Sapun cu pasta de macese

Sambata care a trecut am fost la Sebes -Alba pentru un atelier de sapun + cosmetice.

Recunosc, n-am fost in cea mai buna forma, nici acum nu sunt la maxim din cauza unei gripe care imi sta pe cap, pe nas, pe piept si in articulatii.  Cu toate astea am reusit sa duc atelierul la bun sfarsit, fara sa fac  nicio duda, nici la sapun, nici la cosmetice.

Participantele la acest atelier au venit din Oradea, Hateg, Satu Mare, Brasov si binenteles Sebes si cu doua exceptii, toata lumea stia sa faca sapun. Iar din cele doua exceptii, una era as in cosmetice! Mama, ce fac eu acum, ca voiam sa fac un sapun simplu, de incepator sadea, cu niste musetel prin el si oleaca de matase. N-aveam la mine niciun fel de colorant, sa-i fac un zbenghi , ceva, asa ca m-am gandit initial la o dunga de cacao, simpla. Totusi, doar dunga? m-am gandit apoi. Bine ar fi fost sa am un colorant. Dar n-aveam. Ar fi mers putina cacao, in partea de jos a sapunului, cat sa se faca macar o usoara demarcatie intre straturi, dar apoi mi-a venit ideea salvatoare.

Pasta de macese pe care o mancasem la micul dejun, productie proprie a gazdei excelente de la Pensiunea Faur a fost ceea ce a salvat sapunul de la caderea lui in banalitate. Din care am pus vreo doua lingurite.  Macese am mai pus in sapun sub forma de infuzie, pudra, macinate pe deasupra, ulei de macese, dar pasta de macese, niciodata. Pana acum. 🙂

Vreau sa va spun ca de cand am vazut acea minune de pasta m-am si gandit la un sapun ( ce vreti, defect „profesional”) ) . Cat era ea de matasoasa si cum ar fi mers intr-un sapun. Pentru ca sa-mi amintesc apoi de ea la facerea sapunului. Am mai pus candva peltea de gutui, nu stiu daca va mai amintiti, iar sapunul a iesit fain de tot. Si acum a iesit un super sapun!

Sa nu va mai zic ca fiu-meu, cand l-am intrebat ce crede el ca am pus in sapun, a raspuns fara ezitare: zacusca! 😀 ))

Hmmm… Cred ca ar merge si niste zacusca in sapun, ce ziceti? 😀

1

Gata, ma duc sa-mi mai fac un ceai cu lamaie multa.  Sa-l beau, nu sa-l pun in sapun. 😀

Va pup, seara faina!

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Ingrediente, Teoria sapunului, Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

