Tehnici si forme noi

Daca simtiti ca viata nu mai are sens, ca sunteti pe cale sa cadeti in depresie, daca nu mai simtiti satisfactie din nicio directie, daca va plictisiti ingrozitor, daca vreti sa faceti ceva util , bun si frumos, daca aveti mult timp si energie si vreti sa le cheltuiti neaparat, daca va place sa mesteriti, daca aveti nevoie de o provocare, daca tineti la sanatatea voastra si a familiei  sau daca pur si simplu va plac sapunurile naturale, va dau un sfat: apucati-va de facut sapun!🙂

In mestesugul sapunaritului nu ai cum sa te opresti din drum, mereu apar alte si alte provocari. Asta binenteles daca nu cumva esti multumit cu singura reteta pe care o faci si aia vai de mama ei…🙂 Apar ingrediente noi pe care ai vrea sa le incerci, formule noi care te-ar tenta, forme de sapun care iti fac cu ochiul,  tehnici noi. Personal cred ca doar in copilarie am mai trait atatea revelatii intr-un timp dat, cand in fiecare zi descopeream ceva nou si interesant . Astazi, copilul din mine contiuna sa se joace si sa descopere lucruri noi si  tare mi-as dori ca sentimentul asta sa nu se sfarseasca decat odata cu mine.🙂

Va spun toate astea pentru ca de vreo luna-doua am intrat intr-o noua febra a descoperirilor sapunistice, iar prietenii si familia imi spun ca au simtit diferenta in calitatea sapunurilor mele. Cred ca din cand in cand este necesara o upgradare a tehnicii si a calitatii sapunurilor, caci altminteri poate interveni si aici plafonarea. Iar eu nu vreau sa ma plafonez sub nicio forma, ok?🙂

Sa va spun pe scurt ce am facut:

1.Sapunul transparent, sau translucid, sau cu glicerina.

2

Un proiect mai vechi, pe care abia acum l-am transpus in realitate. Sapunul este fain, dar mai am de lucru la el, putin.🙂

2. Mantra swirl

3.jpg

Am mai imbunatatit un pic tehnica, dar si aici mai am de lucru.

3. Alte swirluri

7

6

Multumitor, dar nu cad in extaz, daca ma intrebati .🙂 Mai e loc de mult mai bine si aici.

4. Sapun in forma cilindrica, cu swirl din prima.

5

1

Pentru o prima incercare si prin comparatie cu alte sapunuri, ma declar de nota 7.50.🙂 Adica binisor.

5. Sapun in forme individuale

2.jpg

Sapunurile in aceste forme mi s-au lipit ingrozotor pana in momentul in care am descoperit spilul. Va spun sincer ca mi-a fost groaza de aceste forme pentru ca nu saponifica bine, pe de o parte si pentru ca se lipeau, pe de alta. Cum n-am vrut in ruptul capului sa renunt la uleiurile care dau cremozitate sapunului in favoarea celor care il intaresc, dar ii iau din calitate, am decis la un moment dat sa nu mai fac sapun in aceste forme. Cum va spuneam insa, am aplicat o metoda care se pare ca a dat rezultate, iar formula sapunului a ramas neschimbata.

Si mai am cateva proiecte in materie de sapun, dar am sa vi le spun la vremea potrivita.

Ideea acestui post este urmatoarea: nu va limitati la ceea ce faceti deja, schimbati totul daca este cazul, de la ingrediente,  tehnici, forme, denumiri de sapun chiar. Lasati frau liber fanteziei si puneti in aplicare cu curaj orice nebunie va trece prin cap. Nu va luati dupa unul si altul care face si drege, fiti creativi si aveti incredere in voi!

Si mai presus de orice, fiti pasionali doar in sensul bun.!🙂

Va pup!

Alex

 

 

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Sapun cu glicerina ( transparent), Sapunuri cu lavanda, Teoria sapunului, Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Tehnici si forme noi

  1. Laura spune:

    Mie îmi place swirlul rotund, mă face să mă gândesc la o prăjitură 😃

  2. Lucica Arsu spune:

    Toate sunt minunate !!!! Felicitari !!!

  3. Crina spune:

    Exceptional !

Lasă un răspuns

