Dr. Jekyll and Mr. Hyde-varianta sapunistica

Post inspirat de comentariul Monicai.

Ieri, o cunostinta noua, Monica, ce a folosit pentru prima data un sapun de-al meu, anume Brown Windsor, mi-a lasat un comentariu fain de tot, atat de frumos, incat , citind-ul , nu mi-am mai incaput in piele de mandrie si aproape ca stateam sa pocnesc. Chiar si acum, cand imi aduc aminte, simt ca iar incep sa ma impaunez si ca sa scap de senzatia asta, ma simt nevoita sa scriu postarea de fata.

Asadar, ce e cu titlul asta ciudat, ma veti intreba. Cam asa sunt eu cand vine vorba despre sapunurile mele, adica precum Dr. Jekyll si Mr. Hyde, ma dedublez, am dubla personalitate, ori parca nu sunt eu.  :D  Sa va explic!

Mai intai despre laude.  Cei care ma cunosc mai bine, stiu ca nu suport laudele, nici sa le fac, nici sa le primesc, iar pe acestea din urma, chiar le detest. Mi se par inutile, mi se par linguseli, facute cu un scop anume, lipsite de sinceritate, insidioase. Rareori laudele sunt sincere si daca ai laudat ceva, ori pe cineva, este suficient o singura data. Dupa asta, devine suspect. Chiar nu vad de ce ne-am extazia cu voce tare iar si iar pentru aceeasi chestie, iar subiectul sa afle asta constant.

Cu totul altfel stau treburile in cazul sapunurilor mele. Orice cuvand frumos, hai s-o spun pe de-a dreptul, orice lauda imi unge sufletul, ma face sa plutesc, ma incanta si ma emotioneaza pana la lacrimi. Comentariul de ieri al Monicai l-am citit de cateva ori, ba chiar l-am citit si celor de acasa cu voce tare.🙂

-I-auzi ce zice!

-Daa, stim, faci sapunuri bune. Si frumoase si spumoase! Stim si noi, doar ne spalam cu ele. Si nu este prima data cand primesti laude, ce, nu te-ai obisnuit inca?

Nu, nu doar ca nu m-am obisnuit, dar mai vreau!

Acum sa trecem la critici.😀 Critici la adresa sapunurilor mele.

Adevarul este ca n-am mai primit critici de ceva vreme, insa cele pe care le-am primit mi s-au intiparit adanc in memorie si probabil ca acolo vor ramane pana la sfarsitul zilelor mele!

Imi plac criticile, chiar si cele nejustificate, pentru ca si acestea sunt in felul lor constructive, macar te fac sa te gandesti de doua ori inainte de a face sau spune ceva. Criticile ne ajuta sa imbunatatim ceva, ori pe noi insine, ne fac ma atenti, mai exigenti, ne fac sa evoluam. caci ce-am fi fara de critici, niste autosuficienti, limitati si egoisti. Eu personal iau aminte la toate criticile sau , ma rog observatiile care mi se fac si incerc sa trag invataminte. La randul meu, nu ma sfiesc sa-mi spun parerea atunci cand imi este ceruta, stiut fiind ca nu toata lumea ageeaza sa fie criticata, nici macar cu buna intentie.

Ce se intampla insa cand imi sunt criticate sapunurile? Vad rosu in fata ochilor! Pe bune!😀

Imi aduc aminte ca la un moment dat am dat cadou unei fete cu ocazia unui giveaway, cinci sapunuri dintre care patru erau cu ulei esential de lavanda. Fata n-a avut alt comentariu de facut decat ca „toate sapunurile miros la fel”😀 Va inchipuiti cum m-am simtit? Nasol, va spun eu. Plus dracii de rigoare. O singura clienta mi-a reprosat ca sapunurile mele i-au uscat si albit mainile. Uscat mai inteleg, dar albit? Cum adica albit? Pesemne a vrut sa spuna ca soda i-a albit mainile, chiar nu stiu…😀 Acum rad eu, dar atunci eram un sac de nervi! Si au mai fost vreo doua situatii de genul asta, dar nu vreau sa le mai amintesc.

Ma mai enerveaza intrebarile stupide, comentariile rautacioase, e-mailurile injurioase, greselile ortografice grosolane si superficialitatea, insa numai in contextul sapunurilor handmade. In rest nu am nicio problema cu toate astea.😀

Acum sper ca n-ati inteles de aici ca vreau laude, ori ca nu care cumva sa-mi criticati sapunurile.😀 ) Nici vorba! V-am spus doar ceea ce simt cand vine vorba despre sapunurile mele si ca abia acum ii inteleg pe cei pasionati de ceva si care de multe ori par celorlalti niste ciudati, ori niste ursuzi, sau in orice caz, persoane dificile, greu de inteles. Pasiunea ii devoreaza,ii tranfigureaza , ii transforma din Dr. Jekyll in Mr. Hyde si invers.:)
O seara frumoasa!

Alexandra

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la Dr. Jekyll and Mr. Hyde-varianta sapunistica

  1. Monica spune:

    Si eu am citit celor de acasa postul tau😀 despre postul meu.
    Acum lasand gluma la o parte… strict despre sapunul mai sus pomenit iti pot spune urmatoarele:
    imi place ca nu iti irosesti talentul cu ambalaje sofisticate, tu faci sapun, nu origami. Imi place mirosul, am o anume inclinatie catre aromele orientale, deci aici m-ai nimerit. Imi place textura: un scrub mai aspru decat am folosit pana acum, dar nu bob langa bob, sa ai senzatia ca ti-a ajuns si intre dinti – numa’ bun, cat sa te scape de pielea de prisos. Dupa dus pielea „scartaie” – conditie absolut necesara pentru a-mi fi pe plac un sapun. Spuma suficienta. Arata bine, ca o prajitura, dar iti garantez ca nu voi refuza niciodata un sapun facut de tine pentru ca nu e roz-bombon. Natura arata bine, si in borcanul de muraturi, si in cel de zacusca, si in castronul de salata, si intr-un sapun. Deci la capitolul aspect/culoare nu pun foarte mult pret. Te rog sa nu intelegi cumva ca sapunurile sunt inestetice! Nu-nu! Sunt frumoase pentru ca asa sunt toate frunzele si toate florile si toate caprele, asa cum le-a fost lor dat sa fie.
    Suna ca un buletin de laborator sau ce?!! Asta ca sa nu spui ca te tot laud in felul acela… stii tu.
    Mai da-mi o saptamana, sa incerc si altul (altele), apoi fac si comparatii.
    In orice caz nu te astepta de la mine sa dezvolt o pasiune pentru un singur sapun – imi place diversitatea si mai ales calitatea.

    Tot Monica Curatica🙂

    • Alexandra spune:

      Sapunul asta e unul aparte, atat ca textura, miros , dar si spuma… Ce sa-ti fac, daca pe asta l-ai ales sa fie primul…😀 Eu una prefer aromele suave , textura catifelata si spuma bogata. Chestie de gust, normal. In orice caz abia astept sa-mi povestesti si despre celelalte sapunuri dar nu te grabi, spala-te pe indelete.😀
      Cat priveste diversitatea, aici ne potrivim, pentru ca nu ma pot opri din a face combinatii de ingrediente, culori ori forme.
      Multumesc pentru comentarii, Monica, pentru ca inca n-am facut-o si nici pe mail n-am apucat sa-ti raspund.
      Astept cu nerabdare „analizele” urmatorului sapun.🙂

  2. Ghinea Viorica spune:

    Legat de clienta care spunea ca i-au uscat pielea sapunurile tale. Ma gandesc ca un factor important il reprezinta si apa folosita, cea de la chiuveta nici mie nu imi face bine la ten, dar eu am inlocuit-o cu apa minerala. Tot am citit lucruri bune despre ea si am zis sa incerc si asta. Si sincer chiar imi place cum face pielea de pe fata. Asa ca in combinatie cu un sapun bun da rezultate si mai bune.

  3. Anca spune:

    Eu, care folosesc sapun natural de la tine de un an si ceva, nu am decat cuvinte de lauda. Sincere. Nu as putea decat sa le compar intre ele si eventual sa le pun intr-un clasament, dar nu am alt termen de comparatie pentru sapunuri, caci nu am cumparat decat de la tine. Am facut si eu foarte putine la inceput, dar nici nu as indrazni sa compar ce am facut eu cu ce faci tu. Iar comparatia cu cele din comert este de prisos, inutila, egala cu zero – nu exista comparatie!! Sunt insa curioasa sa vad daca vei spune vreodata care crezi TU ca e cel mai putin reusit sapun al tau, asta daca EXISTA acest sapun, ca mie imi par toate excelente!! Te pup, cu mult drag!!
    PS Sa iti mai spun cat regret si azi prima mea reactie fata de sapunul tau natural? Cat de naiva eram!!🙂

    • Alexandra spune:

      Pot sa-ti spun: cel mai fin, emolient, spumos …intr-un cuvant cel mai bun sapun al meu de pana acum este…sapunelul ala amarat pentru barbierit, fara de ulei esential.😀 Trebuie sa caut reteta prin calculator, musai. Era cu ulei de masline extravirgin, parca fara palmier, in schimb cu ulei de migdale dulci la trace. Deci, ala e cel mai bun sapun al meu, hahaha! Sau macar cel mai pe gustul meu.
      In legatura cu reactia aia de novice, pai tu ai fost delicata! N-ai vrea sa stii alte comentarii, nici eu nu vreau sa-mi mai aduc aminte! Erau doua tanti foarte tzafnoase, sper ca au gasit sapun pe gustul lor.😀

Lasă un răspuns

