Albastrele

Imi place vara! De fapt ar trebui sa spun ca imi place sezonul cald, pentru ca primavara, vara si toamna s-au contopit de ceva vreme si abia mai poti sa le deosebesti. va aduceti aminte ce calduri au fost in aprilie? Sa vedeti in octombrie! :D))

Imi place vara din mai multe motive, iar unul dintre ele este existenta florilor si a fructelor. Fructe inca n-am pus in si pe sapunurile mele, insa flori, am cam pus. Anul trecut am facut prietenei mele un sapun cu catina , argila albastra si albastrele, va aduceti aminte? Este sapunul care apare in antetul blogului, poate l-ati remarcat. A fost singurul sapun de felul asta si dupa ce i l-am dat Elenei, mi-a fost tare dor de el. Azi nu l-am reeditat, insa am mai facut unul cu albastrele culese din flora spontana a gradinii mele si uscate cu mare grija.

Acest sapun mai are o particularitate si anume uleiul de palmier rosu, pe care l-am primit cadou de la o prietena draga, anume Laura. Saru’ mana, Laura, multumesc frumos si pe aceasta cale! :)  Despre uleiul de palmier rosu vom vorbi alta data, ca la ora asta nici eu nu am habar despre el…

Si ca sa ma laud, va mai spun ca pe langa uleiul de palmier rosu, Laura m-a mai cadorisit si cu un sapun negru african, lichid. Sunt eu o baftoasa, sau ce?😀

Uleiul are exact culoarea care se vede, e un portocaliu intens, e gras si cred ca face tare bine unui sapun si implicit pielii care are norocul sa vina in contact cu el.😀

Ca sa-l vedeti mai bine l-am dus langa fereastra, unde e lumina mai buna. Ah, cat imi doresc un aparat foto performant!

Am pus uleiurile pe foc si m-am rugat sa ramana culoarea asta atunci cand se ca saponifica sapunul. Veti vedea ca ruga mea a fost ascultata, caci desi uleiul de palmier rosu este doar 5% din totalul uleiurilor, este indeajuns de puternic incat sa acapareze coloritul compozitiei.

E gata! Urmeaza turnarea in forma de acril.

Ultima poza n-as fi vrut s-o mai pun, pentru ca in ultimul moment m-am razgandit in privinta uleiurilor esentiale. Initial am vrut sa pun lemongrass, lamaie si eucalipt, insa la vederea culorii sapunului, parca mai bine ar fi mers geraniu, portocala si ylang-ylang. ceea ce am si facut si ma felicit, pentru ca este o combinatie delicioasa si cine stie sapunul Macadamia stie despre ce vorbesc.

care va sa zica, sapunul are in compozitie urmatoarele: ulei de masline, de cocos, ulei de palmier, ulei de palmier rosu, unt de shea, lapte de capra, uleiuri esentiale de geraniu, portocale si ylang-ylang. Si albastrele.🙂

Va place?🙂

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Sapun cu unt de shea, Sapunuri cu lapte de capra, Uleiuri vegetale. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

9 răspunsuri la Albastrele

  1. alinaM. spune:

    superb! la culoare seamana cu cel cu suc de morcov.

  2. Ghinea Viorica spune:

    Foarte frumos! Si mie mi-a amintit culoarea lui de cel cu catina si suc de morcovi.

  3. Vai, arata senzational !!! Ma bucur ca ti-au placut sapunurile „mele” (a se citi: cumparate de mine :)) ). Lasa ca ma mai gandesc eu la ceva trasnai, arome, uleiuri si alte nebunii. Nu stiu sa fac sapun, dar poate inventez retete…🙂

  4. mariana spune:

    Splendid arata!Ce culori si textura …cred ca e atat de cremos la spalat…Nu te lasi….eu nu mai am timp de mai nimic,dar macar imi clatesc ochii in postarile tale…Spor iti doresc…

  5. Anca spune:

    Doamne, ce culori frumoase are!!! Atat galbenul ala intens cat si albastrul florilor! Ce frumusete de sapun natural! Am ramas cu gura cascata! Si e fin si delicat, ce mai, minunat! Aduce cu cel de catina, dar e mai nu stiu cum, nu imi gasesc cuvintele acum🙂 Cat despre bunataturile din el, mama, mama, bravo Alex!! :*:*:*:*

  6. Gabi spune:

    Sunt superbe,superbe, superbe.M-ai dat gata cu ele. Merge de minune culoarea albastrelelor cu culoarea galbena a sapunului….am insa o curiozitate, ce sunt firele acelea de iarba din jurul florilor, caci nu cred ca sunt de la albastrele

Lasă un răspuns

