De gustibus…

Cei care citesc acest blog de la inceputurile lui stiu ca am pus in sapunuri si uleiuri aromate, adica acele arome sintetice, placute, insa atat de nenaturale… Si tot cei care sunt cu mine pe acest blog de pe la inceputuri, poate isi aduc aminte ca la un moment dat am facut un sapun, pre numele lui Ocean ( si parca si unul Atlantic) , parfumat cu ceva ce amintea de vechiul sapun Fa, un miros cu iz de mare, alge, foarte placut, e adevarat. Intre timp am scapat de prostul obicei de a parfuma sapunurile cu altceva decat uleiuri esentiale,, insa spre stupoarea mea, zilele trecute am primit de la cineva, nu spun cine, persoana importanta :D)), o comanda pentru 10 sapunuri parfumate fix cu acea aroma. Cum spuneam in titlu, de gustibus non est disputandum…asa ca …am facut sapunul. Am mai spus intr-un comentariu, poate chiar in doua, ca n-am rabdare sa fac eu educatie nimanui, de niciun fel. Cine vrea sa se documenteze, are unde, slava Domnului. Daca pigmentii minerali cosmetici se spune ca provin din surse naturale ( desi nu sunt chiar atat de sigura), parfumurile astea sunt strict sintetice si tocmai ele sunt cele mai nocive ingrediente dintr-un produs cosmetic.

Dar sa revin…

Sapunul are si bunatati in el, ma refer aici la untul de shea si la uleiul de ricin. Si arata asa:

Uitasem cum se comporta uleiul aromat in sapun. Dupa ce l-am turnat, s-a inchegat atat de rapid, incat n-am mai putut sa-l mai mixez cu mixerul ci cu…lingura. :D)) Iar de pus in forma, cu polonicul. :D))

Deasupra are cocos macinat si colorat, caci la aroma sintetica 100% pe care o are, ce mai conteaza acolo un pic de colorant…😀

 

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Teoria sapunului. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

5 răspunsuri la De gustibus…

  1. valeria spune:

    Chiar astazi am vazut pe blogul unei fete de peste hotare care face sapunuri f. interesante ca aspect , ca folosea numai ulei aromat pt parfumare . SI am ramas si cu o nelamueire :de ce le punea impreuna cu uleiurile, inainte de a pune soda ,si nu le adauga la trecere ?

  2. Alexandra spune:

    La trace se pun acele ingrediente mai sensibile, ori carora vrem sa le pastram cat mai mult din proprietati. La trace deja emulsia e facuta, faptul ca noi inca mai mixam dupa aia, este ca sa dam sapunului o consistenta mai mare si ca sa amestecam toate ingredientele, bine. La uleiul aromat nu avem ce pastra, in afara mirosului, ca atare nu prea are importanta cand il adaugam.

    • valeria spune:

      Eu m-am gandit ca il foloseste asa ca sa nu se strice sapunul, asa cum am patit eu atunci cu uleiul acela aromat de liliac. Multumesc frumos pt raspuns.

  3. ivanovele spune:

    Stii cum se zice: ”sa se spele cu el pe cap”! Ha!!! Arata insa senzational si mai bine decat sa-si cumpere Palmolive cu orhidee neagra din Billa!! Ha din nou!

Lasă un răspuns

