Sapun lichid-cu oala noua

Ce inseamna tehnologia, domle! Te scuteste de o gramada de efort, de timp irosit si binenteles, de bani! 🙂 Daca pana acum fabricarea sapunului lichid era un chin, o corvoada si mult efort, acum , cu noua oala minune, m-am jucat efectiv facand sapun.
In primul rand, nu m-am mai chinuit cu doua oale pe foc, improvizand un bain marie vai mama lui. Apoi, parca n-am mai mixat la fel de mult, uleiurile stand la o temperatura constanta . Ce-i drept, am mixat si acum ceva, cu doua mixere, folosite alternativ, preventiv sa nu cumva sa le ard. Parca insa n-am mai mixat pana sa-mi cada mana…ori bucuria de a avea un crock pot a anihilat efortul…nu stiu. Cert este ca mi-a iesit un sapun lichid de toata frumusetea, fara atat de multa cazna ca la precedentele si asta multumita oalei primita in dar de Martisor!
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Sapunul a fiert destul, i-am pus apa sa-l diluez, moment in care m-am gandit ca n-ar strica sa testez ph-ul, adica inainte si dupa ce adaug borax-ul.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
In dreapta, inainte de a adauga borax-ul, pare a fi un PH de 9. Dupa ce am adaugat borax-ul, banda din stanga, se vede ca a scazut simtitor si parca ar fi in jur de 8.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Pa o lumina mai buna mie mi se pare ca ar fi chiar sub 8! Oricum , mostre din aceasta sarja vor merge peste o saptamana la laborator si am sa va tin la curent. 🙂
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Este cel mai reusit sapun lichid pe care l-am facut si asta mai mult ca sigur datorita oalei. Ok, da, si datorita manutelor mele pricepute! 🙂
N-am mai avut atata rabdare sa astept sa se dizolve tot( de-aia am amestecat cu betigasele acelea) si am adaugat esente naturale: de trandafir, de iasomie, vanilie si grosul, de lemongrass. Si mi-am facut si o poza, sa vedeti cat sunt de bucuroasa! 😀
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Poate ar trebui sa va spun si ce contine. 😀 Ulei de floarea soarelui presat la rece, ulei de cocos , ulei de ricin, apa, borax, uleiuri esentiale.
Va pup!
Alex

P.S. Un Billy Idol. Pentru ca merit… 😀

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Sapun lichid și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Sapun lichid-cu oala noua

  1. thamara zice:

    berzelius, halat alb… meserie, nu glumă !
    ești o frumoasă când ești veselă :*

  2. Gordana zice:

    Congratulations for this liquid soap! It is truly an art to find a proper recipe and make clear liquid soap. So good that you get this crock pot! I am also trying to buy it but unfortunately I haven’t found it yet here 😦

  3. Gabi zice:

    Bravo, bravo , bravo!Abia astept sa vinzi si sapun lichid!
    Auzi , daca nu sunt indiscreta, cam cat costa o oala din asta minune?

Lasă un răspuns

