele sensibila ( proteina animala poate  da alergii) normala sau grasa. Poate cu o piele uscata s-ar potrivi,nu stiu sa va spun.

Eu v-am relatat intamplarea ca sa aveti in vedere ca e posibil ca sapunul cu untura, fie el de rufe sau de corp, sa duca la asemenea reactii.

Va pup, sa aveti o zi faina!

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

