Ce faci cand nu ai ulei de cocos?

In prima faza, dai marunt din buze si iti rozi unghiile.

Apoi, dupa ce mai bodogani putin furnizorul, care asteapta si el sa vina TIR-ul cu ulei de cocos taman din Austria, incepi sa te gandesti: cocos, cocos, de unde sa iau eu cocos.

Stai, am gasit: am 1 kg de ulei de cocos organic, fin, parfumat, pe care il folosesc la prajituri raw vegane, sa-l pun pe acela? Dar nu poti astepta pana vine uleiul de cocos? Nu pot, intru in sevraj daca nu fac un sapun acum, pe loc, desi e sambata seara si lumea la ora asta ba iese in oras, ba se uita la un film…

Asa ca: adio prajituri raw vegane cu cocos, cel putin pentru moment, punem de un sapun!!! Estee! Old lavender sa fie, un sapun care mie imi place maxim si pe care il fac mai rarut, deoarece se cere atentie, coordonare si chef. Cum eu acum sunt la maximum cu cheful, Old lavender voi face.

Comparand uleiul de cocos normal ( alimentar totusi) cu cel organic, , caci mai aveam vreo 100 de grame din el, constat o foarte mare diferenta de culoare, in primul rand. Cel rafinat are o foarte usoara tenta galbuie, e mai opac si nu miroase a nimic. Cel organic este alb ca zapada, un pic translucid si miroase a cocos de la sapte poste, nu de la una! Sa nu va mai zic de gust, caci acum am fost curioasa sa gust si eu din uleiul de cocos folosit la sapun. Primul e ulei, cel organic este ingredient de prajitura de fitze. Ma rog, sa revenim la sapun.

Old lavender, asa cum l-am conceput eu, este facut din doua sapunuri: unul normal, cu uleiurile obisnuite, celalalt cu ulei de masline in care am macerat radacina din alkanet. Caci am sesizat ca daca pun alkanet la trace nu iese o culoare prea intensa si apoi, cat poti pune la trace? 3-5-7%, maximum. Nesatisfacator. Eu voiam un sapun in doua culori cantitati egale.

Deci: doua vase cu ulei, incalzite simultan, verificat temperatura pana ametesti, in timp ce tot simultan racesti apa cu soda. ca mai nou, soda o fac intr-un singur vas, apoi impart la doi si torn peste uleiuri. Deci raman cu doar trei vase.

1

Cele doua vase cu uleiurile pregatite. Inainte de a intra in contact cu soda, alkanetul are culoarea rosie, dupa ce se intalneste cu soda, devine mov. Ceea ce ne place.

2

Uleiul de cocos si maceratul de alkanet.

3

Sapunul este gata, urmeaza turnarea in forme.

0

El e!🙂

Iar maine vi-l arat taiat intr-un update la aceasta postare.  Tot maine am sa si testez sapunul la baie ( da, se poate🙂 ) ca sa va spun de este vreo diferenta de la uleiul de cocos sacrificat.🙂

Seara faina!

UPDATE

Am taiat sapunul si arata cam asa:

1

4

Si cum nu rezist sa incerc pe pielea mea  un sapun cu ingrediente noi  imediat ce il scot din forma, pot sa va spun ca acest ulei de cocos mi-a dat un sapun mai finut si care face mai multa spuma. Ceea ce este foarte bine.🙂 Singura lui „problema „este pretul, de vreo sapte ori mai mare decat la  cel rafinat.  Ar fi insa foarte binevenit intr-un unt de corp, de exemplu, ori intr-un balsam de par. Daaa.🙂

Cu restul de ulei de cocos am mai facut doua sapunuri, diferite, dar am sa vi le arat mai tarziu si va dau si o reteta de sapun fara ulei de palmier.🙂

Zi faina!

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Sapunuri cu lavanda, Teoria sapunului, Uleiuri vegetale și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Ce faci cand nu ai ulei de cocos?

  1. DaniFlor spune:

    Frumos, ca de obicei. Si ce bine ca ai chef de sapun cand altii ies in oras. Dar sa stii ca suntem mai avantajate langa sapunelele noastre🙂. Seara linistita si tie!

  2. Constantin spune:

    intradevar , bun pui , bun iese . am verificat si eu aceasta de nenumarate ori si asa este , inclusive chestia cu ” pretul de cost ” . asteptam cu nerabdare continuarea articolului .

    • Alexandra spune:

      Reciproca nu este valabila intotdeauna, poti pune foarte bun si sa-ti iasa nashpa. Am patit-o si eu, nu o data…🙂 Insa daca pui prost, oricat ai fi de talentat, n-are cum sa-ti iasa bun.

Lasă un răspuns

