Accidente

1Exista vreun sapunar care sa se laude ca n-a gresit niciodata, nimic? Nu cred. Dupa cum nu exista bucatar, croitor, frizer, etc. care sa nu fi facut macar un pocinog in meseria lui.
Si eu, ca orice om normal, cu ganduri, sentimente , dar si atentie distributiva, am facut cateva boacane, iar despre unele am mai scris pe acest blog, facand haz de necaz , dar mai ales atentionand-va ca nu cumva sa faceti ca mine. Caci ca mine veti pati!🙂 Daca ati facut totusi, nu-i nimic, caci omul din greseli invata, mai ales, sau probabil ca numai din propriile greseli.
La inceput, in frenezia mea bolnavicioasa de a face sapun dupa sapun dupa sapun, uitam ba sa pun un ulei, ba sa pun uleiul esential la trace, uitam ca voiam sa adaug argila de exemplu si imi aduceam aminte de ea cand o vedeam cum statea cuminte si nebagata in seama pe masa, abandonata, in timp ce sapunul isi facea deja de vreo ora somnul de frumusete… Ba odata , in marea mea viteza, am pus apa de la robinet, care apa fiind foarte calcaroasa, mi-a oferit un sapun ce mi s-a spart in maini cand l-am scos din forma.
Binenteles ca am gresit de nenumarate ori la cantarire si abia cand vedeam ce gogomanie a iesit, imi aduceam aminte vag ca am cantarit soda pentru doua sapunuri, cand eu de fapt faceam unul.
O data am uitat cu desvarsire de uleiul de cocos, care nu e saracu’ decat 30% din totalul uleiurilor si mi-am dat seama de asta abia cand am turnat sapunul in forma si am vazut ca nu se umpluse forma. Ce-am facut? Am turnat inapoi in oala pasta de sapun, am topit la repezeala cocosul, am remixat si returnat. Sapunul a iesit o oroare usturatoare care n-a putut fi folosit la nimic. A fost ca si cand as fi pus la trace 30% ulei de cocos, haaa!
Dar cand m-am impiedicat cu ditamai tava plina cu sapun proaspat turnat si cand doar ingerul meu pazitor m-a facut sa nu cad lata in mijlocul casei , eventual cu fata in tava, pe post de decoratiune naturala, mai tineti minte/? Eu n-am uitat si nici n-am sa uit vreodata.🙂
Sa nu mai zic de primul sapun cu vin, cand atunci cand am adaugat soda s-a umflat si s-a tot umflat, ca nu se mai oprea , de a iesit din Berzelius si tot se inalta, astfel incat am tulit-o de urgenta afara din camera , dar stateam in usa si trageam cu ochiul sa vad totusi ce se intampla.🙂
Cred ca orice sapunar a vrut la un moment dat sa faca un sapun de o anume culoare si i-a iesit exact altceva. Ori a combinat niste uleiuri esentiale care separat miroaseau fain, dar impreuna puteau nasol.
Ori i s-a intarit pasta de sapun chiar inainte de turnarea in forme, drept pentru care asezarea in forma s-a facut cu lingura si cutitul :))))
Binenteles ca s-a intamplat sa nu mai am rabdare si sa tai sapunul cald inca, asa ca el saracu s-a albit de necaz, hehehe!
Accidente cu soda? Fara numar!🙂
Arsuri la mani, obraz, degetele de la picioare.
O chestie dura a fost cand in momentul in care am pus soda in apa, un strop de solutie de soda va sa zica, mi-a intrat in nara stanga. Daca m-a usturat? Ei bine, da, dar n-a fost nimic pana n-am tras pe nara otet!🙂 Stiti, otetul neutralizeaza soda. Mie mi-a neutralizat pentru vreo saptamana dorinta de a mai face sapun.🙂
Sa nu va mai spun de aburii de soda pe care i-am inhalat si ce senzatie „high”aveam.🙂 Pana cand mi-am luat o masca de protectie in caz de razboi chimic, pe care v-am aratat-o la momentul respectiv.
Asa ca dragii mei, cine spune ca activitatea de sapunar e o placere, un hobby de weekend, o relaxare totala si o destindere a nervilor, nu stie nimic .:)
Noi insa stim si o sa stim inca si mai multe! :))))
Va pupacesc, sa aveti o seara frumoasa si o saptamana fara accidente!🙂

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Accidente

  1. Gabi spune:

    Aoleu, dar multe ai mai avut….cele mai periculoase sunt cele cu soda………
    Eu am avut unul cu mustul de struguri cand am pus soda, bien ca eu nu am patit nimic , dar cand am vazut cum se umfla si curge peste vas, pe un dulap si in jos….m-am speriat.De suparare am facut sapunul cu apa distilata.Iar, ulterior, ca sa evit accidentul am congelat sucul sau mustul si a fost OK!
    Alta data am turnat sapun intr-o forma de aluminiu si a inceput sa fiarba, mama-mama! Imediat am realizat prostia si am varsat in altceva.

  2. julicu spune:

    Uau, am ras cu pofta dar si cu lacrimi de durere empatica, pana acum m-a ferit Doamne-Doamne de asa aventuri, ce sa zic, parca esti Nic-a lui Stefan a Petrei al sapunurilor🙂 O saptamana frumoasa si fara accidente in laborator, draga Alexandra!

  3. Stan Andreea spune:

    ;)) se intampla si la case mai mari….dar ca veni vorba de sapun cu must si e sezonul….as vrea si eu 2-3 bucatele daca aveti in plan pentru toamana asta, va rog!
    Cu drag,
    Andreea

  4. Stan Andreea spune:

    Yuhuuu! Ce veste buna! O sa va urmaresc.
    Multumesc frumos🙂

  5. Lorelei spune:

    Alexandra,nu am mai comentat de ceva vreme pe blogul tau,dar asta nu inseamna ca nu te-am urmarit.Si eu ca si tine cred ca nu poti sa ai acest hobby fara sa ai si patanii.Este ca si cum un pictor ar picta fara se se murdareasca.Si eu am avut patanii;de la aranjatul in forma al sapunului cu mana(manusa)si pana la pasta de sapun fresh in ochi.Timp de 3 saptamani am simtit ca am crusta in ochi si nu reuseam sa scap cu nimic de senzatie.Tu ai tras otet pe nara ,iar eu am pus dusul la ochi si ma chinuiam sa tin ochiul deschis.Iti urez spor la sapunarit,dar fara accidente!

  6. Stan Andreea spune:

    Buna ziua!
    Ce mai face sapunul cu must ca il vanez intens, dar …nu vrea sa isi faca aparitia in magazinul virtual😦
    Cu drag,
    Andreea

Lasă un răspuns

