Face spuma?

1Sambata m-am intalnit intamplator prin oras cu o mai veche cunostinta, pe care n-am vazut-o de cativa ani si cu care la un moment dat eram in relatii destul de apropiate. Nu chiar prietenie, dar aveam multe in comun si ne intelegeam bine. Doamna, caci despre o doamna este vorba, iesise din sistemul de stat, unde eu inca lucrez si isi facuse propria firma, o firma de consultanta. Spunea ca o duce bine, iar criza o afectase in mica masura, in special prin fratii ei care-si pierdusera job-urile. Din una in alta, am inceput sa ne facem fiecare un rezumat a ceea ce mai facusem in anii in care nu ne vazusem, iar eu, binenteles , am ajuns la sapunurile mele. Conversatia a decurs de aici cam asa:
-Si cum, te-ai apucat sa faci sapunuri?
-Da si imi place tare mult. Stii, sunt chiar pasionata, nu imi inchipui cum ar fi viata fara indeletnicirea asta.
-Ei, hai ca esti culmea! Nu mi te imaginam fierband la sapun din seu! Ce, s-au terminat sapunurile din magazine?
-Stii, incep eu timid, nu sunt fierte, se fac la temperatura camerei si nici nu se fac din seu ori alte grasimi animale, ci din uleiuri vegetale…
-Tot aia! Mi-a dat odata o prietena un sapun din asta, bio si n-am putut sa-l folosesc. Mirosea urat, nu facea spuma si mai si arata nasol. L-am aruncat cat colo. Ale tale cum sunt? Fac spuma?
Atunci m-am gandit ca ar fi vremea sa incerc sa schimb subiectul discutiei noastre, pentru ca, nu stiu de ce, atunci cand sapunurile naturale sunt denigrate, sau hai sa zic, neintelese, simt cum mi se urca sangele la cap, imi pulseaza tamplele si mi se incalzesc urechile!🙂 Cu toate astea, mi-am deschis geanta, unde mai mereu am cateva mostre de sapun si i-am dat doua bucatele. Mostrele mele sunt ceva mai mari ca sapunelele hoteliere, deci destul ca cineva sa le testeze macar cateva zile. I le-am dat si am rugat-o frumos, ca dupa ce le incearca, sa ma sune. ( Sau nu…😀 ) Dupa care am revenit la discutia de dinainte de sapunuri.
La un moment dat ne-am luat la revedere, am schimbat carti de vizita si ne-am despartit.
Acum cateva minute, primesc un telefon. De la doamna, cunostinta mea veche.
-Draga, ti-am incercat sapunurile. Dar fac spuma!! Ce-ai bagat in ele de fac spuma asa?
-Pai ti-am spus, apa, uleiuri si soda.
-Vrei sa spui ca n-ai pus altceva, sa faca spuma? Ca nici sapunul meu, D…, nu face asa spuma! Si miroase frumos, a curat! Si mi-a lasat mainile moi. Sa stii ca imi place! Ia zi, cat costa un sapun din asta?
I-am spus. Mai bine taceam! :D)
-Aoleo! Asa scump??? Un sapun?! Hmm… Si ti le cumpara careva?
-Doar impatimitii. Stii, sunt unii care beau doar apa minerala, nu apa de la robinet. Asa si cu sapunurile, unii prefera sapunurile naturale, chiar daca sunt de doua ori mai scumpe ca cele din supermarket. Chestie de gust.
Restul conversatiei telefonice s-a pierdut undeva intre politica actualului guvern si planurile de vacanta.
Care vacanta eu una abia o astept!🙂
Seara buna, dragi impatimiti ai sapunurilor naturale. E bine sa fiu iarasi printre voi! Cu sau fara spuma!🙂

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Teoria sapunului. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Face spuma?

  1. thamara spune:

    😀😀😀😀
    săpunul tău face spumă, dar madama ta cam face clăbuci la intelighenție😀😀😀
    ai ti pup

  2. gabriell@h spune:

    Chiar a fost dragut ce ai scris, si eu am zambit🙂 pot sa spun ca eu de cand te-am descoperit sunt fermecata de sapunelele tale si mereu mi le doresc pe toate care ni le arati, asa ca… cu spuma sau fara … spor la treaba si o saptamana frumoasa.
    La Mare e primavara… pupici !!

  3. Cris spune:

    Am inceput ziua cu zambetul pe buze!🙂 Multumesc, Alex! Te pup!

  4. Magicwire spune:

    :))) Comic! Probabil o crema de firma absurd de scumpa, plina de chimicale, sau un pachet de tigari merita investitia!
    Va admir pentru ce faceti, sapunurile arata superb! Felicitari!

  5. Gabi spune:

    Da, am citit ca pe o schita din Caragiale povestea cu madama.A fost simpatica.Mi-a descretit fruntea incruntata rau din cauza unei probleme de serviciu nasoale….urat cuvantul asta….

  6. expresii de genul : ” Nu mi te imaginam fierband la sapun din seu! Ce, s-au terminat sapunurile din magazine?” , am auzit si eu destule cand povesteam cunostintelor ce pasiune am eu….oamenii cand aud ca faci sapun se gandesc imediat la sapunul de rufe, facut de bunicile noastre, din resturile de grasime…
    Ce pot eu sa spun este ca eu sunt dependenta de aceste sapunuri si n-as mai putea folosi altceva.Si aceasta dependenta am dobandit-o din clipa in care am avut in mana primul sapun facut de tine, Alexandra.

  7. Anamaria spune:

    Si mie mi s-a intamplat sa recomand cuiva sapunurile naturale facute in casa, dar mai bine pastram pentru mine. Pe mine ma enerveaza rau de tot lumea care nici nu e informata corect sau chiar deloc, dar vorbeste ca si cum le stie pe toate! Si am decis sa nu mai spun nimanui nimic. Eu oricum sunt obsedata de E-uri! Si din alimentatie,bauturi dar si din cosmetice!

  8. Rotaru Gabriela Tatiana spune:

    Un articol frumos scris,m-a facut sa zambesc,comica mica schita,scuza-ma ,urat s-a purtat d-na cunostinta veche ,lucrurile pe care le faci tu ,sunt cu suflet, cu bucurie pe cand madama e cam neagra in cerul gurii,se vede invidia,prostia.Asta e viata,asa sunt unii,nu ai ce face.Sanatate,spor la treaba,bucurii si numai bine!

Lasă un răspuns

