Unt de corp

1Cu exceptia sapunurilor, pe care le-am facut si le fac din proprie initiativa, restul produselor cosmetice am inceput sa le fac la solicitarile prietenelor, colegelor, familiei, clientilor. Nu ma dau in vant sa fac asa ceva, insa ar fi pacat sa nu fac, avand la indemana atatea ingrediente faine. Tinand cont si de faptul ca ce se gaseste pe piata in materie de creme/deodorante. balsamuri de buze, etc. sunt departe de a fi naturale si deci potential nocive pentru sanatate, fac si eu ce pot pentru reducerea consumului produselor chimice in favoarea celor naturale, cat si pentru educarea ( prin intermediul acestui blog, zic) si orientarea catre produse fara parabeni.

Untul de corp mi-a dat mari batai de cap, inca de la inceput. Cautand eu pe net o reteta de unt de corp, am dat peste mousse-ul de corp. La atelierele de sapun am si facut cu elevii mei de cateva ori acest mousse. Nu e nicio filosofie, trebuie topite uleiurile si unturile, apoi lasate sa se inchege la loc si amestecate cu mixerul- tel, adaugat vitamine si arome si gata.

Acest mousse insa, la caldura se flascaieste grav. Cum da de putina caldura, se transforma in ulei. Consistenta lui aerata face ca volumul sa fie jumatate din greutate, cu alte cuvinte, intr-un recipient de 100 ml incap 50 g de mousse. Asta n-ar fi nicio problema, necazul este instabilitatea acestui unt in conditii de temperaturi ceva mai ridicate, adica peste 20 de grade.

Imi luasem gandul de la realizarea unui unt de corp stabil, cand o cunostinta mi-a spus ca pentru ca untul sa stea batz si la temperaturi mai mari, ea adauga un ingredient care exista si in forma chimica si in forma naturala. Am facut si eu experimentul si da, untul a devenit stabil, nu se mai inmuia la prima adiere calduta. Chestiunea era ca eu nu voiam deloc acel ingredient,  nici chiar asa, in varianta lui naturala. Eu voiam doar uleiuri , vitamine si esente naturale. Caci cine imi garanta mie ca acel ingredient se prezenta in forma naturala si nu chimica? Nimeni.

O buna bucata de timp am renuntat sa mai fac unt de corp, dar astazi am gasit o noua reteta, neaerata. Mai simplu de atat chiar nu se poate.

75% unt de shea nerafinat(  sau mango nerafinat) – untul de shea nerafinat este mult mai onctuos, mai gras, mai aderent pe piele, in concluzie mai hidratant. Nu este alb ci galbui si are un miros specific, de nuca.

25% ulei de jojoba sau alt ulei vegetal bun ( migdale dulci, avocado, argan)

Vitamine E/A/ C

Uleiuri esentiale, extracte naturale

Se topesc, se amesteca, se toarna in recipiente.

Rezultatul: un fabulos unt de corp, stabil, absolut natural, fara ingrediente „ajutatoare” si in cantitate cinstita, nu aerata si paraaerata! 🙂 )))

1

Va pupacesc!

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Unt de corp

  1. Constantin zice:

    ma bucur ca ati reluat postarile , mai dese desigur. chiar si acum am mai invatat ceva . sanatate la toti … si tot inainte.

  2. Gabi zice:

    Bravo, ma bucur ca nu ai renuntat la natural!

  3. Cristina zice:

    Imi place s citesc blogul tau dar, sa ma ierti ca nu las comentarii. Esti minunata si in felul cum scrii si cu produsele care le faci. Eu ador untul de corp si pentru mine imi fac pe toata perioada de frig cu ulei de ghimbir, (din cauza temperaturii corpului scazuta) ma ajuta mult la circulatia singelui. Eu il fac asa aerat pufos dar sa stii ca am sa il incerc si asa cum ai zis la reteta asta, ar fi de ajuns s adaug numai vit.E?
    Mult succes in continuare si sanatate sa ai!

Lasă un răspuns

