Flora

De un an si jumatate, fac si iar fac la sapunuri , in diverse forme, cu anumite uleiuri si arome, folosind tot felul de coloranti. Poate ca a trebuit sa treaca atata timp tocmai pentru a mi se forma un oarecare gust, pentru a reusi sa fac o reteta care sa ma satisfaca pe deplin. As putea spune ca ultimele sapunuri imi plac cel mai mult din ce am facut pana acum, atat in privinta formei, culorii, aromelor, cat mai ales a texturii si a capacitatii de spalare si spumare. Nu va ascund ca folosesc ingrediente chiar de calitate, adica nu sunt doar vorbe aruncate in scop de marketing…😀

Poate ca iarasi a trebuit sa treaca atata timp astfel incat sa renunt definitiv la aromele sintetice ( la care de fapt am renuntat demult) dar si la colorantii sintetici, acei asa-zisi pigmenti minerali. Parca ii sta mai bine unui sapun imbracat in culori naturale, mai ales cand continutul lui este natural. Si parca imi plac tot mai mult sapunurile intr-o singura culoare, nu stiu de ce, dar am impresia ca le da un aer distins, princiar… :D  Credeti ca am luat-o razna de tot?  E posibil.

Sigur, mai am multe de invatat si multe ingrediente de testat,unul dintre acestea fiind untul de mango, la care imi sta gandul zi si noapte.🙂 Ciudata obsesie, veti zice, poate. daca sunteti sapunari insa, atunci ma veti intelege…

Cum zilele trecute definitivam forma si ingredientele pentru sapunul cu lavanda si unt de shea, asa am definitivat ieri, dupa indelungi dezbateri, sapunul cu trandafiri, mai precis sapunul cu geraniu, care ulei de geraniu, desi scump al naibi, nu pot renunta la el in ruptul capului.

A rezultat un sapun extrem de fin si delicat, feminin, cu o spuma deasa , cremos si hidratant. As fi vrut sa-i pun si ceva lapte de capra, macar 50% din cantitatea de lichid, dar m-am gandit ca e prea mare rasfatul…😀 Poate intr-o zi am sa fac si acest sapun, care va fi cu adevarat unul de lux.

Am renuntat la petale… Nu toata lumea apreciaza petalele, frunzele, adaosurile botanice intr-un sapun, ca atare, le-am eliminat.

Flora va fi sapunul pe care il voi notifica, asa cum este el definit acum, insa probabil ca voi mai face sapunuri cu petale si trandafirasi, pentru mine si prietenii mei, in masura in care timpul imi va mai permite.Si daca, binenteles voi mai avea inspiratie.😉

Imi pare asa de rau ca aparatul meu foto e un amarat si ca nu se poate vedea finetea acestui sapun. Prima achizitie importanta pe care o voi face, va fi o camera foto smechera,promit!🙂

Acum am inceput sa-mi notez retetele intr-o agenda, insa nu pot sa nu va spun si voua, ca am pus in el uleiuri de masline, cocos, palmier, unt de shea, ulei de ricin, argila roz  si uleiuri esentiale de geraniu, lavanda si ylang-ylang. Il iubesc!🙂

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Sapun cu unt de shea, Sapunuri cu lavanda, Sapunuri cu trandafiri. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Flora

  1. Pacat de petale, chiar il facea si mai si (pe sapun).

  2. Nu, dar a fost tot timpul pe silent😦 Scuze

  3. Gabriela spune:

    Ai dreptate, are un aer distins sapunul.
    Imi place, recunosc eu prefer sapunul fara petale sau plante uscate pe el , pentru ca stau la suprafata si la prima spalare se inlatura si trebuie sa fiu atenta sa curat scurgerea. In schimb imi plac sapunurile exfoliante cu plantele maruntite si infuzate in uleiurile din sapun.
    Bafta cu notificarea, sa inteleg ca gata e reteta finala pentru Flora? Sau ma rog din legislatie am inteles ca dupa ce sapunul e analizat la laborator , reteta definitiva si se notifica dosarul orice modificare se aduce in compozitia sapunului se face doar cu intocmirea unui nou dosar ( asa am inteles eu).

  4. constantin spune:

    Stimata Doamna Alexandra, constat ca aveti ceva impotriva barbatilor. Nu comunicati decat cu femeile. Pacat.Eu doream doar sa va transmit informatii utile, deoarece si eu am avut de invatat de la Dumneavoastra. Cu stima Constantin.

    • Alexandra spune:

      Imi pare rau, dar nu este asa. Au mai comentat barbati pe aici si daca nu stiti, firma despre care imi spuneati o cunosc, am si scris despre ea. Insa sunt foarte multe persoane care lasa comentarii doar pentru a face reclama unei firme sau alteia si nu mi se pare corect sa folosesti pagina cuiva doar pentru asta. Daca insa ati lasat comentariul cu inima curata, atunci va multumesc si va astept si cu altfel de comentarii…😉

  5. Gabi spune:

    Imm, IMI PARE RAU CA NU MAI FACI si SAPUNURI colorate , cu petale, flori, swirl-uri, o sa imi fie dor de ele….
    Ce sa imi fac ?Eu sunt in faza pe care tu ai depasit-o, sapunuri cu briz-brizuri….
    Asta nu inseamna ca nu le apreciz pe cele simple si ca ma limitez la aspect, a nici vorba.
    Si mie imi place geraniul si simplu si in felurite combinatii….
    Si imi place mult forma sapunurilor tale, faptul ca bucatile de sapun sunt taiate perfect, nu strambe si shui ca ale mele.Arata foarte fain.

  6. Mioara spune:

    Nu te supara, dar care dintre uleiuri este pus la trace? Doar ricinul? Intreb pentru ca vreau sa stiu ce imi ofera hidratare. Ricinul imi face cel mai bine. Multumesc!

Lasă un răspuns

