Metoda la temperatura camerei

Toate sapunurile mele sunt facute prin metoda „la rece”. Ma intreb de ce i-o spune la rece, caci uleiurile se incalzesc la 40 de grade, iar 40 de grade nu inseamna tocmai rece. Poate sa o diferentieze de cea „la cald”, unde totul se fierbe? Ok.🙂

Luni insa am incercat ceva nou si  am facut un sapun prin metoda la temperatura camerei. La aceasta metoda nu avem nevoie de termometru. Deloc. Si ce bine e!!!  Sapunul a iesit fara cusur, mai putin usoarele valurele, dar asta pentru ca m-am grabit si nu am amestecat cum trebuie uleiul esential, la trace.

Iata si sapunul:

0.jpg

1.jpg

Metoda este super usoara,  cu ea poate face sapun fain orice novice, insa se preteaza doar la sapunul cu apa. In rest, tot metoda la rece e de baza.

Mai multe detalii despre metoda la temperatura camerei, in carte.🙂

Seara faina!

 

 

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Metoda la temperatura camerei

  1. DaniFlor spune:

    Multumesc Alexandra, astept cartea cu nerabdare! Sa vedem acolo retete de bunatati! Spor!

  2. Faptul ca lucrezi la cartea pe care o astept de atata timp este o veste grozava, caci intrebari ca : „Este sau nu necesara gelifierea”? „Cum se face corect izolarea unui sapun,? ” Care sunt cele mai potrivite metode de a colora natural sapunul”? „Cum evitam fenomenul de vulcan?” „Dar tunelul fierbinte”? „Cum recunoastem uleiurile esentiale care ne-ar putea accelera trace-ul?””Cum sa facem un rebatch?” „Cum trebuie sa reactionam in situatia in care sapunul nostru apare ca o maioneza taiata?” Si multe, multe altele se cer lamurite. Ideea „sa fure si ea meseria ca si eu asa am invatat” mi se pare tipic romaneasca. Eventual mai adaugam si principiul „sa arunce si ea transe ca la fel am patit si eu”, adica povestea cu capra romaneasca, este impotriva ideii de progres, si de educatie a tinerilor in aplecarea catre natural. Sigur ca mai gasesti un suflet mare care-si rupe din timpul pretios dedicat copilasilor ca sa-ti raspunda tie, fara sa realizeze in generozitatea sa ca, de fapt, te arunca intr-o confuzie si mai mare….iar tu, presata de timp si de sentimentul vinovatiei ca deranjezi, nu indraznesti sa mai pui o intrebare…..Si ma mai bucur pentru ca se cere o carte serioasa cu experienta pur romaneasca. In ceea ce priveste aspectul sapunului tau la temperatura joasa, nu surprinde prea mult caci tot ce ai postat a fost de inalta calitate si finete. Cred ca un eveniment ar constitui postarea unui sapun, facut de tine, cu aspect suparat.

  3. Gabi spune:

    Asta pare a fi sapun whipped!

Lasă un răspuns

