Lucru manual

1Dintotdeauna mi-au placut lucrurile facute manual, de mana omului, chiar si atunci cand , copil fiind , invatam sa tricotez, cu firul dupa gat ca altfel n-am putut niciodata si-mi mai luam cate o scatoalca de la mama, atunci cand greseam. Mi-a placut sa cos si goblenuri, vreo doi ani, pana n-am mai reusit sa disting nuantele si mi-au crescut dioptriile spectaculos.
Am incercat sa si crosetez, sa si pictez… Acum vreo zece ani m-am apucat sa gradinaresc, iar de cinci ani, sapunaresc. 😀
Da. imi place sa lucrez cu mainile, sau si cu mainile, nu doar cu capul si asta pentru ca de cele mai multe ori, atunci cand sap in gradina sau mesteresc la un sapun, am timp sa meditez, sa ma gandesc la tot felul de cai verzi pe pereti, la nemurirea sufletului, la sensul vietii , la toate intrebarile existentiale care sunt… :D))) N-ati vrea sa stiti cate-mi trec prin cap si cu ce viteza.

Imi aduc vag aminte ca la scoala , in primele clase ,am avut ca disciplina lucrul manual, unde am invatat sa cos si sa fac prajiturele si presupun ca daca n-ar fi fost acele ore obligatorii, unde trebuia sa mergem cu fularul tricotat ca tema pentru acasa, altfel ne pastea o corijenta, n-as fi stiut astazi sa mesteresc si probabil ca nici nu mi-ar fi placut.  Acele ore din primii ani de viata mi-au insuflat dragostea pentru lucrul facut de mana. Desigur, a fost si influenta din familie, mama mea fiind o artista in tot ceea ce facea, de la gimnastica artistica, unde a fost campioana universitara, pana la pasteluri, mileuri fabuloase, croitorie, tricotaje, cozonaci de poveste. 🙂

De fapt , unde vreau sa ajung cu aceasta postare?  Vreau sa va rog, atat cat va este in putere, sa incercati, voi cei ce mesteriti, sa dati mai departe harul vostru copiilor, nepotilor sau oricui credeti ca i-ar placea sa lucreze cu mainile. E trist sa vezi cum dispar incetul cu incetul toate meseriile si mestesugurile, facand loc altor indeletniciri, mult mai putin artistice. Mi se pare ca viata este mult mai lipsita de culoare fara mesterii artizani si obiectele lor si ca ei sunt cei ce fac legatura intre arta si omul simplu. Caci e clar, fara arta viata e trista si seaca.

Asa ca daca stiti sa crosetati, invatati o fetita sa croseteze hainute pentru papusa. Daca  lucrati in lemn, luati un baiat pe langa voi cand faceti asta, sa vada, sa-i placa si sa invete. Iar daca stiti sa faceti sapun, aratati si unei vecine ce faceti voi. Nu fiti egoisti, nu tineti doar pentru voi , dati si altora. Poate ca si voi ati invatat de la cineva „meserie”, invatati si voi pe altcineva la randul vostru, caci asa merge treaba. Stiti cum se spune, dar din dar se face rai. Haideti sa fim buni, mai buni.

Va pup,
Alexandra

 

 

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Lucru manual

  1. In ceea ce ma priveste, misiunea este indeplinita. Iubesc copilasii, iar ce fac, fac cu pasiune aratandu-le si elevilor mei. Dar nostalgia si indemnul tau sunt binevenite, in aceasta lume aspra si egoista.

  2. Aura Maxim zice:

    Ce frumos ai scris! Ce fericiti am fi daca am oferi nu am cere, daca am ajuta nu am pretinde, daca doar am incerca sa iubim mai mult… Noi avem multe activitati cu tinerii, iar vara aceasta vom organiza un atelier de brodat fuste traditional bucovinene, unul de pictat icoane precum si drumetii montane, conferinte, seri culturale. Din punctul meu de vedere, suntem cu adevarat vii si luminosi atunci cand traim, daruind.

  3. Gabi zice:

    Ai dreptate, Alex,incerc si eu sa o invat pe fata mea cate ceva din lucrul manual, caci fabricarea sapunului parca nu o intereseaza sau e prea mica, oricum cand era mica de vreo 3-4 ani a gustat dintr-un sapun cu cafea si scortisoara, arata ca o prajitura, insa nu a inghitit pasta de sapun caci piscat-o la limba….ce ne-am mai speriat….nu patit nimic, din fericire…
    Mai vor si altii sa invete sa faca sapun insa nu au timp, caci eu sunt dispusa sa ii invat.

  4. irinajulia zice:

    Adevărat..Un suflet frumos

Lasă un răspuns

