Galbenele

Sapunul cu galbenele este unul dintre sapunurile pe care le fac in mod constant, pentru ca, recunosc cu modestie, este bun! ;)  Nu stie multa lume despre virtutile galbenelelor, insa cei care stiu, le apreciaza la adevarata lor valoare. Un unguent cu galbenele face minuni in cazul arsurilor la nivelul epidermei, asta este primul lucru pe care l-am aflat acum foarte multi ani despre galbenele. Apoi am mai aflat si altele, iar astazi sunt fericita posesoare a unei parcele maricele de galbenele, pe care le recoltez si pun la uscat in fiecare zi. Cand vin de la serviciu, ma schimb in hainele de „gala”, dau de mancare la pisici si apoi incep sa recoltez la galbenele. Si imi place teribil, vorba lu’ nenea Iancu!😀

Sapunul cu galbenele pe care l-am facut acum cateva zile a fost la un pas sa fie zbarcit! Cum asa? Pai am masurat uleiurile si am uitat complet sa scad cantitatea de uleiuri de galbenele si de catina, asa ca editia de fata are cam mult ulei, e mai gras, peste un discount de 8%, are cele doua uleiuri de care va ziceam. M-am temut ca va iesi excesiv de gras, ca o sa fie unsuros si slinos de sa nu-l poti tine in mana, dar nu, s-a uscat si intarit frumos.  Are totusi o mica hiba: in el am pus petale de galbenele de la Plafar, nu atat de galbioare si curatele ca cele de deasupra, din productie proprie, care n-au apucat sa se usuce atat cat as fi avut eu nevoie.

Galbenelele sunt flori complet nepretentioase, aproape ca niste buruieni de rezistente, prolifice, se autoinsamanteaza si infloresc toata vara. Bune rau pentru piele. Excelente pentru probleme de stomac, gastrite, ulcere, etc.

Peste doua-trei saptamani, sapunul cu galbenele va fi in magazin.

Toate cele bune!

P.S. Acum am vazut ca am pus pe poze adresa blogului de gradinarit.😀 Scuze, asta e, eu pozele nu le mai modific…

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Plante in sapunuri, Sapunuri și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Galbenele

  1. elenushka spune:

    La mine in casa crema de galbenele si ceaiul de galbenele este nelipsit. Pentru femei este foarte util in problemele ginecologice si alergii.
    Dar crema cand o cumpar merg la farmacie si spun sa imi dea din aceea facuta in farmacie, nu de la o firma anume. Am constatat ca are si alta culoare si alta consistenta si ca miroase altfel si ca vindeca mai repede.
    Aveam si eu cateva prin gradina dar la mine nu stiu de ce au disparut. Insa mi-a adus sotul un plic de seminte si am sa pun macar pe margini, pe langa bordura, caci au o culoare atat de vesela !

  2. florina spune:

    poate sa-mi dea si mie cineva niste seminte de galbenele,contra cost bineinteles?

Lasă un răspuns

