Am facut un pocinog!

E a nustiucataoara cand imi spun sa nu mai fac sapun cand sunt obosita! Pentru ca fac prostii! Mari!
Sa va povestesc!
Saptamana trecuta a fost una grea la serviciu, asa ca am tot ajuns acasa cam ofilita… Joi insa, avand in minte promisiunea unui weekend ce se apropia, precum si a catorva zile de concediu, mi-am luat inima in dinti si mi-am propus sa fac un sapun cu menta, din care nu mai am. Ei, daca ar fi fost doar un kil de sapun nu era mare necaz, dar eu viteaza, am zis ca fac …sase! :D))
Prima boacana a fost ca atunci cand am turnat apa cu soda peste uleiuri am vazut ca pe fundul vasului ramasese o crusta de soda nedizolvata. Acum ce era sa mai fac, nu mai aveam timp sa topesc alta soda si sa o mai si racesc. Mi-am zis ca va iesi un sapun mai moale. Dar n-a fost asa…
A doua boacana a fost cand am vrut sa duc tava cu sapun proaspat turnat la locul de izolare, aflat intr-o alta incapere. Vreti sa stiti ca m-am impiedicat si am improscat camera cu aproximativ doua kile de pasta de sapun? Dar mai vreti sa stiti ca era sa cad si sa vin cu moaca fix in sapun? Hmm… ma intreb cum ar fi fost o masca de sapun fresh?🙂 Cu menta si argila verde, haa!
Sapunul nu a iesit, mai precis in centru a ramas gelatinos, desi pe margini s-a saponificat binisor. Am recuperat cateva bucati, iar restul a devenit detergent natural. Azi am spalat cu el obiectele sanitare care au iesit super si mai si miros misto! In alta ordine de idei, inca mai curat la dusumeaua plina de sapun si probabil ca in cateva zile o voi scoate la lumina!🙂
Ieri am refacut sapunul cu menta, dar de data asta l-am turnat in doua forme de cate doua kilograme, nu de alta, dar am ramas fara uleiul de samburi de struguri. Sapun care a iesit foarte bine, multumesc pentru felicitari!🙂
Pe langa asta, am mai facut un alt sapun care s-a terminat, anume cel pentru par, cu lapte de capra si ulei de jojoba. Care si el a iesit bine de tot!
Morala: nu faceti sapun cand sunteti obosite, iar daca totusi vreti sa mesteriti ceva, faceti o crema sau un deodorant. E mai sigur!🙂
1
2
3
4
5
6
P.S. Ultima boacana: am scapat din mana taietorul, caruia i s-a rupt coarda, iar ultimele sapunuri le-am taiat cu cutitul!🙂
Sa aveti o duminca fara incidente!😀

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Am facut un pocinog!

  1. elisaelianna spune:

    Draga Alexandra, imi pare rau ca ai avut parte de o zi atat de grea, pacat de munca depusa si de bunatatea de pasta de sapun!
    Iti doresc sa ai parte de o duminica linistita, lipsita de evenimente,, hard-core,,!!!

    PS sapunurile finale arata perfect, ca de obicei!!

  2. Aura Maxim spune:

    Iti zic eu, nici crema nu e bine sa faci, ca se taie, nici deodorant, ca nu se toarna bine…Tot patitu-i priceput!
    Iar tu esti simpatica foc, dupa obicei!
    Pupici si weekend linistit!

  3. mijnzeep1 spune:

    Ce bine arata sapunelele, ala cu menta e superb!
    Imi pare rau pt sapunul cazut…
    Si eu am ajuns la aceeasi concluzie ca nu mi ies sapunurile atunci cand sunt obosita.
    Un we cat mai linistit!
    Natalia

  4. Priveste partea buna a lucrurilor, si anume ca esti o persoana perseverenta. Oricum, sapunurile arata f bine.

  5. iulia spune:

    Draga Alexandra, si pocinoagele au rostul lor pentru ca ne dau ocazia sa invatam din ele. Si sa lustruim pardoseala cu aroma de menta🙂 Ca de obicei, sapunurile tale arata impecabil! Ai idee de ce nu s-a dizolvat soda?

    • Alexandra spune:

      Just!🙂
      Am idee. Cand soda ia aer, se topeste si apoi se cristalizeaza iarasi. Soda recristalizata isi pierde proprietaile, deci trebuie inchisa ermetic, iar contactul cu aerul e musai sa fie cat mai scurt. Pe de alta parte, nici n-am amestecat-o destul in apa…

  6. Gabi spune:

    Draga Alex,
    Imi pare rau pentru munca ta si ingrediente,e tare neplacut, mai b ine te duceai si trageai un pui de somn sau te uitai la un film relaxant decat sa faci sapun.
    Si eu am observat ca nu pot face ceva de genul asta cand sunt obosita oricta de mult imi place sa fac sapun si cosmetice.
    Asa sa am luat si eu lectia invatand de la tine.
    Imi place cum ti-au iesit sapunurile din poza.Felicitari!

Lasă un răspuns

