Despre relatia vanzator-cumparator

1Pe vremuri, schimburile comerciale se faceau prin troc, adica dadeam la schimb produse care imi prisoseau, pe produse care imi lipseau. Mai tarziu, intervenind moneda, schimbul se facea prin intermediul acesteia, ca etalon al valorii. Din acel moment, al aparitiei banilor, au aparut vanzatorii si cumparatorii, iar lucrurile n-au mai fost niciodata ca la inceput. Vanzatorii sunt fie cei care isi vand produsele/serviciile lor, contra unui pret/tarif, fie cei care isi vand forta de munca pentru un salariu.Vanzatorii sunt la randul lor si cumparatori, atunci cand isi procura contre unei sume, produse sau servicii necesare. Toti interactionam intre noi ca vanzatori-cumparatori, iar aceasta interactiune este una de baza, fara de care societatea nu ar exista, cel putin la acest moment. Ca ne-am putea oricand intoarce la sistemul de schimb in natura, sau ne-am putea crea o moneda locala, asta este deja alta poveste, nu atat de utopica precum ar putea unii sa creada.
Nimic nou pana aici, iar acestea sunt chestii elementare, pe care le stiti fara sa fi facut ASE-ul.🙂
Chiar zilele trecute mi s-a intamplat ceva- nu vreau sa comentez despre asta-ce m-a pus serios pe ganduri, referitor la relatia dintre vanzator si cumparator.
Stiti si voi expresia „clientul nostru, stapanul nostru”.
Acum haideti sa va spun si eu, daca va intereseaza ( si chiar daca nu va intereseaza, ca doar e blogul meu si pot sa scriu ce vreau in el , iar daca nu va place, nu intrati si nu cititi🙂 ), ce cred eu despre expresia asta cu clientul care ne e stapan.
Ea s-ar putea interpreta in doua moduri:
1. Clientul vrea o anumita marfa, cu anumite caracteristici, chiar ciudate uneori. Cu toate astea, eu ca vanzator ,trebuie sa-i indeplinesc dorintele, astfel incat el sa fie satisfacut. Spre exemplu, daca vrea o haina cu trei maneci, desi are doar doua maini, atunci ii fac o haina cu trei maneci, fara sa obiectez. „Your wish is my command”, cum ar spune un ginn.
2.Daca ar fi doar asta, ar fi bine, insa unii, cei mai multi, interpreteaza chestia cu clientul…stapanul, ca vanzatorul trebuie sa inghita toate mofturile, fitele, ineptiile, pisalogeala, frecusul, toanele, crizele unui client. De ce? Pai…ca sa-i vanda ceva si nu care cumva sa-l piarda de client. De ce? Pentru ca PROFITUL este scopul suprem in aceasta lume, d-aia!
Cum ar veni, desi un client este extrem de prost educat, eu trebuie sa-l pastrez in lista de clienti pentru ca imi aduce plusvaloare. Nu are importanta ca ma jigneste, ma umileste, ma umple de nervi, ma calomniaza, ma streseaza, ma face sa-mi pierd o gramada de timp pe care l-as putea utiliza in scopuri mult mai placute si utile, el trebuie musai sa faca parte din viata mea, fiindca imi sporeste veniturile. Vi se pare in regula? Mie nu! Prefer sa ma lipsesc de profitul adus de un asemenea client, oricat ar fi el de mare. Daca ma gandesc, cu atat mai mult ar trebui sa ma lipsesc de un asemenea client, pentru ca daca depind financiar de el, atunci eu sunt vandut lui cu totul! Iar asta nu e deloc in regula.
Acesta poate fi si cazul unui salariat care isi vinde forta de munca, o marfa ca oricare alta, unui patron , care in cazul asta devine un fel de client. Daca patronul e ok, nu avem ce comenta, insa daca e un neam-prost, atunci -regula de baza- salariatii se umilesc, suporta ineptii, muncesc ca sclavii pe bani putini, etc. Si asta bicoz…clientul nostru, stapanul nostru, nu?
Acum va intreb, iar daca nu vreti sa-mi raspundeti nu ma deranjeaza: credeti ca un client trebuie tratat ca un supraom, care nu greseste niciodata? Credeti ca trebuie sa i se ierte orice ar face, in virtutea faptului ca imi cumpara un produs? Sau ar trebui sa fie atentionat cand depaseste o limita si sa inteleaga ca si el, la randul lui, este pus zilnic, prin firea lucrurilor in situatia de vanzator si ca mai exista o vorba care spune ca ” ce tie nu-ti place, altuia nu-i face”.

P.S. Acest articol a fost inspirat de o clienta „de exceptie” .🙂 In rest , toti clientii mei sunt persoane de cea mai buna calitate, asa cum imi place sa cred ca sunt si sapunurile pe care cu drag le fac!🙂

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Despre relatia vanzator-cumparator

  1. elisaelianna spune:

    taie-o de pe lista, nu merita!la urma urmelor e munca ta si cine nu ti-o respecta merita exclus! sa-si mute fitele in alta parte!

  2. arbunea ruxanda spune:

    adevarat,produsele sunt de f buna calitate[parerea mea] daaaaar se termina repede.in ce priveste sloganul, clientul…….stapanul,un sut …undeva clientului si atat.multa sanatate si spor la treaba.

    • Alexandra spune:

      Mersi, Ruxandra.
      Sapunul natural se termina mai repede ca cel chimic,tocmai pentru ca e natural, nu are agenti de intarire. In afara de asta, contine glicerina naturala, rezultata in urma procesului de saponificare. Eu folosesc la baie doua sapunuri alternativ, sa le dau timp sa se usuce intre doua spalari.

  3. Aida Stanescu spune:

    Aceeasi problema o intampin si eu uneori. La inceput inghiteam insa acum am devenit mai selectiva si ii spun omului ca nu este in regula sa se poarte asa. Accepta bine, nu: „Domnule, cautati in alta parte daca nu va place…” Este foarte bine ca ai scris acest articol, pentru ca sunt foarte multi care se mai ghideaza dupa dictonul „clientul nostru-stapanul nostru”, ceea ce nu este in regula deloc, precum si tu ai spus. Pup🙂

  4. Matilda spune:

    Corect! Insa ca totul sa fie complet…..exista si cealalta fata a monedei : vanzatori aroganti, plini de ei, care de la a doua intrebare a clientului isi arata proasta crestere. Si acei care fac comert inselator. Din cat am umbat eu prin magazine si la cate servicii am apelat, exista muuult mai multi din cei care cauta sa te pacaleasca, care ti se adreseasa urat, decat clientii ciudati!

    • Alexandra spune:

      Binenteles ca exista si reversul monedei, dar nu despre asta era vorba in propozitie.🙂 Cat priveste proportia dintre cele categorii, nu detin date statistice, deci nu ma pot pronunta.

  5. Maria spune:

    Superb articol!!! Ma bucur enorm ca mai exista oameni care nu inghit orice oricui. La urma urmei nu oricine merita nervii, sanatatea, buna dispozitie, armonia… pentru a primi la schimb un pumn de bani. Mai ales in tarile „civilizate si avansate”, nu ca la noi, devii scalvul acestui slogan, vrei, nu vrei. Doar ca sa poti plati rate, ipoteci, samd.
    Felicitari si spor la cat mai multe sapunuri!🙂

  6. Mihaela spune:

    Dupa mii de ore de studiu aprofundat in ceea ce priveste dermatologie,folosirea in beneficiul pielii a plantelor medicinale,unturilor,uleiurilor vegetale,dupa sute de conversatii cu cele mai multe din cliente lipsite de notiuni minime in ceea ce priveste ingrijirea naturala,dupa schimbarea furnizorilor de materiale de baza pentru fabricarea sapunului natural,dupa zeci si zeci de comenzi care din pacate reprezinta ore pierdute pentru mine si la final neplata acestora…,concluzia mea draga Alexandra e!!! Daca noi nu ne respectam nimeni nu o v-a face! Daca noi nu stim sa ne aprecim eforturile, creatia in sine,nimeni nu o v-a face! In relatia cu clientul am o singura regula! E bazata pe respect reciproc,iar drepturile lui inceteaza unde incep ale mele! Asa cum concurenta e factorul care ne cerne pe noi,si din partea noastra trebuie sa existe o selectie care la final sa ne aduca satisfactie! Nu numai materiala! Avind in vedere ca in ultimul an peste 50% din clienti au probleme dermatologice si vin sa ne ceara remedii dupa ce domnii specializati in dermatologie ii trateaza doar cu cortizoni,ma intreb cit costa un medic pe ora? Stie cineva ce beneficii are folosirea constanta a produselor noastre? Va spun eu,reduce semnificativ cu pina la 30% substantele toxice din organism,si ma refer aici si la metale grele,care din pacate se regasesc in multe din produsele din piata,am cliente care in urma analizelor au fost intrebate ce fel de cure de detoxifiere au facut,s.a.m.d…..cam ce fel de relatie clientul nostru stapinul nostru ar trebui sa fie? Niciuna! Respect! Atit! Te imbratisez! Spor si inspiratie iti doresc!

Lasă un răspuns

