Am plecat dupa mere si-am venit cu branza

Poate stiti zicala. Sau poate n-o stiti. Ok, o stiti acum.

Despre ce este vorba: am vrut sa fac un anume sapun si a iesit cu totul altceva.

Am vrut sa fac un sapun rosu, dantelat, pe care sa-l parfumez cu gardenie si care sa nu aiba ulei de palmier. . Stiu, gardenia nu e rosie, dar ce-are a face? Bun. Mi-am pregatit sculele, ingredientele, forma, am dizolvat in putina apa argila rosie, cand zic, dar de ce sa-l fac rosu, mai bine il fac portocaliu, adica sa pun niste ulei de catina. Asa ca am dat la o parte argila, pe care oricum am aruncat-o in final si am pus catina. Cat erau uleiurile pe foc ce m-am gandit eu: ia mai las-o incolo de dantela, ce, simplu nu e frumos? Ba da, e chiar mai frumos simplu. Deci scoatem dantela.  Hai mai bine cu lapte de capra. Doar ca lapte de capra mai aveam doar vreo 200 de grame si nici apa nu mai aveam, iar uleiurile se incalzeau de zor pe foc. Mama, ce fac? Unde sa te duci pe zapada asta? Si uite cum ma apuca pe mine sapunaria in cele mai nepotrivite momente! Dau iama in frigider dupa ceva lichid. Acolo era o bere, o sticla de zeama de varza si un rest de lapte Napolact, bio cica. Lapte de vaca, se-ntelege. Bun si asta, in completare. Aha, deci lapte si unt de catina , palmierul inlocuit total cu unt de cacao, iar  eu il parfumez cu gardenia, parfumant „natural”?  Nu merge. Mai bine pun ulei esential de tamaie, unul dintre favorite. Cand sa iau tamaia, ce sa vezi, mai aveam doar 10 ml , iar mie imi trebuiau 20. Completeaza Alexe cu lavanda, ca n-ai ce-i face. Jumatatea de jos are malai, pentru exfoliatiune! Si ca sa fie tacamul complet, am adaugat ulei de argan la trace, pai ce mama masii de sapun, se joaca cu mine?!  :)

1.jpg

Cum s-ar zice, am plecat dupa mere si am venit acasa cu branza.🙂

Dar eu tot sunt trista, ca maine e luni si incep munca si parca ma vad inotand prin nameti in oras si intarziind la condica. Off. Asa ca o mai ascult pe Loreena, ceea ce va invit si pe voi!

Sa aveti o saptamana buna, sa fiti veseli si optimisti!

 

 

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

4 răspunsuri la Am plecat dupa mere si-am venit cu branza

  1. DaniFlor spune:

    🙂 Si uite asa , din lipsa si nevoie se naste reteta „minune”! Imi spune ceva sentimentul asta?
    Arata minunat! O seara linistita!

  2. Arata fabulos, dar eu chiar ma intreb ce inlocuieste uleiul de palmier, avand in vedere ca duritatea depinde de el?

Lasă un răspuns

