Clorofila

N-am mai scris de multa vreme pe blog si va marturisesc ca am fost trasa de urechi pe tema asta. Nu foarte tare, dar destul cat sa ma trezesc un pic si sa incep sa scriu iarasi.

Astazi vreau sa va retin un pic atentia cu poate cea mai importanta substanta de pe glob: clorofila. De ce ar fi clorofila atat de importanta? Pai ia ganditi-va: fotosinteze, plante, hrana animale, viata pe planeta. Poate doar oxigenul este mai important decat clorofila, dar parerile sunt impartite si eu una nu vreau sa-mi bat capul cu asta.

Mai mult despre clorofila puteti citi AICI 

Clorofila se gaseste in plante si in unele alge marine. Se mai gaseste si in unele uleiuri vegetale extravirgine, care confera uleiurilor respective culoarea verzuie: uleiul de masline, de canepa, de dafin, de avocado. Se formeaxa prin procesul de fotosinteza si in principiu transforma energia solara in oxigen, care oxigen este indispensabil vietii. Ceea ce este interesant este asemanarea dintre formula chimica a clorofilei, care este foarte asemanatoarea cu a hemoglobinei, adica a sangelui. Daca sangele are un nucleu din fier, clorofila are un nucleu din magneziu si asta este singura diferenta. De aceea clorofilei i se mai spune si sange vegetal.

Beneficiile plantelor verzi asupra sanatii sunt deja cunoscute, iar daca inca nu stiti despre ce vorbesc, puteti citi mai multe  AICI.

Sfatul nutritionistilor: mancati legume, fructe, frunze, iarba (🙂  ) , alge,ulei verde  ori de cate ori puteti. Nici sucurile verzi nu sunt de neglijat, dar daca nu aveti acces la ele, o salata, un mar verde, o lingura de ulei de masline extravirgin, sau cateva masline verzi cu tot cu samburi pot face minuni.

Nu insist. Cei care au nevoie de remedii, care sunt bolnavi sau au persoane dragi bolnave sau pur si simplu cei care vor sa ramana sanatosi odata cu inaintarea in varsta vor cauta si vor gasi informatii despre clorofila.

Duminica ce a trecut m-am trezit cu un chef nebun sa-mi fac un suc verde si l-am si facut, l-am si  fotografiat si nu va ascund, m-am si spalat cu el.  De baut am baut cam jumatate din el, ca n-am mai putut. Sucurile versi nu sunt pasiunea vietii mele, sa se stie.🙂 Din ce a ramas am facut doua calupuri de sapun superextrafain, in care am pus gel de aloe vera ( si ea verde, da?) si  ulei esential de lemongrass ( planta verde). As fi putut pune si iarba de grau dar mi-a foat frica sa nu mi se aplece de la atata verde. Apropo, stiti de ce plantele au culoarea verde, majoritatea ? De ce nu sunt de exemplu portocalii, sau mov? Explicatia este urmatoarea: magneziul capteaza fascicolele de lumina, iar dintre toate, verdele este singurul care nu poate fi captat si de aici decurge si culoarea verde pe care o au plantele.Daca planta isi pierde culoarea verde ( prin fierbere, sau prin uscare) inseamna ca nu mai are clorofila si pe noi asta ne intereseaza in special, clorofila. Luati o frunza si tineti-o in apa fiarta: dupa o vreme devine maronie, deci adio clorofila. Ca atare, verziturile trebuie consumate proaspete, cat se poate.

Dar sa revin la sapunul meu clorofilos si sa va arat niste pozisoare:

2

 

1

3

0

Din pacate frumoasa culoare verde nu va ramane asa, sapunul va capata o culoare ruginie. Inca o data atrag atentia asupra faptului ca asa zisa pudra de clorofila din unele magazine, care ramane verde pana la adancile mele batraneti nu este clorofila pura si are musai in ea ceva pigment. Caci in contact cu oxigenul clorofila oxideaza si rugineste ( a se vedea sapunul de Alep). Totusi, multe din beneficiile sapunui cu verzituri raman, dovada textura acestuia si calitatile de sapun terapeutic, vindecator.

In concluzie,  mancati si beti verde, faceti sapun cu  suc verde! Traiasca verdele!🙂

O seara faina, tuturor!

 

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Clorofila

  1. DaniFlor spune:

    Sa ramai verde si tanara!🙂 Pupici! Super articol!

  2. Maniera aceasta de a prezenta sapunul, acoperit de dantela, este atat de delicata si eleganta. Am dat share pe facebook la ceea ce prezentai sub sigla „Formula naturala” caci imi doresc ca cei dragi din Bucuresti sa cumpere de la tine, avand in vedere ca stiu atat de bine ca sunt naturale si benefice sapunurile pe care le faci.

  3. constantin spune:

    sapunul cu model dantela mi-a adus aminte de un sapun ce se facea in Romania la farmec inainte de 89 – se numea „vis” si mirosea bine , dar desigur nu era sapun natural . in urma cu doua zile am facut un sapun rosu cu ulei de palmier rosu – conventional , l-am primit de la un prieten din Londra ( 450ml = 2 lire ! ) . are o textura buna – voi vedea peste 2 luni ce a iesit . D-na Alexandra , ma bucur cand mai postati cate ceva pe blog – mai impartasim si schimbam idei si nu numai , asa ca postati inainte , iar cititorilor sa participe activ la aceasta . sanatate la toti .

    • Alexandra spune:

      Daa, imi aduc aminte de Vis. Miroasea bine si oricum, era mult mai bun decat ce se face acum in fabrici. Uleiul de palmier rosu e fain, am avut si eu odata o cutiuta, a colorat sapunul foarte frumos si imi amintesc textura lui fina. Pacat ca e atat de scump. Da, am reluat postarile pe blog, mai am doua articole in pregatire si multumesc inca o data pentru comentarii si cuvintele frumoase! Sanatate si dumneavoastra va doresc si spor in tot ceea ce faceti!

  4. Aura Maxim spune:

    Draga Alexandra, sucul verde il poti bea mult mai usor daca il combini cu fructe. Despre smoothie-urile cu fructe si frunze a scris Victoria Boutenko, Verde pentru viata, pe care ti-o recomand cu toata dragostea. Spor in toate sa ai!

Lasă un răspuns

