Scurte istorioare cu sapun

1. O mai veche cunostinta, care face ocazional sapun, pentru ea si familie imi spunea zilele trecute:
-Draga, eu nu-i inteleg pe astia care inca se spala cu sapun din comert, cum de nu pricep cat este de toxic si ce rau face pielii. Cum de nu realizeaza ca a venit vremea sa uitam  ce e chimic si sa ne intoarcem la traditii, ca nu se poate sa ne lasam otraviti constant. Aproape ca imi vine sa le zic vreo doua, asa de rau ma enerveaza!!! Cum e posibil, cand exista atata informatie, ei sa persiste in greseala asta?
Nu i-am raspuns. Ma oboseste, ma epuizeaza sa spun iar si iar ca fiecare isi traieste viata asa cum crede el, ca exista liberul arbitru si ca mai mult decat atat, daca te apuci sa-i spui cuiva care din constructie nu vrea sa priceapa mare lucru, el nu doar ca nu iti va urma sfatul, dar fie te va lua in zeflemea ( ia te uita unde era naturista), fie iti va purta pica pentru ca ai indraznit sa-i dai sfaturi cu privire la viata personala. Asa ca dragii mei, nu va chinuiti sa convertiti pe nimeni, la nimic bun. La rau ati avea toate sansele sa convertiti pe cineva.🙂 Cand exista informatii despre tot ce vrei, pe unde vrei, mai are rost sa-ti bati tu gura de pomana? Fiecare sa inteleaga si sa faca ce vrea, iar noi sa ne vedem de treaba. Caci dragoste cu sila nu se poate si nicio fapta buna nu ramane nepedepsita…🙂 Vrea sa manance carne de porc? N-are decat, pofta buna! Vrea sa fie raw vegan? Si care e problema mea? Vrea doar apa filtrata sau doar Coca Cola? Asta e, fiecare cu ce-i place. A, daca ar fi o persoana foarte apropiata, de care imi pasa, m-as risca cu un sfat-doua, o atentionare, ceva. Cu un copil te mai decurci, ca ii poti impune, pana la un moment dat, dar cu un adult sansa e ca doar sa ii deschizi ochii , daca are ochi …🙂

2. Inca de la inceputurile mele in ale sapunariei am evitat constant sa intru pe forumuri, ori sa scriu comentarii tehnice pe diverse bloguri. Ca sa spun drept, nu prea ma bag in seama pe nicaieri, iar daca o fac, asta se intampla intr-un cincinal o data.Am una-doua prietene la care mai comentez pe Facebook si cam atat. De fapt am avut o tentativa de a fi intr-un forum si am iesit rapid de acolo. De ce? Pentru ca nu-mi place sa vad polemici necordiale si neconstructive. Cum , tu folosesti uleiul ala? Vaaai, dar nu e bun, pune si tu ce pun eu, sa vezi numa. Cum, nu folosesti nustiuce ulei? Vaaai, dar se poate? Nu-ti iese nimic asa, fa ca mine? Eu? Vai, dar stiu cel mai bine, sunt cea mai informata, am cele mai bune sapunuri, etc. Epuizant. Nu pot, credeti-ma, mi-e imposibil sa asist la asa ceva. Imi scade forta vitala cand vad atata risipa de energie, timp si nervi.🙂

3. Buna ziua, aveti niste sapunuri minunate, felicitari! Imi spuneti cum sa fac sa-mi iasa si mie la fel?
Ce dragut!🙂
Nu-ti spun, pentru ca ar fi inutil. Ne-am pierde timpul de ambele parti si n-am rezolva nimic. Dar chiar nimic. Sa presupunem prin absurd ca intr-o zi n-as avea nimic de facut sau si mai rau, m-as plictisi ingrozitor si in lipsa oricarei activitati care sa-mi umple cat de cat timpul, m-as apuca sa-ti spun in cateva vorbe, in mesagerie sau chiar la telefon, cate ceva despre teoria sapunului. E ca si cum un bucatar experimentat ar incerca sa-ti spuna la telefon cum sa faci si tu niste feluri de mancare asa cum face el. Crezi ca ai reusi? Crezi ca  dupa aia te-ai duce la bucatarie si pac! gata felul de mancare exact asa cum face maestrul bucatar? Care face asta de ani de zile si a verificat tot felul de combinatii si stie din ochi ce ingrediente sa puna si cum si cat sa le amestece?
Exista tutoriale, site-uri, bloguri, forumuri, grupuri pe FB, filme pe youtube, workshopuri. Dar pentru asta e nevoie sa citesti, sa traduci , sa stai la discutii, sa urmaresti, sa notezi, eventual sa platesti. Daca esti cu adevarat pasionat si nu vrei sa faci sapun doar pentru un castig, atunci orice efort merita. Daca nu, nu!🙂

4. Sapunar experimentat cat de cat, dar care vrea sa-ti afle micile secrete. Aici situatia este oarecum delicata, pentru ca suntem oameni educati si nu prea ne vine sa dam cu flit, desi cei care incearca asa ceva cam asta merita. Ceea ce fac ei nu este frumos, nu este etic, este lipsa de principii. Nu poti aborda pe cineva din bransa sa-ti dezvaluie secretele lui, sau o parte din ele, daca nu faci si tu acelasi lucru catre adresant. Adica imi dai, iti dau. Asa ar fi corect. Numai ca in societatea umana astfel de lucruri nu prea se petrec, iar unii chiar cred ca li se cuvine orice, fara a fi obligati la randul lor sa dea ceva. Altii recurg la tertipuri de genul: am copil cu dermatita, mama cu psoriazis, tata cu matreata cronica! Te rog ajuta-ma, nu fac sa vand, doar pentru uz personal. Pentru uz personal merge orice sapun natural, din 3 uleiuri de baza, sau chiar doar masline, nu trebuie sa stii cum sa amesteci alkanetul sau cat unt de murumuru sa pui la trace, ok? Asa ca cei ce pun intrebari ” indiscrete” ar trebui sa-si revizuiasca atitudinea putin, caci nu e frumos deloc. Cu foarte putin efort din partea lor, ar afla ceea ce ii intereseaza, doar ca ei vor informatia rapid, pe loc si daca se poate de la cineva care a testat, experimentat si chiar a aruncat niste uleiuri pana i-a iesit. Caci ei nu vor sa arunce nimic, ati inteles.🙂

5 Azi am vazut pe un site sapun natural 100%, 4 lei/100g. M-am frecat la ochi, poate mi-a scapat zero-ul. Nu, nu era 40 , era 4 lei, da!🙂 Ambalajul este si el sa zicem 0.50. Analizele, cel putin 0.50 / buc daca este lotul mare, gen 500 buc, TVA-ul e si el  in cei 4 lei inclus.. . Oare cat o fi costul de productie al sapunului ala si mai ales, din CE uleiuri o fi facut? Ce uleiuri si ce calitate au uleiurile alea? Sincer, mie mi-ar fi frica sa ma spal cu un asa sapun si in cazul asta prefer Dove, la acelasi pret, dar macar stiu sigur ca propil, metil, butilurile alea sunt acolo, la locul lor, sincere si pe bune.🙂 ))

Cu toate acestea,
1
Mai am povestioare d-astea, dar deja mi-am pierdut rabdarea si interesul.🙂 Ca d-aia imi place mie sa fac sapun si d-aia ma tine inca, dupa mai bine de patru ani: se fac repede, vezi rezultatul destul de repede, exista diversitate, nu intri in rutina, caci poti face de fiecare data alt si alt sapun, implica multa creativitate, sunt produse utile, nu de tinut pe noptiera si fac bine la sanatate.🙂

Va pup!
Alexandra

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la Scurte istorioare cu sapun

  1. Violeta Marinescu spune:

    Spre deosebire de doamna care nu intelege de ce inca unii se mai spala cu sapun din comert ,eu inteleg. Pentru a utiliza un sapun natural in mod corect,este necesar un anumit bagaj de informatii pe care sigur ca nu-l au – mai mult de atat,unii inteleg ca sapunul natural realizat prin metoda „la rece” din unturi si uleiuri vegetale ,este similar cu sapunul bunicii de la tara (care,pe langa untura de porc traditionala,se mai adauga si uleiurile arse pe parcursul anului in tigai pline cu carne „la borcan”. Eu am intalnit oameni care mi-au spus ca-i deranjeaza faptul ca sapunul „miroase a sapun” – sigur ca miroase a sapun,a ce altceva sa miroasa? Da,dar cele din comert miros a parfum…vedeti,asta e…parfumul e rege !

    Sigur ca fiecare dintre noi,avem o „formula de supravietuire” ,unii o au pe cea a victimizarii pentru ca au inteles ca asa ,apeland la buna credinta si compasiunea altora,vor obtine ceea ce doresc…discutabil….in fine,vorba Alexandrei…nu e frumos deloc…asta se numeste in termeni de specialitate „vampirizare”.

    In final….totusi am scris cam mult….ca sa intelegeti ce inseamna un sapun natural de calitate,trebuie sa aveti cu ce face comparatia….asa ca inainte de toate ,poate ca un sapun care costa 4 lei ar fi bine sa -l aveti in savoniera de la baie….apoi ,incercati unul de la Alexandra (Formula naturala).

    PS Acestea sunt concluzii personale ,la care am ajuns in totala cunostinta de cauza.

    Spor in toate !

Lasă un răspuns

