Cursul din 6 iulie

Ieri a aVut loc cursul/atelierul/workshop-ul de sapun si ca sa va spun iarasi cat de bine m-am simtit eu, cam ca pestele in apa, ar fi de prisos. Este drept, elevele mele au contribuit substantial la starea mea de bine, prin faptul ca erau sincer si foarte interesate de producerea sapunului, vesele, binedispuse, indemanatice . Mi-a placut mult ca imi puneau intrebari si cred ca am elucidat multe din „misterele” producerii unui sapun bun.Caci , sa fim seriosi, nu chiar toti sapunarii fac sapunuri bune, nici macar cei vechi, cu experienta de ani de zile… 😀 Pana la urma ajung sa cred ca si aici este vorba de vocatie, daca nu chiar de talent si mai cred ca daca nu esti cu adevarat pasionat de asa ceva si ca daca castigul de pe urma producerii sapunului este ultimul lucru care-ti vine in minte cand faci un sapun, atunci ai toate sansele sa reusesti sa faci un sapun fain fain de tot, caruia sa n-ai nimic a-i reprosa: nici spuma, nici textura, nici emolienta,nici puterea de curatare, nici macar aspectul.
Veti vedea cum elevele mele de ieri au reusit niste sapunuri care indeplinesc toate cerintele, ba poate pe alocuri le si depasesc. :D)
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Haideti sa va spun cate ceva despre cum se desfasoara acest atelier.
In primul rand, nimeni nu aduce nimic de acasa, toate se gasesc la atelier si fiecare participant face cate un calup de sapun care ii revine. Toate elevele mele au avut ideea de a-si imparti intre ele sapunurile facute, astfel incat fiecare a beneficiat de doua, trei sau patru feluri de sapun, in functie de cate au fost la un curs. Ieri au fost trei, ca atare am facut trei sapunuri diferite, functie de optiunile si preferintele fiecareia.
Cursul teoretic, de dimineata pana la pauza de pranz a insemnat discutii incepand cu ustesilele ce se folosesc, ingredientele, indici de saponificare, formularea unei retete, temperatura de mixare, mixarea propriu-zisa, turnarea, izolarea, taierea si uscarea, colorantii naturali, tehnici de swirl. Ca de obicei, mult timp am rezervat sapunului cu lapte de capra, mai ales ca am si facut ieri doua sapunuri cu lapte de capra.
Dupa masa de pranz am trecut la proba practica, cea care mie imi place cel mai mult . 🙂
Mioara a vrut un sapun palmfree cu lapte de capra, ceea ce am si facut. Contine pe langa cele doua ingrediente si ulei de masline, cocos, unt de cacao, unt de shea, ulei de ricin, ulei de catina, pudra de roscove si ulei esential de anason. Cremos rau! 🙂
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Cu ocazia asta am facut si „dunga de cacao”.
Monica a vrut un sapun cu lapte de capra si cafea, dar cafea doar macinata, nu lichid, astfel incat desi sapunul e exfoliant sa fie bland si cremos. Zis si facut!
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Masline, cocos, palmier, ricin, shea, cacao, lapte, cafea macinata, ulei de migdale dulci, uleiuri esentiale de scortisoara si portocale. 🙂
Iar Emma, un sapun vegetal cu lavanda si cu un swirl.
Am ales swirl in the pot, uleiurile de masline, cocos, palmier, ricin, cacao, shea. La trace, ulei de masline in care am infuzat radacina de alkanet, miere, uleiuri esentiale de lavanda si patchouli. Ia sa vedeti ce-a facut Emma!
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Daca avea in el si fulgi de ovaz ar fi fost Old lavender.
Per total, ieri am avut o zi minunata! 🙂
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Va imbratisez cu drag si va doresc o duminica relaxanta! 🙂
Alexandra

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Cursuri. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la Cursul din 6 iulie

  1. Monica zice:

    draga Alexandra arata senzational sapunelele, nu-mi vine a crede ca noi le-am facut si abia stept sa le incerc pe toate!

    Deja iti fac reclama, recomand cu multa bucurie cursul tau, merita din toate punctele de vedere: ne-am relaxat, am invatat, te-am intrebat tot ce ne venea in minte profitand de experienta ta, am papat bine (cele mai bune rosii din ultimii 10 ani), si am facut evident aromaterapie tot adulmecand zecile de miresme de la tine de acasa in atelier si gradina:)

    Pentru mine faptul ca am facut sapun sub indrumarea ta (calda si atenta) era exact ce imi trebuia ca sa scap de teama de a lucra cu soda si de a provoca un dezastru 🙂 stropind totul in jur.
    M-a inspirat si motivat ziua de ieri. Urmeaza sa postez si eu poze cu primele sapunuri nu?
    Cu drag
    Monica

  2. emma zice:

    yummy ,,, sunt delicioase toate numai bune de mancat 🙂 dar mai bine le punem in vitrina sa impartasim experienta noastra senzationala cu restul lumii (facebook yees,,numai bun sa arati adevarata arta creatoare tuturor)…
    familia mea a folosit ieri sapunelul cu jojoba si sunt foarte multumiti de el iar acum asteapta kilele de sapun pe care spera ca le voi face in curand ::)) ( au sperante cam multe ,), dar totul este foarte simplu dupa ce lucrezi cu cineva atat de talentat si pasionat ca tine Alexandra, oricum opera mea de arta denota experienta ta ,,
    multumesc mult pentru aceasta sedinta de curs in care in numai cateva ore ne-ai impartasit anii tai de experienta si creatie
    emma

  3. mijnzeep1 zice:

    Ce frumos! Si ce bine arata toate sapunelele, felicitari profesoarei si elevelor sale!

  4. gabriellah zice:

    Felicitari fetelor !!

    Vara asta daca mai organizezi un curs vreau sa ma inscriu si eu, am vrut si saptamana asta dar am fost ocupata, am sa urmaresc daca mai anunti organizarea unui curs.

  5. mioara zice:

    daaa…numai buna de mancat. Abia astept sa le folosesc. Toate sapunurile de la tine le-am facut cadou, mai imi trebuiau ,dar asta este….. . Recomad cu caldura cursul tau,am invatat multe, de la aromaterapie la crema ,demachiant si unt de corp.Astazi am facut un tamaios ,miroase fabulos !!! Esti o persoana cum rar mi-a fost dat sa intalnesc, calda ,primitoare, zambitoare in orice situatie,.
    Te imbratisez cu drag ,
    Mioara

  6. narcisa zice:

    buna ziua,

    as dori mai multe informatii despre curs 🙂 multumesc pentru raspuns !

  7. Mariana zice:

    Buna ziua,
    Foarte interesant cursul ! As dori sa particip si, eu daca se poate, la urmatorul. Cum pot afla mai multe detalii referitoare la acest lucru ?
    Multumesc

  8. alex zice:

    am citit undeva ca nu gasesti acid citric, e adevarat ?
    ma gasesti la alex_si89@yahoo.com

Lasă un răspuns

