Lavanda cu unt de shea/Elegant-varianta finala

Sapunul cu unt de shea si lavanda este unul dintre preferatele mele- si a multora dintre cei ce se spala cu acestea- asa ca de-a lungul timpului, de cand ma ocup cu aceasta frumoasa indeletnicire, sapunaritul, am cautat sa-i imbunatatesc constant forma, doar forma, pentru ca reteta era in regula, dupa parerea mea. Am incercat tot felul de swirluri, ba in oala, ba mantre, iar culoarea violet, mov, lila, era data invariabil de argila verde in combinatie cu un colorant alimentar natural. Va marturisesc ca nu eram pe deplin impacata cu acest colorant, care pesemne ca numai natural nu era. Ca de unde atata albastru natural in natura??? Dar am continuat cu el, in lipsa de altceva.

Am aflat apoi ca radacina de alkanet ar colora sapunul movuliu, dar apoi am aflat – de la Jen-cum ca acest ingredient ar scurta durata de viata a unui sapun natural.Hmm… nu suna grozav, ce ziceti?

Am facut apoi aceeasi reteta fara niciun fel de colorant si fara argila, cu valuri deasupra, pe care l-am denumit Elegant.

Cum acum sunt in faza de a definitiva retetele, dar si aspectul si greutatea sapunurilor, am decis , in unanimitate cu toti membrii familiei, sa las sapunul amintit in titlu, in culoarea lui naturala, adaugand la reteta initiala, doar cateva grame de argila alba caolin.

A iesit cam asa:

Imi place mult de tot cum a iesit, mai ales, ca de cand am „upgradat” tehnologia, sapunurile mele au o finete aparte, pe care inainte o intalneam doar la sapunurile cu lapte de capra. Pentru asta ii multumesc lui Jen, care, cu sapunul ei superb,pe care l-am folosit pana la ultima coaja,  m-a ambitionat sa le fac si eu la fel. Sau macar pe aproape.😀

Si inca ceva, ca de cand ma tot tin sa va zic: nu inlocuirea uleiului de palmier cu untul de cacao face sapunurile fine si spumoase, asa cum am crezut initial. Si nici vreun ingredient minune asa cum ati putea crede, chiar daca nu va pronuntati explicit.😉

Dar despre asta, in episoadele urmatoare.😀

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Sapun cu unt de shea, Sapunuri cu lavanda și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

11 răspunsuri la Lavanda cu unt de shea/Elegant-varianta finala

  1. Valeria spune:

    A fost bun si acest sapun, unul din ele l-am folosit si la cei mici.Daca stau bine si ma gandesc cred ca majoritatea sapunurilor care le-am folosit au fost simple[sapun cu lapte de capra, cocos, elegant, galbenele care este un sapun f. bun si multe altele].Cred ca va este greu cu alesul retetelor avand in vedere ca ati facut multe modele de sapun.Marturisesc ca in ultimile zile am facut un sapun cu palmier si unul fara si nu am remarcat mare diferenta intre ele , cred ca raspunsul este altul [dupa ce voi mai face cateva transe, ma voi lamuri pe deplin], dar asteptam lectiile viitoare pt mai multe lamuriri.

    • Alexandra spune:

      Valeria, mie mi-a trebuit un an si jumatate sa ajung sa imi placa pe de-a-ntregul sapunurile mele, asta in conditiile in care au fost perioade cand faceam si trei sarje pe zi, adica mai ceva ca muncitorii cu norma!

      • Valeria spune:

        Da, dar v-a lipsit poate un bun maesru. Eu una am invatat multe de la dumneavoasra si va multumesc pe aceasta cale pt. tot ce scrieti aici pe blog si nu numai.

  2. Elena spune:

    Stii, Alexandra… eu cred ca un sapun bun tine si de ingredientele continute si de tehnica de lucru dar si de dragostea si daruirea cu care sunt faurite :X Tu pui pasiune in tot ce faci si ai dorinta sincera de a te perfectiona. In aceste conditii, este imposibil sa nu iasa ceva din ce in ce mai bun!

    Si legat de inlocuirea uleiului de palmier cu unt de cacao, eu nu sunt de acord. Ambele grasimi au proprietatile lor si cred ca este necesar sa se regaseasca amandoua in reteta unui sapun fain. Dar parerile sunt impartite.

  3. Gabriela spune:

    Am fost tentata sa cumpar pudra de alkanet sa o incerc, dar m-am abtinut si voi studia mai mult cum afecteaza sapunul, multumesc de idee. Am vazut ca in sapun da frumoase note de violet, si inteleg ca te-ai gandit la culoarea asta sa fie o trimitere la campul de lavanda, la relaxare.In legatura cu ingredientul care face sapunurile spumoase sa fie – zaharul? – l-am folosit o singura data si e spumos sapunul, dar recunosc ca nu diferit de cel fara ( dar cu aceiasi cantitate de unt de cocos), iar inlocuirea uleiului de palmier parca da o finete aparte sapunului dar spuma ramane la mine consistenta daca nu schimb mult proportia de unt de cocos. Astept sa vad tu ce parere ai in „episoadele urmatoare” . O saptamana productiva sa ai.

    • Alexandra spune:

      Gabriela, zahar am pus cred ca la primele-primele mele sapunuri, dupa care m-am gandit ca ar putea afecta sapunul, cumva si ca e mai bine sa-l las asa, natur, mai ales ca spuma era multumitoare. Mierea ajuta si ea la spumare, insa cel mai mult ajuta uleiul de ricin, precum si o anumita tehnica: temperatura de mixare, combinatiile de ingrediente, tehnica si timpul de mixare…

      • Gabriela spune:

        Alexandra, uleiul de ricin e minunat, insa eu nu il folosesc in cantitate mare in sapun ci mai mult fac masti de par cu el, balsam de buze.In ceea ce priveste tehnica ai mare dreptate e foarte importanta, insa in timp o perfectionezi. Eu am observat ca pe langa temperatura de mixare conteaza si temperatura ambientala unde prepari sapunul. Iar cand „construiesti ” un sapunel baza o reprezinta proportiile uleiurilor folosite.Spor la treaba.

      • Alexandra spune:

        Nici eu nu pun mult in sapun, maximum 10%. Doar la Herbal pun 20%.

  4. Anca spune:

    Era asa de frumos cel cu mov, lavanda si unt de shea, pe care l-am cumparat de la tine de vreo doua ori. Cum de te-ai hotarat sa il lasi simplu? Nu zic ca nu e frumusel… Am observat ca in ultima perioada ai facut numai sapunuri simple, fara coloranti sau swirl-uri. Sai cel putin asta ne-ai aratat. Pupici, asteptam sa vedem ce ai mai sapunarit!! :*

    • Alexandra spune:

      Da, Anca, asta am facut, sapunuri simple. Ce sa fac, sunt in „perioada minimalista, cubista, simplista”. Si la bucatarie, in ultimul timp am „gatit” doar rosii cu branza>😀

Lasă un răspuns

