Profilul psihologic al consumatorului de sapun natural

1Sau determinarea caracteristicilor de personalitate ale acestora.🙂 Nu suna stiintific ? Parca ar fi o tema de serial polististo-psihologic, nu credeti?
Cu toate astea nu e gluma, exista anumite caracteristici comune ale consumatorilor de sapun natural si aici nu intra sub nicio forma cei care fac compromisuri , adica cei ce se spala cu sapunuri transparente cu aroma de capsuni si colorate in rozul acela de la care te dor dintii! Ori cu sapunuri din uleiuri naturale, dar cu coloranti fosforescenti si arome dubioase!
Ok, haideti sa vedem cat de buni profileri suntem impreuna si daca reusim sa depistam caracteristicile „mancatorilor” de sapun natural.
1. Persoane cu educatie , care au cel putin studii medii. Fara niciun dubiu, toti cei cu care am intrat in contact in acesti ani de cand fac sapun, sunt perrsoane cu o anumita educatie, data de scoala, de parinti, autodidacti. N-am intalnit inca analfabeti, nici cocalari, nici macar pitipoance! :D))
2. Persoane carora le place sa se spele. Ar fi absurd sa cauti cu lumanarea un sapun natural, cand tu te speli doar duminica sau de sarbatorile legale. Si sa mai si dai pe el de cateva ori pretul unui sapun din supermarche!
3. Persoane relativ sociabile. Sunt unii atat de timizi, incat evita sa fac o comanda pe internet, de teama sa nu-si divulge numele si adresa. Ha!
4. Persoane care au grija de sanatatea lor. Lasa ca mai sunt si exceptiile care intaresc regula, adica cei care cumpara o singura data un sapun natural, de curiosi, pentru ca apoi sa considere ca nu merita efortul financiar. Insa in marea majoritate, cei ce se spala cu sapun natural stiu despre ce este vorba. ( A se vedea punctul 1).
5. Persoane generoase. Foarte multi consumatori de sapun natural obisnuiesc sa faca cadou parte din sapunurile achizitionate. Asta inseamna generozitate, pe de o parte, dar si grija pentru cei din jur.In afara de asta, faptul ca sunt de acord cu un cost mai mare ca al unui sapun obisnuit, inseamna ca pun pret pe sanatate mai mult ca pe contul din banca. Sa va spun drept, nicio cunostinta de-a mea nu este o persoana bogata, ci sunt oameni obisnuiti, ce traiesc din salariu, ori dintr-o afacere mica.
6. Persoane discrete. Desi spun si altora despre sapunurile naturale,nu insista sa-i convinga pe sceptici, pentru ca stiu si ei ca atunci cand vrei sa faci cuiva un bine, esti privit cu suspiciune, ca si cand e musai sa ai tu ceva castig din asta. Stiu, credeti-ma!
7. Nu le place sa fie mintiti. Sunt oameni mandri! Ei, o sa ziceti, dar cui ii place sa fie mintit? O sa radeti, dar din comoditate, multi se lasa amagiti de reclame, de magazinul din apropiere, de pretul mic.Utilizatorii de sapun natural, la fel ca cei ce mananca bio ( atat cat se poate, sa fim intelesi), la fel ca cei ce au ales sa traiasca in afara orasului, nu mai vor sa li se bage pe gat orice, drept pentru care cauta alternative sanatoase. Folosirea sapunului si a cosmeticelor naturale este o modalitate de a mai amagi putin sistemul in care suntem prinsi ca intr-o capcana. Decat nimic, tot e ceva. Macar am taiat de pe lista cancerul de piele si tot e o chestie!😀
8.In general sunt persoane statornice. Odata ce au stabilit ca le place ceva, cu greu ii faci sa le placa altceva.
9.In mod sigur nu fac parte din categoria celor care-si toarna pe ei un kil de parfum cand ies din casa, fie noapte, fie zi! Asta si pentru ca sunt discreti si educati. Parfumul natural nu trasneste de la o posta, are un miros fin, de plante, mai autohtone sau mai exotice, dar oricum discret. Pe ei, pe consumatorii de sapun natural nu-i intereseaza mirosul unui sapun , ci efectele lui benefice. Daca insa sapunul miroase si frumos, cu atat mai bine!🙂
10. Sunt curiosi si indrazneti. Nu oricine are curajul si curiozitatea sa se spele cu un sapun handmade. Daca e facut in buda? Sau daca cel care l-a facut are vreo boala cu transmitere prin…sapun?😀
11.Sunt persoane naturale (nu sintetice😀 ). Cu greu vei gasi printre consumatorii de sapun natural, femei care se fardeaza intes, care isi fac operatii estetice doar asa, ca sa arate mai bine, barbati care isi fac implant de par, ori lifting facial , sau care macar se gandesc la asta. Exceptia cu machiajul intens se refera doar la cele care au acum probleme din cauza asta ( fond de ten en-gros, creme extravagante si foarte scumpe, machiaj pus la greu ) si care cauta remedii naturale.
12. Ar mai fi, dar mi-e atat de cald incat „circuitele” mele au inceput sa dea rateuri. Daca insa voi mai stiti si alte trasaturi comune la consumatorii de sapun natural, sunteti bineveniti sa ni le inpartasiti si noua.

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Profilul psihologic al consumatorului de sapun natural

  1. Subscriu la cele scrise de tine. Perfect adevarat.

  2. Anamaria spune:

    ma regasesc printre cele spuse! Nu vreau in viata mea sa i mai conving pe altii ca ceva e bun! Doamne ei sunt cei mai destepti,ei le stiu pe toate tu zici ca esti un bou ce vorbeste ca sa nu taca! In realitate sunt oameni cu foarte putina educatie,citesc doar cancan si libertatea,nu au auzit de sirop de agave „ce-i ala n am auzit de el”!? cola 0 e buna ca nu ingrasa, batonul cu cereale e natural, cu sapunul de casa se spala bunica…etc! Ma retrag i as baga o bucata in gura pt felul in care ma contrazice si data viitoare stiu ce am de facut! Asta foarte pe scurt! Eu mananc cat mai sanatos si cel putin incerc sa folosesc produse cat se poate de naturale pe pielea mea! O zi frumoasa,Anamaria

  3. Iulia spune:

    Corect.As mai mentiona doar pe doritorii de sapunuri naturale- si educati si ingrijiti -(asa, ca m-am gandit la ei🙂 …) care din varii motive(stres, declin financiar, etc) au pus ingrijirea cu produse naturale pe un loc secund.Asa, acum as vrea sa spun ca urmaresc de ceva timp aici si imi placut foarte mult, e totul tonic, dinamic.Iulia🙂

  4. Gabi spune:

    Cred ca ai atins toate aspectele!

  5. arbunea ruxanda spune:

    buna seara stimata doamna.am citit art.de mai sus si m-am gandit ca musai trb.sa va felicit.pe langa toate celelalte sunteti si un bun psiholog.ma regasesc in toate cele spuse mai sus[57 ani,o sc prof.,450lei….etc] iar deodorantele si sapunurile sunt nemaipomenite drept pt care va multumesc

  6. adriana anton spune:

    foarte frumos si articol !! eu vreau sa va intreb cand aveti timp de toate ? ☺
    sa va povestesc si eu ceva … cautam pe breslo un cadou deosebit pentru o prietena si printre multitudinea de lucruri de acolo , intamplator am „descoperit” sapunurile … si din nou , dupa multe rataciri printre atatea sapunuri le-am ales pe ale dumneavoastra , fara sa stiu cine se afla in spatele acestor minunatii … acum stiu de ce ☺ . ma bucur tare mult de alegerea facuta … sunteti o persoana deosebita !

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s