Caldura mare!

Pe la voi e cald? Ca la mine in oras se topeste asfaltul!

In zile toride ca acestea, cand daca iesi afara transpiri doar pentru simplul motiv ca respiri, sau clipesti, multumesc sortii ca stiu sa fac sapunuri naturale! Caci ce ar fi insemnat, la cele patru-cinci dusuri zilnice, la cat am ajuns,  sa-mi pun pe piele tot felul de chimicale si asta la greu! N-ar fi fost o incantare. In primul rand ca niciun sapun sau gel de dus din comert, oricare ar fi el, nu curata pielea atat de bine. Acum, cand transpiratia e la ea acasa, e suficient sa nu te speli pe fata cateva ore si gata, au si iesit cosurile, iritatiile si alte dragalasenii dermatologice. Pe fata sau in alte locuri… Asta se intampla pentru ca detergentii sub forma de sapun pe care multi dintre noi inca ii folosesc, nu curata porii. Ati observat si voi cred cum ramane pielea dupa ce va spalati cu gel de dus. Unsuroasa, alunecoasa si parca niciodata suficient de curata. Nu acelasi lucru se intampla cand va spalati cu un sapun facut din ingrediente naturale. Pielea scartaie de curatenie, se vede ca e curata si in acelasi timp hidratata.Chiar si  simplul fapt ca stim ca ne-am curatat pielea cu ceva natural si sanatos ne face sa ne simtim bine, fara griji…

Uleiurile esentiale din sapunul natural , cu multiplele lor proprietati terapeutice, contribuie si ele din plin la starea de bine pe care ti-o da un dus cu sapun natural.

Insa nu chiar despre asta voiam sa va vorbesc ci despre cum anume e mai bine sa ne spalam, astfel incat efectele sapunului sa fie cat mai evidente.

Din scurta mea experienta de un an si jumate in ale sapunariei naturale  si din discutiile avute cu cei care folosesc asa ceva, am aflat urmatoarele:

1. Foarte multa lume foloseste  sapunurile naturale doar pentru a se spala pe maini, declarandu-se foarte uimiti cand le spun ca sapunul natural poate si este bine sa fie folosit pentru corp. Lipsa informatiei, dar si comoditatea, presupun, este ceea ce face ca oamenii sa se spele inca cu gel de dus. Usor de folosit, cu arome exotice extravagante, ieftin si care poate fi cumparat in unele magazine si pe tichete de masa.😀  Cred ca a cumpara un sapun natural doar pentru a te spala cu el pe maini inseamna  pe de o parte banii cheltuiti aiurea, risipa de bunatati si pana la urma, o desconsiderare a calitatilor acestuia. Cum s-ar spune, sa strici orzul pe  gaste!😀

Sapunul natural trebuie folosit pentru corp, astfel incat o suprafata cat mai mare, toata pielea de fapt , sa beneficieze de efectele lui. Daca avem o eczema de exemplu, nu spalam doar eczema, ci tot corpul. Eczema se poate extinde la persoanele predispuse. E pacat daca va spalati parul cu un sapun natural, sa nu faceti asta si pe corp, ar fi o adevarata discriminare.😀
2. Cum anume ne spalam . Iata o chestiune destul de importanta, as zice. Unii se freaca pe corp cu sapunul si apoi se maseaza. Nu stiu daca pentru o curatare eficienta este cea mai buna metoda. Frecatul sapunului pe piele este bun in cazul in care sapunul are ceva exfolianti in el, gen cafea, sare, zahar, tarate , fulgi de ovaz, seminte de fructe, etc. Insa in rest, ma indoiesc ca veti curata bine pielea. Va fi o curatare superficiala, de suprafata si iar spun ca e pacat de ingredientele din sapun pentru a le risipi. Mai mult decat atat, e greu de presupus ca sapunul acela, folosit astfel va face o spuma bogata. Si ce e mai placut la baie decat o spuma bogata, catifelanta si placut mirositoare? Mai placut poate fi cel care te spala pe spate…😀

De aceea eu recomand o lufa sau un burete. Daca frecati , doar putin, sapunul de lufa si apoi va spalati cu ea, veti vedea imediat diferenta. O spuma fabuloasa si curatarea profunda si a celui mai mic si ascuns por!😀

Iar acum, daca nu sunt prea indiscreta, vine intrebarea fireasca: voi cum anume va spalati cu sapunul natural?😀

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Teoria sapunului. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Caldura mare!

  1. Leti spune:

    fara bureti/loofa, ca cica-s un mediu fantastic pentru bacterii🙂

  2. elenushka spune:

    Eu folosesc bureti de baie. Imi plac cei care au o parte mai fina si cealalta mai dura, cu care sa zgarii pielea, adica sa pun sangele in miscare, prin masaj. Buretii-i schimb cam la 3 spatamani, o luna, cand schimb si periutele de dinti. Dupa fiecare baie spal si clatesc buretele cu apa din abundenta si-l las la uscat. Imi place ca fiecare sa aiba buretele lui, sa nu se atinga de al meu.

  3. valeria spune:

    Da ,ca si la Caragiale, termometrul arata 30 si de grade la umbra , caci la soare cine sta sa o masoare, ei na c-am facut si o poezie.Sotul meu dragul de el, lucreaza pe acoperise si imi spune ca i se topesc tenisii in picioare de la atata caldura[peste 60 grade]si ii schimba la doua zile caci nu rezista mai mult.
    Momentan eu ma spal direct cu sapunul ,caci am terminat buretii[ pe care ii cumpar dintr-un angro, stil plasa ,la tipla]. Dar intradevar nu se compara, este mult mai bine cu burete deoarece curta si mai bine. dar si lasa pielea f. fina.La copii insa nu folosesc buretii, am incercat si nu le place deocamdata.
    Desi sunt reprezentant avon de cativa ani ,nu folosesc geluri de dusi de la ei si nici din alta parte.Am incercat la inceput un gel de dusi si ma manca tare , tare pielea si de atunci nu am mai incercat.

  4. valeria spune:

    Am uitat sa spun ca lufa nu am folosit niciodata, dar am auzit lucruri bune despre ea ,asa ca la anul am de gand sa plantez si eu cateva seminte in gradina.

  5. valeria spune:

    Da ,deja am facut rezervare daca pot sa spun asa, si in toamna le voi avea proaspete. O sa iau mai multe.

  6. Geta spune:

    Eu folosesc lufa si peria cu fir natural si cu coada pentru frecat pe spate. Pe fata nu ma spal cu sapun din copilarie ( asa am fost educata) si nici acum cind am sapunuri facute de mine nu simt nevoia sa dau cu ele pe fata ! Singurul sapun care ajunge pe fata mea este Sapunul Moale Lichid Vegetal cu saruri de potasiu ( produs natural, cu vitamine A,D,E,F) de la Hofigal cu care imi spal parul de multi ani si implicit ajunge si pe fata mea ! Am incercat sa-mi spal parul si cu sapun facut de mine dar e musai sa limpezesc cu apa si otet … desi am si otet de mere facut de mine in casa mi se pare ca o lungesc prea mult cu statul in baie si nu-mi place. Si in vreme de canicula cind intru de cinci-sase ori pe zi sub dus nu folosesc sapunul chiar de fiecare data, un strat de transpiratie proaspata nu necesita neaparat sapun…. ar fi culmea sa intelegeti ca fac economie la sapun, hahaha !

  7. Anca spune:

    Caldura mare, mare si la noi!! Vreo 32 de grade sigur!
    M-am dus sa imi iau coletul si am venit lac de apa, si m-am bagat imediat la dus cu arsenalul de la tine🙂 Nu ca nu as mai fi avut sapun natural, mai am din cel cu lavanda si din cel cu tamaie (care imi place asa de tare, si nu o zic sa ma aflu in treaba!). Dar am vrut sa incerc macar unul azi, Greenland, care miroase super a citronella. Am deschis acum Pc-ul si am citit post-ul tau si subscriu la tot ce ai scris: nu se compara cand te speli cu sapun natural pe tot corpul, si eu am frecat sapunul pe burete si am facut o spuma fina care m-a delectat pur si simplu si mi-a lasat pielea sa scartaie! Cu geluri din comert nu obtii rezultatul asta. Si nici cu sapunuri. Si unde pui ca nu imi trebuie nici creme sau uleiuri de corp, am o piele curata si perfect hidratata. Iti multumesc muuult si pt. sapunul bonus cu care ma rasfeti dintotdeauna! Esti o draguta!!! :*:*:*
    P.S. In camera mea miroase acum asa de bine a uleiuri esentiale de la sapunurile tale, imi inchipui cum miroase la tine cu toata „gasca” de bunataturi pe care le faci!

  8. elenushka spune:

    Anca iti inteleg bucuria dusului caci si eu am facut la fel.
    Azi am primit si eu de la Alexandra niste sapunuri si acu m-am rasfatat cu cel cu miere si ceara,
    Il am si pe Greenland dar maine dimineata e randul lui.
    Sa va spun prima impresie de asta seara despre sapunuri.
    Am venit cu punguta acasa, apoi m-am suit in varful canapelei si am inceput sa le admir, sa le desfac rand pe rand, sa le miros, sa ma uit la forma lor. Ei bine, a venit sotul care imediat a vrut sa stie ce fac… a vazut ce faceam iar apoi ca un copil gelos, s-a apucat sa se uite si el la ele, sa le intoarca pe toate partile, sa le miroasa si apoi sa spuna, asta e al meu, asta imi place mie, asta tot al meu e, asta cu ce e ? Apoi cand alesese deja cam jumate din sapunuri… si s-a vazut cu mainile pline de sapun, a ras, s-a uitat la mine si mi-a spus… data viitoare sa iei cate 2 din fiecare, unul mie, unul tie ! Apoi a doua intrebare – astea sunt alea de fac multa spuma ?
    Da, da, alea sunt, de la Alexandra ! – i-am raspuns si am inceput sa rad, caci doi oameni la 35 de ani, isi imparteau sapunurile la ora 9 seara.

  9. simf spune:

    eu ma sapunesc responsabil prin plimbarea sapunului direct pe piele – un rasfat, nu trebuie ratat), apoi ma smotocesc bine cu burete de tip plasa, mereu cumpar de alta culoare, pana simt pielea cam fierbinte (face spuma la greu). apoi cant sub dus in timp ce ma limpezesc. e cald.

  10. Eu fie imi ung mainile cu sapun si apoi ma spal pe corp, fie folosesc un prosopel sau manusa de baie pe care o sapunesc si masez tot corpul. Ador cea de-a doua varianta pe care o aplic cand am mai mult timp de stat in baie sau cand sunt mai murdara ca de obicei, de ex. dupa lucrul prin gradinuta mea.

Lasă un răspuns

