Imi cumpar capra!

Nu radeti! 😀 Am ajuns la concluzia ca trebuie musai sa-mi cumpar o capra. Sau doua. Hai si un tap! 😀

Cum am ajuns eu la concluzia asta? Destul de greu, dupa ce am incercat mai multe sortimente de lapte de capra din comert la fabricarea sapunurilor mele. Acum fac sapunul cu laptele acela nemtesc, bio, dar am incercat si cu LaColine si cu Olympus.

Eu consider ca sapunul cu lapte de capra ( sa ne intelegem : laptele inlocuieste in totalitate apa si nu partial, cum am mai auzit pe la altii), este culmea sapunului natural. Poate niciun alt sapun nu este la fel de cremos, emolient, sanatos, terapeutic, spumos precum cel cu lapte de capra si asta n-o spun numai eu, ci majoritatea sapunarilor ori a celor care se pricep cat de cat la sapunuri naturale. Ca atare, ar fi pacat sa nu fie un sapun cu lapte de capra cat mai natural, daca se poate proaspat muls si gras cat cuprinde.

Laptele de capra din comert nu este proaspat, cel putin nu ca atunci cand l-ai mulge tu. Poate ca nici nu are grasimea integrala… Nu stiu.

Am aici la mine in sat cativa vecini care au capre si mi-am incercat si eu odata norocul cu unul. Mi-a dat un lapte apos si salciu, crezand probabil ca fiind fata de Bucuresti n-am baut in viata mea lapte de tara si habar n-am ce-i aia! M-am necajit tare si cred ca acela a fost momentul cand mi-a incoltit in minte ideea de a-mi cumpara o capra-doua.

Acum studiez problema temeinic, caut sa ma documentez cat mai bine cu privire la rase, productie de lapte, hrana, adapost si sper ca in primavara-vara, sa fac primul sapun cu lapte din gradina mea. 😀

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Sapunuri cu lapte de capra, Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

21 de răspunsuri la Imi cumpar capra!

  1. Citesc Alexandra articolele tale proaspat „mulse” din INBOX. Te admir pentru tenacitate si pasiune și stau deoparte, adica nu comentez pentru ca nu te pot ajuta si n-o facdoar ca sa ma aflu in treaba. Dar astazi m-ai facut sa rad, sa ma induiosez si … sa comentez.

    Fata draga cred ca nu vei mai face atata sapun daca-ti iei capre. Doar daca descoperi vreun soi de capra care sa nu vrea plimbata ca sa dea lapte. Țap trebuie sa-ti iei neaparat pentru ca stii ca daca nu are iezi capra nu mai are nici lapte. Cum ti-au dat lapte aiurea tot asa poti s-o patesti si cu „însarcinarea” caprei. Imi povestea cineva cum din 7 capre nu a prins niciuna ied ca le-a dat la acelasi tap si …După vizita la țap stai si astepti, si astepti,,, nu prea ai de unde sa stii daca a prins sau nu.

    Oricum m-as bucura pentru tine sa-ti vezi visul indeplinit.

    • Alexandra zice:

      Haha, Ilinca, cred ca ai dreptate. Toata familia a sarit in sus: bravos, capra ne mai lipsea!!! 😀
      Asa ca ma mai gandesc… In afara de asta, tot cautand pe net, am descoperit o sursa de lapte de capra proaspat, treaba e sa vad cum ma lipesc si eu… 😀
      Ca sa nu mai vorbesc ce am auzit despre mirosul de tap, cica ajungi sa mirosi si tu a tap! 😀

  2. Victoria zice:

    daaa,laptele de capra e cel mai sanatos si mai hranitor dintre toate.Buna alegere.Si pe mine ma bate gandul 😛

  3. Mihaela zice:

    Eu am zis ca-mi cumpar capra ,dar m-am razgandit ,sunt prea comoda pentru a avea grija si de o capra,asa ca raman abonata la o vacuta.Asa am patit si eu cand am vrut sa iau lapte de la un vecin cu capre,a crezut ca daca sunt orasanca ,nu stiu ce e ala lapte de capra si mi-a dat ceva ,care numai lapte de capra nu era,asa ca am ramas tot la vaca.
    Tu ai nevoie asa ca se impune sa cresti musai 1-2 capre,uite ce am gasit
    http://gazetadeagricultura.info/animale/ovine-caprine.html/482-Cresterea_caprelor.html
    si ai mai multe articole despre capre.
    http://cosmin007us.sunphoto.ro/Capre_de_rasa_Boer/pagina2
    In Bulgaria este o rasa grozava,mare si cu mult lapte.
    http://mas9626.sunphoto.ro/capre_bulgaresti
    Offff,imi lasa gura apa,pur si simplu salivez cand scriu despre laptele de capra,as bea in loc de apa.

  4. LoraDesigns zice:

    Mie imi place ideea. Plus ca poti folosi laptele si pt consum, hmm, ce n-as da sa am laptic proaspat pt copii acum… mergeam in copilarie in marginimea sibiului, vara, la niste cunostinte de-ale bunicilor, si beam lapte de bivolita… laptele asta mi se pare cel mai gustos..perfect.. bine, stiu ca cel de capra e superior, dar…acum doar iti impartaseam o amintire placuta din copilarie :)))

    • Alexandra zice:

      Lapte si smantana de bivolita am mancat si eu in copilarie, dar la Rieni, pe langa Oradea. Am stat acolo o vara intreaga si bivolita, Mura o chema avea un vitelus. 🙂 Da, amintiri frumoase, parca dintr-o alta viata.

      • Dana zice:

        Vai sa nu-mi spui ca ai neamuri pe aici pe langa Oradea! Astept o vizita din partea ta cand vii pe aici. Am aici in zona o sursa de lapte de capra adevarat, spumos si gras de numa!!!! Adevarul e ca parca si laptele prospat parca miroase a tap. Dar nu-ti fa probleme, in ziua de azi medicul „face” treaba tapului!(pastrand proportiile). Daca ai fi mai aproape ti-as trimite macar de 2 ori pe saptamana lapte proaspat de la capre nestresate, crescute la poalele muntilor. Pupici!

  5. mihaelacostescu75 zice:

    Tocmai cautam si eu pe net…….tot capre.Vreau si eu sa-mi cumpar ,dar sunt otravite la pret.Sunt bune cele din rasa Saanen,cica dau 7litri de lapte la zi.

  6. Mariana zice:

    Ma de cand le cant eu la ai mei sa ne mutam la tara sa cumparam o capra!

  7. Anca zice:

    Mai bine iti gasesti un distribuitor de la tara, de incredere, chiar daca e mai departe de Bucuresti, nu? Acum imi dau si eu cu parerea, ca si cum decizia ta nu ar fi deja luata, dar stiu si eu cat de greu e cu caprele, am rude la tara care au crescut mereu animale de tot felul, dar niciodata capre. Or fi stiind ei ceva in privinta asta, nu stiu. Apoi, eu nu contest cat de bun o fi pt. unii acest lapte, dar eu nu tolerez niciun fel de produs lactat nefermentat, iar de la lapte am greata si balonari crunte. In sapun tin minte ca mi-a placut mult, e diferenta intre cele cu lapte si cele cu apa, dupa cate am putut testa eu pe pielea mea, deci sunt sigura ca as putea sa mai cumpar sapun cu lapte de capra. Succes sa gasesti capritele ideale! Pup!! :*

    • Alexandra zice:

      Am gasit unul. Pare serios, iar laptele e gras si curat. Cum ziceam mai sus, ma mai gandesc daca sa-mi fac de lucru si cu o capra.
      Nici eu nu pot manca lapte dulce, din pacate, insa branza o devorez.

  8. mihaelacostescu75 zice:

    Scuze ca m-am repetat cu caprele ,dar aseara nu-mi intrase mesajul.Tehnica asta, of of !

  9. mihaelacostescu75 zice:

    Alexandra ,daca o sa-ti iei capra o sa te indragostesti de ea ,iezii sunt adorabili si poate o sa te lasi de sapunarit .Mai sti ,iti gasesti o noua pasiune.

  10. Gabi zice:

    Mai gandeste-te cu caprita, daca ai timp si pentru ea…n
    Nu toate caprele miros urat, din cate mi-a zis o verisoara, care are vreo doua capre, insa desi sta la tara si e pensionata sa stii ca nu are timp pentru ele si, din lipsa de timp, le duce vara(pana toamna) la stana unde sunt exploatate rau, saracele…imi spunea ca nu e deloc convenabil sa la mai tina, am primit si eu lapte de la ele si il folosesc la sapun.
    Si mirosul asta urat se spune ca apare in perioada de imperechere, toamna.

  11. Laura zice:

    Eu te sfatuiesc sa iti iei capre! Noi avem 2 de ceva timp, sunt rasa saanen si sunt foarte blande si cuminti, cresc mai mult pe langa casa, nu e bine sa le dai sa pasca cu celalalte. Dau in jur de 4 l de lapte pe zi au laptele gras. Nu duhnesc precum caprele romanesti!! Sunt tare multumita de ele si mi se pare foarte usor de crescut.

  12. m zice:

    Cel mai pertinent comentariu l-ai primit de la Laura. Daca vrei sa afli cate ceva despre cresterea caprelor si laptele de capra intra la mine pe Capresaanen.sunphoto.ro
    De mare viitor este ideea cu sapun din lapte de capra. Mult, mult succes!

  13. Aurel zice:

    Fetelor v-a felicit pentru ideile voastre nastrusnice, despre capre, si eu vreau capre saanen.. Nu v-a descurajati fitii tari ca-ci reusita v-a fi mare…

Lasă un răspuns

