Alkanet

Scurt, ca am foarte multa treaba azi:

sapun cu unturi de shea si cacao, ulei esential de lavanda si colorat cu radacina de alkanet, primita in dar de la Natalia.

Merci, Natalie!🙂
Weekend fain tuturor!

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Ingrediente, Plante in sapunuri, Sapun cu unt de shea. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

14 răspunsuri la Alkanet

  1. Anca spune:

    Frumoasa culoarea!!!
    Pentru mov te-ai gandit vreodata sa incerci si suc de afine?
    O sambata frumoasa si spor la treburi!!

  2. Anca, tu ai incercat sa faci sapun cu suc de afine? Eu am pus intr-un sapun cumparat pe care l-am refacut si a iesit un gri deschis. Acum dupa ce m-am tot spalat cu sapunul respectiv e roziu. Poate ca trebuia sa pun mai multa culoare. De fapt eu am fiert afine in apa pana s-a evaporat aproape toata apa ca sa fac colorant de afine si din acest colorant am pus vreo 30 picaturi la un sapun si a iesit gri. A mai folosit cineva afine la colorarea sapunului?

    • Anca spune:

      Eu am facut foarte putin timp sapun natural, anul trecut, nu am continuat din motive diverse… Nu am folosit afine, dar mancand intr-o zi o cana de bobite delicioase si innegrindu-ma pe dinti de la ele, m-am gandit la Alexandra si la sapunuri🙂 Ma gandeam ca s-ar putea pune blenduite, nu fierte.

  3. Gabriela spune:

    Exact cum ma gandeam ti-a iesit, e foarte fain, imi place ca nunta e lila placut si bland. Sa ne zici cat rezista in sapun, ca sunt unii coloranti naturali care isi pierd intensitatea in timp daca sunt expusi la lumina.
    Eu cred ca in cazul sapunului cu „ceai” de afine culoarea nu e stabila din cauza alcalinitatii sapunului, de fapt din cauza asta se spune ca isi schimba culoarea in timp ( pH sapunului cat sta la „maturat” se reduce si influenteaza unii pigmenti naturali) plus expunerea la lumina.
    Spor la treaba si weekend linistit.

  4. mariana spune:

    Tare frumoasa culoarea,tu stii ca si mie imi plac tare mult sapunurile intr-o culoare si mai nou si eu le fac doar asa,La exfoliante,ca le ador si nu e dus fara sapun exfoliant,la acelea mai adaug seminte si flori,in rest prefer sapunurile cat mai simple.In privinta culorilor,sapunurilor naturale le sta bine cu culori naturale.

  5. julicu spune:

    Ce culoare superba. Nu va ascund ca de multa vreme imi doresc sa gasesc si eu pudra de alkanet. Sau macar o prietena care sa-mi ofere in dar asa ceva :)) Felicitari pentru sapunurile pe care le faceti (care de multe ori ma inspira).

  6. Ciobanu Claudia Diana spune:

    Buna seara,
    E minunat acest sapun ! Felicitari ! Culoarea e divina ! Si textura imi place, am senzatia ca-l pot simti, doar privind poza. Imi place si finetea lui stravezie.
    Puteti sa-mi spuneti de unde pot cumpara radacina de alkanet ? Am tot cautat, dar, deocamdata, n-am gasit. Ma tot gandesc la radacina asta, de ceva vreme.
    Ador sapunurile simple, dar nobile, asa, ca acesta din imagine.
    Acum cateva zile, am pigmentat bunatate de sapun cu argila albastra, altul cu carbune, si am avut o mare dezamagire, imi par urate, fata de culoarea lor originala care era un somon placut.
    Si nici textura nu-mi place, nu mai e catifelata, e aspra.
    Creati sapunuri minunate !
    Cu respect si admiratie, Diana Ciobanu

    • Alexandra spune:

      Buna seara si multumesc pentru cuvintele frumoase!🙂

      Radacina de alkanet am primit-o in dar tocmai din Belgia, anul trecut. Nu am cunostinta ca s-ar gasi si pe la noi, dar cine stie, poate intre timp s-a indurat cineva sa aduca.

      • Ciobanu Claudia Diana spune:

        Buna seara,
        Multumesc pentru raspuns !
        Cuvintele frumoase, le meritati cu prisosonta, la ce creatii minunate aveti.

        Cu drag, Diana Ciobanu

      • Ciobanu Claudia Diana spune:

        Buna seara, Revin dupa ceva luni de la postarea intrebarii de mai sus, spunandu-va, cu bucurie ca AM ALKANET ! Acuma, deocamdata l-am pus la macerat in ulei de masline (1 lingura de pudra de alkanet la 200 ml ulei) si urmeaza sa-l folosesc. V-asi intreba, daca puteti sa-mi spuneti, in ce cantitati si in ce fel ati folosit alkanetul de ati obtinut nuanta aia minunata la sapunul dumneavoastra ? Multumesc !
        Cu admiratie, Diana Ciobanu.

      • Alexandra spune:

        Buna dimineata!
        Eu nu am pudra, ci bucati, asa ca volumul poate sa difere, in sensul ca bucatelele ocupa un loc mai mare. Totusi, pastrand ptoportiile, cred ca ati pus suficient alkanet. Puteti inca sa mai adaugati niste ulei. Ideea este sa-l lasati mai mult la macerat. Cu cat mai mult, cu atat mai intensa culoarea. Eu am in permanenta un borcan cu ulei si alkanet pe care sa-l folosesc cand am nevoie.

  7. Ciobanu Claudia Diana spune:

    Buna ziua !
    Va multumesc pentru raspuns ! Abia astept sa se macereze si sa vad ce nuanta va iesi sapunul.

  8. Daniela spune:

    Sunt MI-NU-NA-TE!

Lasă un răspuns

