A venit toamna…

1De vreo cativa ani, mai multicei asa, imi place toamna la nebunie!
Imi plac culorile ei, mirosul, ceata, ploile mocanesti, frunzele spulberate, fructele, diminetile racoroase, cerul foarte albastru. Toamna ma apuca toate nostalgiile si melancoliile si nu stiu de ce, imi aduc aminte de vremuri apuse, cand eram copil si incepeam scoala cu emotie. De asemenea, ma apuca un chef nebun de citit si de invatat.
In concluzie, caci nu vreau sa devin prea „blue”, imi place toamna grozav! 🙂
De ceva vreme am capatat obiceiul ca in functie de anotimp sa fac un anume sapun, iar toamna n-as putea face un sapun mai reprezentativ ca cel cu suc de struguri, sau cu must, asa cum iarna fac sapunul cu suc de rodie. Cele doua sapunuri au in comun faptul ca sunt extrem de catifelate, iar asta se datoreaza, zic eu, taninului din cele doua fructe, prezent din plin in ambele. Caci ce altceva ar putea fi, decat taninul?
Mustul inlocuieste apa in totalitate, iar daca vreti sa faceti acest sapun, va recomand sa raciti bine mustul inainte de a adauga soda, iar soda sa o adaugati putin cate putin, ca la sapunul cu lapte, pentru ca altfel face efervescenta si se poate revarsa peste marginea vasului. In rest, se face la fel ca orice alt sapun.
Puteti sa nici nu-l parfumati, sapunul cu must, ca si cel cu suc de rodie are un miros caracteristic foarte pregnant, care acopera alte arome. Mie imi place mirosul asta grozav, e miros de fructe coapte de toamna, toamna de care va ziceam mai devreme. 🙂
Mai fac unii sapun cu suc de rosii, sau cu dovleac, dar eu n-am avut curiozitatea asta. In general pun in sapun ceea ce stiu ca face foarte bine pielii , iar daca nu este un ingredient cu totul special, atunci prefer sa fac ceva simplu. De fapt, simplitatea a pus definitiv stapanire pe mine in privinta sapunurilor ( si nu numai) si cu greu ma veti mai vedea facand un sapun cu floricele si alte brizbrizuri. Prefer ingrediente super, finete si cremosenie, eleganta si stil, decat bazar si margelute din plastic… 🙂 Ce sa faci, asta e gustul meu… 😀
In alta ordine de idei, in 20 septembrie vom avea ultimul atelier din acest an. Mai sunt doua locuri disponibile.
Tot in alta ordine de idei, cartea despre sapunarit este aproape gata, mai am de facut poze, dupa care sa ma indrept catre o editura. 🙂
Dragii mei, cei care imi cititi blogul, va multumesc pentru atentia voastra, pentru comentarii si aprecieri si va doresc din inima o toamna plina de culoare! 🙂

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la A venit toamna…

  1. mijnzeep1 zice:

    Si eu ador toamna pentru culorile ei! Iar sapunurile simple sunt, parca, cele mai delicate…
    Felicitari pt carte si abia asteptam sa apara! Spor in continuare!

  2. constantin zice:

    asteptam cartea . cred ca in 2 – 3 luni se va coace si lufa , pentru seminte desigur . am cules lofantul pentru ceai . al dvs ce face?

    • Alexandra zice:

      Al meu a inflorit, are o floare movulie, dar pare cam mic, fata de ce stiam eu. Nu are mai mult de 10 cm. Constantin, la lansarea cartii sper sa ne si cunoastem, esti invitat de pe acuma! Cu drag, Alexandra

  3. Daniel zice:

    Buna dimineata Alexandra.

    Foarte frumos blogul, multe informatii utile ,chiar imi pare rau ca am descoperit asa tarziu chestia asta cu sapunareala.Pe vremea in care tu te apucai de facut sapun, eu ma apucam de crescut prepelite.Inca mai am, nu asa multe, dar la momentul asta cresc doar pentru noi, nu prea mai vand oua de prepelita.
    M-am apucat sa-ti citesc toate postarile, incapand din aprilie 2011 si mi se pare ff tare.Saptamana asta lucrez de dupa amiaza si savurez postarile tala ca si cafeaua de dimineata.Sper sa le termin saptamana asta ca sa ma pot familiariza cat de cat cu toti acesti termeni noi, uleiuri, esente, etc.
    Imi place la nebunie ideea asta, de a face sapun si contrar obiceiului meu prost, acela de a ma lauda cu ceea ce vreau sa fac tuturor cunoscutilor, de data asta doar eu si cu sotia mea am impartasit acest secret.Am observat ca parca e mai bine sa vorbesti mai putin si sa faci mai mult, parca iti iese mai bine asa, cel putin mie asa imi merge mai bine.
    Iti doresc un atelier de sapun cu mult spor si astept sa ma contactezi dupa…stii tu…
    Imi pare tare rau ca nu pot sa vin pe 20.

    O zi fericita iti doresc in continuare,

    Daniel

    • Alexandra zice:

      Am observat eu ca cineva imi „rasfoia” blogul de zor. 🙂 Sper sa citesti si comentariile, caci si acolo gasesti informatii multe.
      Cat priveste ideea ta de a nu mai impartasi oricui si de fapt nimanui din planurile tale, chiar acum am dat peste o chestie faina, pe care de fapt cred ca o sa o si postez aici pe blog, sa o citeasca cat mai multa lume.
      Eu ma bucur nespus cand aflu ca cineva isi doreste sa faca sapun si dupa ce ai sa torni si tu primul sapun, ai sa intelegi de ce. 🙂
      Prepelite…hmmm. Ma gandeam si eu intr-un timp la asta, dar m-am hotarat sa cresc gaini Brahma, nu de alta, dar n-am rabdare sa cojesc ouale de prepelita. 🙂
      Binenteles, pe 27 vei fi elevul meu si poti sa fii mandru de pe acum de asta 🙂 )))

      • Multumesc Alexandra,

        Desigur ca citesc si comentariile, sincer nu le-am bagat in seama la inceput, apoi am gasit niste lucruri fff interesante.Am ajuns exact la 4.03.2012, daca tin bine minte si trebuie sa tin, ca doar e data mea de nastere 04.03, si inca ma mai mir cum de te intrebau tot felul de retete, cand tu le dadeai mura-n gura.
        Asa de explicit si de concret nu cred ca am vazut pana acum, poze, tot ce vrei.
        Eu sunt mai meticulos de fel, mai rabdator, imi place sa fie totul in ordine si imi place mult caligrafia.Imi place sa scriu cu penita cu toc, ca pe vremuri, chiar mi-am cumparat de curand cateva carti de caligrafie din Anglia si cand am timp exersez de zor.E o relaxare in care ma refugiez.Am observat ca azi, in secolul vitezei, ne pierdem abilitatile dobandite in scoala primara si scriem cu picioarele.Pacat.
        Am si eu pasarelele mele,la propriu si la figurat.
        Ieri si azi dimineata am dat o tura pe la magazine sa ma documentez si eu , sa vad unde as putea gasi ingredientele si cam ce preturi au.
        Ma bucur sa aud ca ti-ai rupt din pretiosul timp ca sa ma poti dascali si pe mine, sotia mea o sa se bucure ptr. mine , ca eram asa de trist cu suprapunerea asta….
        Sa-ti dea Dumnezeu sanatate, si familiei tale, m-ai facut fericit.
        Nu te mai retin.

        Multumesc,
        Nu mai am cuvinte.Vorbim peste 2 saptamani.

        Daniel

      • Alexandra zice:

        Ai vazut cate greseli am facut in raspunsul anterior? Graba, fir-ar…
        Mai cunosc inca doua persoane nascute pe 4 martie, un domn si o doamna, ambii directori. 🙂
        Asa, studiaza, ca sa stii ca te intreb din „materia”de blog, sa vad ce ai inteles.:D )))

  4. Diana Ciobanu zice:

    Buna seara, doamana Alexandra. Vad ca postarea este din luna septembrie, asta inseamna ca, cartea, ati si editat-o in acest interval de 4 luni ? Mi-ar place tare mult sa cumpar cartea dumneavoastra. Banuiesc ca o sa postati pe blog cand va fi gata de vanzare. Io fac o precomanda, daca se poate. Deja sunt bucuroasa, dapoi cand o sa tin cartea in maini. Eu fac sapunuri de 4 ani buni, mai intens de doi ani jumate, dar simt nevoia sa ma perfectionez in materie de sapunarit si sunt sigura ca, cartea, imi va fi de ajutor. Multumesc si astept cu drag vesti bune! Cu admiratie si respect, Diana Ciobanu.

  5. Diana Ciobanu zice:

    Buna seara, doamna Alexandra si multumesc pt raspuns. Apoi daca ati reusit sa o concretizati, din gand in cuvant, sigur ii aflati si editura potrivita si forma si pozele si tot ce-i trebuie. Si io mai cred ceva, cartea sigur va semana cu sapunurile dumneavoastra, deci va fi buna, frumoasa, eleganta, utila, de calitate, fina,
    Numai bine si spor in toate cele bune !

Lasă un răspuns

