An english tea

1Dupa atata friptura, sarmale, toba, caltabos, sorici, piftie, maioneza  si cozonac, a sosit vremea detoxifierii, cu ceaiuri si salate, nu credeti? Cel putin la mine, orice exces gastronomic se simte din plin in zona bilei… Varsta, ce vreti… Pe vremuri puteam manca orice, oricat si la orice ora, fara ca asta sa fie vreo problema, fara sa-mi fie teama ca ma doare bila, ori ca ma ingras… Vine o vreme insa cand trebuie sa avem grija de ce si cat mancam si asta nu atat pentru silueta ( desi conteaza si ea) cat mai ales pentru sanatate.Daca sunteti prea tineri si nu stiti asta inca, cu siguranta veti afla, candva… 😉

Nu sunt adepta postului, cat mai ales a echilibrului si a masurii in ceea ce mancam. Odata am fost curioasa si am numarat zilele de post din calendarul ortodox: mi-au iesit aproximativ 180 de zile, adica jumatate din zilele anului, ceea ce inseamna ca daca am manca o zi de post si o zi de dulce, ar fi perfect. Ba inca as merge mai departe si as spune ca daca ar exista un echilibru in ceea e mancam, ar fi suficient.

2

3

Cum beam eu ieri de dimineata un ceai verde, mi-a venit ideea de a face un sapun cu ceai verde si pentru ca ceaiul este englezesc,  am pus in sapun si un pic de lapte, atat cat sa-i mai atenueze taria. 🙂 L-am parfumat cu ulei esential de dafin, smirna si bergamot si l-am indulcit cu o lingura de miere bio. 🙂

Uleiul esential de dafin are numeroase virtuti, dar cred ca stiati asta deja. Daca nu stiati, cititi mai jos.

Dafinul este legendar in ceea ce priveste calitatile sale medicinale. Se utilizeaza in special frunzele ca atare sau uleilul volatil de dafin.

Dafinul reprezinta un foarte bun stimulent digestiv. Are proprietati carminative, diaforetice, expectorante, antispasmodice in colici, detoxifiante. Foarte util in indigestii, balonari.

Frunzele de dafin indeparteaza raceala si gripa fiind utile in laringite, bronsite, astm si tuse. Pot fi aplicate si exterior – pe gat si piept sub forma de cataplasme sau frectie cu ulei natural in care s-au macerat frunze de dafin.

Frunzele de dafin sunt de asemenea utile in febra, sinuzite, reumatism.

Asocierea cineolului cu a-terpinolul ii da proprietati antivirale. In viroze respiratorii intervine si efectul anti inflamator si mucolitic al costunolidei.

Confera sentimente inaltatoare, aduce armonie si echilibru, temperand excesele de orice fel. Cuprinderea afectiva se aliaza bunului simt, fara a stirbi limpezimea si obiectvitatea judecatilor. Patrunzatoare, mintea sondeaza adanc, percepe clar si accepta cu inteligenta.

Dafinul trezeste mintea si simturile, el amplifica perceptia subtila. La nivel psihomental trezeste starea de dinamism, de expansiune conferindu-ne atitudinea specifica unui invingator. Purifica fiinta si ii ridica nivelul de vibratie.

Confera mintii claritate, detasare si masura – in corelatie cu gustul eterat aromat,  sesizand rostul profund al oricarui eveniment. Planta incurajeaza, intareste si sustine fiinta in momentele dificile, conferindu-i detasare de framantari prin intelegerea lor si constientizarea fortei launtrice si a potentialului evolutiv propriu. Ii da incredere in sine si o indeamna la indrazneala, la actiune transanta si rapida, hotarata si focalizata – intregul univers se transforma in bine. Schimba radical perceptia si perspectiva asupra lucrurilor. Inlatura frustrarile si prejudecatile, ridica fiinta din rutina. ii restructureaza si reorganizeaza corpul eteric si cel mental-emotional, recanalizandu-i energiile, ca pentru un nou inceput. Purifica, decongestioneaza, elimina tot ceea ce este greu. Tonifica, revigoreaza, insufla vioiciune si prospetimea primaverii, putere si dinamism. Este ca un triumf, o izbanda a soarelui asupra umezelii cetoase – forta virila a lui Marte armonizata de intelepciunea si echilibrul lui Mercur.

Preluare dupa http://www.aromianaturii.ro

Ai zice ca daca ai un asemenea ulei in casa, nu mai ai nevoie de psihoterapeut. Fiecare american ar trebui sa creasca in casuta sau gradina lui un dafin, scutind astfel o gramada de bani si de drumuri la asa zisul shrink. 😀

4

5

Trebuie sa va mai spun ca mi-am comandat online un pui de dafin, pe langa alte plante exotice , dar asta o voi spune mai in detaliu pe blogul de gradinarit, dupa ce le voi primi.

Sa revin la sapunul meu. Care e misto, drept pentru care mai pun cateva poze, pentru aducere aminte si inspiratie… 😉

6

7

8

9

Need I say more? cum ar zice englezoii? 🙂

Pup you all! 🙂

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Plante in sapunuri, Sapun cu unt de shea, Sapunuri cu lapte de capra, Uleiuri esentiale și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

8 răspunsuri la An english tea

  1. Gabi zice:

    Si mie imi place sapunul tau are o culaore asa frumoasa, pacat ca nu il pot mirosi.
    Si ai grija de puiul de dafin, eu am avut unul ii daduserea cateva frunzulite si fiindca am uitat sa il ud s-a uscat din radacina,de supararea secetei la care a fost supus, asa cred.
    Nu stiu cum miros smirna si dafinul, ca uleiuri esentiale.O sa achizitionez si eu …….

  2. julicu zice:

    Phii, ce minunatie! ador mirosul dafinului:)

  3. mijnzeep1 zice:

    Ce frumusele sunt! Ador aceasta culoare calduta a sapunului! Iar dafinul e unul dintre uleiurile esentiale de care nu ma satur sa le miros 🙂

    • Alexandra zice:

      Mersi, Natalia! Dafinul este intr=adevar special. Mi-au ramas doua capetele dupa taiere si atat m-am spalat astazi cu ele, din ora in ora, ca le-am dat gata. Va trebui sa mai folosesc in sapun uleiul esential de dafin, ca tare miroase bine.

  4. Dafinul e ingredientul care se foloseste in sapunul de Allep?

Lasă un răspuns

