Daca…

if

Daca pui in sapun 100 de ingrediente, sapunul acela nu va fi  neaparat bun;

Daca faci un sapun din doar doua uleiuri, acela nu va fi neaparat un sapun rau;

Daca bagi in sapun doar ingrediente premium, organice,  asta nu inseamna neaparat ca sapunul va fi bun;

Daca pui in sapun uleiuri modeste, chiar rafinate, luate din supermarketul de la coltul strazii, nu inseamna ca sapunul va fi prost;

Daca faci un sapun multicolor, cu multe floricele, acela nu va fi neaparat un sapun bun. Si nici frumos;:)

Daca faci un sapun monocolor, rustic si cam din topor, acela nu va fi neaparat un sapun rau;

Daca faci un sapun super parfumat, acela nu va fi neaparat un sapun bun;

Daca faci un sapun fara miros, acela nu va fi neaparat un sapun rau;

Daca faci un sapun anticelu,  antiacne, antianti, acela nu va avea neaparat efectul scontat;

Daca faci un sapun simplu, universal, acela nu va fi neaparat un simplu sapun;

Daca faci un sapun dur, acela nu va fi neaparat bun;

Daca faci un sapun moale, acela nu va fi neaparat un sapun rau;

Daca faci un sapun in forma de lemn, acela nu va fi neaparat un sapun bun;

Daca faci un sapun in forme micute de silicon, acela nu va fi neaparat un sapun rau;

Daca sapunul a trecut prin faza de gel, acela nu va fi neaparat un sapun bun;

Daca sapunul nu a trecut prin faza de gel, acela nu va fi neaparat un sapun rau;

Daca sapunul a fost bine izolat, acela nu va fi neaparat un sapun bun;

Daca sapunul nu a fost izolat deloc, acela nu va fi neaparat un sapun rau;

Daca ai experienta ca sapunar nu inseamna  neaparat  ca faci sapun bun;

Daca esti incepator , nu inseamna  neaparat ca nu faci sapun bun;

Daca faci sapun pentru comercializare si ai toate actele in regula, asta nu inseamna  neaparat ca faci un sapun bun;

Daca faci sapun ocazional, pentru tine si prieteni, asta nu inseamna neaparat  ca faci un sapun rau;

Daca intrebi in dreapta si in stanga cum sa-ti reuseasca sapunul, asta nu inseamna neaparat ca-ti si reuseste;

Daca stai inchis in casa, nu vorbesti cu nimeni si te chinui singur sa faci ceva, asta nu inseamna neaparat ca faci un sapun rau.

Asa cum vad eu lucrurile, totul este relativ, nimic nu poate fi pus in tipare atunci cand vorbim despre sapun.

Sa aveti o zi faina, cu sapun reusit! 🙂

 

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Daca…

  1. Va multumesc Doamna.De mult nu am vazut atatea adevaruri despre sapun impreuna in acelas loc.Admir genul de sapunari care gandesc cu mintea lor.Sper ca intr-o zi,in viitor,
    sa ma numar si eu printre ei

  2. Viorica zice:

    Cred ca foarte multe persoane vor fi incurajate sa mearga mai departe citind articolul tau .Doar ce am pus la tine pe fb (privat) o poza cu sapunul facut acum doua zile si , desi fac sapun pt familia mea de vreo cinci nu am ajuns la performanta de a face ca sapunul meu sa arate intr-un anumit fel(floricele, culor etc) motiv pentru care nici nu am avut curajul de a pune pe fb ceea ce fac.Mi-a fost de ajuns sa citesc, sa culeg informatii pentru mine…O fi bine? O fi rau? ce zici? Te imbratisez cu drag Alex!!!

    • Alexandra zice:

      Viorica, multumesc frumos pentru comentariu!
      Ideea acestui articol este ca sa nu luam nimic drept litera de lege cand vine vorba despre sapun. Sunt atatea si atatea variabile la un sapun, incat este imposibil sa decretezi ceva. Sunt mai multe metode de facut sapun, fiecare cu specificul si parametrii ei, atatea uleiuri ce se pot combina, atatea forme in care sa fie turnat, incat, zau, daca cineva spune ca de exemplu un sapun trebuie sa stea MUSAI 24 inainte de a fi taiat, eu ii spun ca nu este asa si ca momentul taierii depinde de multi factori. Si exemplele pot continua la nesfarsit.
      Si am mai vrut ceva, poate imposibil: ca fiecare sa treaca prin filtrul propriei gandiri orice informatie gasita pe oriunde si mai presus de orice, sa experimenteze cat mai mult.

  3. Iulia zice:

    Daca, de plictiseala, stai in fata calculatorului si scrii o astfel de postare pe blogul personal, asta nu inseamna ca va fi un articol bun.

    • Alexandra zice:

      Iulia,
      1. N-am spus ca ar fi un articol bun, ai vazut tu pe undeva ca ma laud cu asta?
      2. Ti se pare cumva ca ma plictisesc? Poate ca ai vazut ca mai fac si chestii, motiv pentru care n-am timp sa umblu pe bloguri si sa las comentarii , ca tine.
      3. Nu-ti plac articolele mele, nu mai veni, ne scutesti pe amandoua de timp pierdut.
      4. Fiind blog personal cum vad ca bine ai remarcat, pot scrie in el ce vreau, fara sa cer cuiva permisiunea. Ca doar de-aia e „personal”. 🙂
      5. Tu faci referire aici strict la persoana mea ( desi nu ma cunosti deloc), in timp ce eu pe blog nu fac referire la absolut nicio persoana , cum ai putea si s-ar putea crede. Toate consideratiile mele au fost la modul general, iar daca cineva s-a recunoscut pe undeva, atunci sunt simple coincidente de care eu nu am habar.
      6. Ai scris doua virgule in plus. 🙂

      • Cristina zice:

        Foarte bine scris, chiar ma simt si eu incurajata sa merg mai departe, mie imi plac mai mult sapunurile simple dar cu ingrediente bune! 🙂 Felicitari Alexandra eu ador tot ce faci !!
        Multa sanatate si succes mai departe in tot ce faci !!

      • Alexandra zice:

        Multumesc, Cristina! Mult succes si tie in tot ce iti propui!

    • Elena zice:

      ” Daca o carte pe care o citesti nu iti place, ori cartea e rea…ori tu esti rau ” 🙂

  4. Constantin zice:

    daca … ati primit rasadurile de cimbru de iarna ( satureja montana ) , va rog sa-mi confirmati aceasta . 0742734743 .

  5. cris zice:

    Frumos scris si, dupa modesta mea experiența, adevarat!

Lasă un răspuns

