Sapunuri cu canepa

Cu acest articol, inchei seria sapunurilor cu canepa.
Adevarul este ca atunci cand imi place mult ceva, apoi nu-mi mai iese din cap. Cum sapunul cu canepa mi-a placut tare mult inca de cand l-am facut prima data, adica acum vreun an si cum canepa este o planta minune, nu m-am lasat pana n-am incercat toate posibilitatile in privinta sapunului.
Mai intai a fost sapunul cu ulei de canepa la trace. Care a iesit fain, verzuliu, spumacios. Pentru a-ti da seama de calitatile unui sapun, al unui produs cosmetic in general, trebuie sa-l folosesti ceva vreme, deci la aceasta ora nu pot sa va spun cum se comporta pe piele.
1
Al doilea sapun a fost cu ulei de canepa la trace, dar si cu lapte din canepa, in combinatie 50-50 cu suc de morcovi. A iesit un sapun super fain, foarte cremos, gras, onctuos, delicios!
2
0
4
5
6
Insa ceea ce a pus capac seriei de sapunuri cu canepa, este cel in care am inlocuit total apa cu lapte de canepa.
Laptele de canepa se face la fel ca laptele de cocos, ori laptele de migdale, adica apa cu seminte, date prin blender.
Ei, acest sapun, cu lapte de canepa, dar si cu ulei de canepa la trace, are o poveste. Pentru ca nu s-a comportat la fel ca alte sapunuri.
Mai intai, semintele din laptele de canepa, in timpul cat stateau la racit cu soda adaugata, s-au ingrosat foarte tare. Semintele s-au umflat in apa, iar ceea ce a rezultat a fost un fel de budinca mai molcuta. Ma intrebam daca mixerul meu o va putea misca din loc, impreuna cu uleiurile. Va spun de acum, a mers.
Apoi, in timp ce mixam, spre sfarsitul acestei operatiuni, pasta a capatat un aspect mucilaginos. Lucru care nu m-a deranjat defel, ca doar nu trebuia sa-l mananc.🙂
Sapunul a stat la izolare, ca orice sapun vegetal, doar ca s-a incalzit mult mai repede ca alte sapunuri, iar faza de gel a fost mult mai intensa ca de obicei. Trebuie sa va mai spun ca nu l-am izolat la fel de mult ca pe alte sapunuri vegetale, dar nici la fel de putin ca pe sapunul cu lapte de capra.
7
8
9
El e!🙂
S-ar putea ca si aici, ultima iubire sa fie cea mai mare…🙂 Totusi, m-am spalat cu o bucata pe maini si desi foarte proaspat, face spuma multa de tot si ce e mai important nu usuca pielea. Este stiut ca sapunurile foarte proaspete nu au ph-ul stabilizat si chiar in cazul unui sapun foarte bland, cu un Ph mic atunci cand este complet uscat, poate inaspri pielea. Nu a fost cazul aici. Deloc!🙂
Asadar, dragii mei, am mai bifat ceva in sirul meu de experimente sapunistice si va promit ca nu ma opresc aici! Caci asa cum stiti, imi place sa merg pe carari neumblate.😀 ))
Va pup si aveti grija de voi!🙂

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Ingrediente, Plante in sapunuri, Teoria sapunului, Uleiuri vegetale și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Sapunuri cu canepa

  1. Gabi spune:

    Mi-AI FACUT pofta de sapunarit si cel cu suc de morcovi arata delicios, insa ultimul cred ca e o minunaaaaaatie pentru piele!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Spor la sapunit!

  2. Anca spune:

    Buna,Alexandra,

    Nu am mai intrat de mult pe site-ul tau,iar atunci cand intru,nu comentez,pastrez impresiile pentru mine.Mi se pare insa ca trebuie sa-ti spun ceea ce de atatea ori am gandit.Faci sapunuri frumoase,esti un om frumos si e frumoasa pasiunea ta si dorinta de a impartasi cu ceilalti ceea ce esti si traiesti.Multumesc.

  3. Buna Alexandra,
    Numele meu este Mirela Dorina Bogatu si sunt din Galati.
    Am inceput prin a citi din Gradina visata inainte de a imi cumpara Casuta mea Albastra in apropiere de Galati – la Tulucesti. Cautam sa-mi umplu sufletul si mintea cu informatii care sa ma aduca mai aproape de ceea ce visam. De fapt asa am dat de tine prima data – cautand…”gradina visata”. Acum imi asez cate putin, visul in realitate. Merge greu din pricina crizei, dar pun cate o pietricica zilnic la temelia visului de inceput si din mers, in functie de cat si cum pot, refac proiecte, incep proiecte, termin si pun la cale alte si alte proiecte.
    Meseria mea este de geodez ( sau topograf) si in afara de faptul ca sunt PFA si expert judiciar ma consider gradinar cu mult cas in coltul gurii si bebelus in arta Soapmaking.
    De ani de zile cand mergeam la cate o lucrare prin judet ma intrebam- „la cat pamant masor in lung si-n lat…oare voi avea vreodata pamantul meu? Casuta mea pe pamant, din pamant, cu gradina plina de flori si pomi fructiferi ? Va fi sa fie vreodata? ” Si uite…ca e !
    Nu inteleg de ce ma simt atat de fericita cand fac gradinarit dar cred ca minunea mea de casuta m-a determinat sa invii pur si simplu. Imediat ce imi termin treaba de job- aia de aduce bani sa ii fac praf pe tot ceea ce nu pricepe jumatatea mea- alerg cu sufletul cat China de fericire – la Casuta mea Albastra.
    O sa te intrebi de ce iti povestesc toate astea… Nu stiu !
    Poate fiindca la randul tau, postand diverse…spui multe despre cine esti si cum gandesti si incet , incet, am inceput sa ma gandesc ca…nu se face sa nu ma prezint de vreme ce adesea culeg informatii din cele ce postezi!
    Iti doresc sa ai o primavara cu mult spor si realizari care sa te faca fericita zi de zi.
    Si…am sa revin mereu cu placere sa te vizitez. Si cu drag, ca pe o prietena de demult, desi poate niciodata nu vom avea prilejul sa ne si intalnim. Sau …poate…mai stii ?!?!

    • Alexandra spune:

      Buna, Mirela!
      Nici n-ai idee cat de mult ma bucur ca mi-ai scris si desi iti raspund atat de tarzii, sa stii ca ti-am citit comentariul deja de cateva ori, cu mare drag! Este intra-adevar o mare bucurie sa ne putem intoarce la natura si la traditii, macar cateva ore pe zi. Sa mai iesim din cotidianul asta stresant si alert care numai bine nu ne face. Sa mesterim cu mainile nostre ceva, orice, sa plantam un pom, sa crestem o floare…
      Te rog sa vii pe aici de cate ori simti nevoia, iar daca nu scrii nimic, n-am sa ma supar. Eu am sa stiu ca m-ai vizitat.🙂
      Te pup, numai bine iti doresc!

  4. DaniFlor spune:

    Draga Alexandra,

    Nu stiu daca ti-am mai spus: fi binecuvantata!❤

Lasă un răspuns

