Lapte de cocos

N-am avut niciodata curiozitatea sa fac lapte de cocos sau de migdale. Am preferat sa mananc migdalele ca atare, cat despre cocos, va spun sincer ca nu prea-mi place, nici macar in prajituri. Singurul lapte pe care l-am facut este cel din seminte de canepa si asta pentru ca il si beau de ceva vreme, lucru ce mi-a adus multe beneficii sanatatii.
Zilele trecute insa am zarit intr-un magazin de produse organice un lapte de cocos …organic. Hmm… ce-ar fi sa fac un sapun cu el.
Am mai facut acum ceva vreme sapun cu lapte de cocos si inca unul cu lapte de migdale. Parca am facut unul si cu lapte de orez. Au iesit fain, insa tot nu la fel de faine ca cele cu lapte de capra. Caci da, grasimea isi spune cuvantul! Unui sapun bun ii trebuie grasime, nici prea multa, sa dea pe-afara, dar nici prea putina, sa semene cu sapunurile din comert.
Sapunul cu lapte de cocos pe care l-am facut ieri a iesit neasteptat de onctuos. Probabil ca mai conteaza si calitatea fructului,a apei si binenteles, a contat si experienta mea acumulata in perioada care s-a scurs de la ultimul sapun de acest tip. De asemenea, uleiul de argan pe care l-am adaugat fara zgarcenie la trace a contribuit si el la cremosenia acestui sapun.
Da, am reusit un sapun de toata frumusetea si daca nu mi s-ar fi stricat hidroforul, l-as fi incercat inca din aceasta dimineata pe pielea mea! 🙂 Am promisiuni ca in doua ore am sa pot sa-l clabucesc!
In afara de aspectul ultra cremos, interesant este culoarea oului de rata pe care a capatata-o la saponificare. Am crezut ca dupa ce il voi taia si se va mai usca un pic, culoarea se va estompa, dar iata ca nu. Foarte interesant.
In concluzie, un experiment reusit, de care sunt mandra. 🙂
4
1
2
1
Pentru cei interesati de atelerul de sapun, va anunt ca urmatorul nu va fi mai devreme de luna septembrie.
Acestea fiind zise, va doresc un sfarsit de saptamana fain de tot! 🙂

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Cursuri, Ingrediente. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

