Dupa cinci ani

Au trecut cinci ani de cand am turnat primul meu sapun. O fi mult, o fi putin? Nu stiu si nici nu conteaza. Conteaza ca acum cinci ani, destinul a vrut ca eu sa  torn un prim sapun. Restul a fost fatalitate.🙂 Caci odata ce ai turnat un prim sapun, n-ai cum sa te opresti in a-l turna pe al doilea, al treilea, al doua sutelea.🙂

M-am intrebat adeseori ce anume da dependenta asta de manufacturare a sapunului? Ce anume ne face sa ne pierdem linistea si toti banii din casa, odata ce am turnat primul sapun? Ca, sa fim seriosi, sunt atatea lucruri pe care le putem face fara sa devenim drogalai: sa crosetam, sa mesterim martisoare,margele,  sa facem fitness, sa citim, sa calatorim,sa gradinarim, sa crestem pisici, sa facem prajituri, paine cu maia,  etc. Ei, dar nu, facerea sapunului ne face sa ne pierdem uzul ratiunii, ne alunga somnul, ne facem sa ne culcam cu sapun in cap, iar cand ne trezim sa avem tot sapun in cap, dar alta combinatie.🙂  Uitam de gospodarie, de curatenia in casa, spalat-calcat si tot la sapun ne gandim.

Cunosc totusi persoane pe care sapunaritul nu i-a prins , dar acestia sunt putini, iar motivul pentru care nu i-a prins este ca ei deja erau prinsi in alta pasiune: prajituri, citit, margelit, etc. Sau, am intalnit cazul in care sotul sau parintii, speriati de costul mare al acestei pasiuni, au interzis din start orice elan sapunaresc. Ori, cazul in care o persoana cu doua maini stangi ( dar foarte motivata) incearca iar si iar sa faca un sapun bun si nu reuseste. Pana la urma renunta, daca are bun simt. Daca nu are ( in schimb are bani de aruncat) face la nesfarsit aceeasi bolovani semiparfumati, cu care omoara colegii, rudele, prietenii, vecinii, cunoscutii, profesorii copiilor,copiii proprii,  etc.🙂 )

Deci ce anume ne face sa devenim dependenti de  sapun, de producerea lui?

Am incercat ani de zile sa ma las de fumat si stiu ce inseamna sa ai o dependenta. Am citit cateva carti despre dependenta de fumat, in dorinta mea de a ma lasa si toate spuneau acelasi lucru: dependenta este in capul nostru. In cazul tigarilor, dependenta nu da fumatul propriu-zis, ci senzatia de dupa, starea aceea de liniste si deplina relaxare, gandul ca tocmai ai fumat si ce bine a fost si ca nu mai trebuie sa-ti bati capul cu fumatul macat o ora-doua.  Cred ca asa este si cu sapunul. Iti trebuie periodic senzatia pe care o ai cand scoti un sapun din forma, il pipai, il mirosi, il tai in sectiune si ramai uimit de ce a iesit din mainile tale. Apoi iti trebuie cuvintele de lauda ale prietenilor si familiei, cand iti spun ce sapunuri faine faci tu.🙂 Iti place ca poti crea propriile retete, combinatii,modele de sapun, ca faci ceva ce nu mai face nimeni in lumea asta ( sau macar iti place sa crezi asta🙂 ).

Ma numesc Alexandra si sunt dependenta de manufacturarea sapunului. Si asa voi ramane toata viata, sa fie clar!🙂 Ceea ce va doresc si voua,  dragi sapunari!

 

 

 

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

18 răspunsuri la Dupa cinci ani

  1. Laura S. spune:

    Felicitari ! La multi ani !

  2. Viorica spune:

    In tot ce scrii aici ma regasesc si eu…Si noaptea daca ma trezesc ma gandesc la o noua formula de sapun,cu toate ca nu am multe formule, si nu” aranjate”,pentru ca fac doar pentru familia mea,si uneori pentru a face cadou prietenilor care stiu ca apreciaza „naturalul”.Cu toate astea, nimic nu m-ar face sa ma intorc vreodata la cosmeticele din comert! Te admir Alexandra si te rog sa ma crezi ca esti sursa mea de inspiratie de mult timp,fara sa stii…Toate feicitarile mele! Cu drag.

  3. Gabi spune:

    La mai multe si la mai multi ani, Alex!Si eu continui sa fac sapun, insa is mai putin de 5 ani si am invatat multe de pe blogul tau, iti sunt profund recunoscatoare, draga mea!

  4. DaniFlor spune:

    Buna,🙂
    Ma numesc Dana si sunt dependenta de sapun. Cred ca eram si inainte sa ma apuc de facut sapun dar nu stia decat constiinta mea. Nu ma las de sapun, mai bine de tigari da si de sapun – nu. !!!???
    La mai multi ani de sapunareala si bloguiala….si sa stii: esti uriasa pentru o varsta asa frageda! Mult spor si multumire sufleteasca!❤

    • Alexandra spune:

      Buna, Dana! Cand spui „varsta frageda”, razi de mine, nu?🙂 )) Sa nu te lasi de sapun, da el dependenta, dar nu e viciu. Te pup, numai bine iti doresc!

      • DaniFlor spune:

        Oh, nu, Alex! Varsta frageda de 5 anisori de sapunarit, iubita mea. Varsta aia la care te-ai gandit tu nu conteaza. Pentru ca, zic eu , pasiunea, dorinta si iubirea….nu au timp si varsta….E sunt mica de tot eu, dar am invatatoare taaaare buna, care stie sa fie si pedagog…. Te-ai recunoscut, nu? Te pup si eu si….ne vedem la targ!

  5. Geta Gyenge spune:

    Buna Alexandra,

    Sunt si eu o sapunareasa inraita, citind pe blog-ul tau realizez ca desi fac sapun de aproape un an, am multe lipsuri, multe lucruri inca nu le stiu si ma trezesc si adorm cu gandul la sapun, noi retete, idei, etc…. am inteles ca ai un ghid scris, cum as putea sa il procur si eu ? Multe ar mai fi de spus, dar pentru inceput sper sa aflu raspunsul la aceasta intrebare, multumesc.

  6. Ha, ha ,ha…Noi ne numim Marilena si Liviu si am ajuns dependenti de sapun, caci ne-ai contaminat Alexandra si inca rau de tot. Atat de rau incat am hotarat sa nu mai iesim afara din casa cu bani la noi, caci cum iesim, dam fuga sa mai luam ceva pentru sapun. Si apoi sa ne vezi pe amandoi ce echipa grozava facem si ce ne bucuram ca niste copii de bucatelele imprastiate prin toata casa. Nu stim ce vom face cu ele, dar ne dorim si alte si alte retete. Pentru toate aceste momente frumoase ITI MULTUMIM.

  7. celia manafu spune:

    La Multi Ani si spor la sapunarit ! Ma numesc Celia si sunt dependenta de sapun ! Am gasit multe informatii folositoare pe blogul tau ! Iti doresc putere de munca in continuare pentru a ne incanta cu articolele tale care pentru mine sunt o sursa de inspiratie ! Multumesc !

  8. Gabi spune:

    LA multi ani si multe sapunuri! Ai perfecta dreptate in ceea ce spui. Eu fac de 2 ani sapun si nici prin gand nu-mi trece ca as putea renunta🙂.Numai binie !!!

Lasă un răspuns

