Totusi…

…cum sa rezisti atatea zile fara sa faci un sapun, mai ales cand esti dependent pe viata de asta si orice pauza nu face decat sa-ti produca un sevraj puternic. Ma intreb ce-as face daca as pleca undeva mai multe zile, sa zicem o luna. Pai e clar, mi-as lua „sculili”cu mine si as face si pe acolo un sapun-doua. :D))

Azi dimineata, am facut iarasi un sapun cu trandafiri, care are in el unt de shea la greu, uleiurile de baza si o noua combinatie de uleiuri esentiale: geraniu si ylang-ylang. Miroase foarte frumos. sunt chiar incantata de rezultat.

Iar acesta este sapunul, care s-a saponificat foarte repede, ajutat fiind si de caldura de afara. Ca aici sunt peste 30 de grade!

Aceasta este editia de sapunuri cu trandafirasi, foarte limitata, caci eu altii nu mai rup, sa fie clar! Oricum i-am rupt cu strangere de inima, dar stiti cum e, ‘arta’ cere sacrificii! :D))

Pupici multi si apasati!🙂

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Plante in sapunuri, Sapun cu unt de shea, Sapunuri cu trandafiri și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Totusi…

  1. leonito spune:

    foarte frumoase bucatelele de sapun,cand iti place sa faci ceva si o faci cu placere iese lucru bun,felicitari si pentru acest sapun si pentru cele cumparate de la dvs(lavanda,herbal si cel cu bucatele de ciocolata)dar faza cea mai tare e ca mie cel mai mult imi place…………………….cel primit cadou(cu scortisoara)asa ca viitoarea comanda va fi pt scortisoara.spor la treaba si continuati sa faceti sapunuri ca o faceti bine.

    • Alexandra spune:

      Multumesc, Leonito!🙂
      Am observat ca barbatii se dau in vant dupa sapunul asta si uite ca si la tine a functionat.🙂 Sapunul cu scortisoara este preferatul fiului meu si de ceva vreme l-am adaugat si eu la dus, pe langa celelalte sase sau sapte…:D))
      Ma intereseaza efectul lui Herbal, astept sa ma tineti la curent, pentru ca am o varianta de rezerva…

  2. valeria spune:

    Fara cuvinte…

  3. LoraDesigns spune:

    Arata superb…zici ca e un tort cu trandafirii de zahar! :))

  4. Gabi spune:

    Evident ca e superb………………..

  5. Gabi spune:

    Legat de caldura, chiar ajuta o temperatura mai ridicata?Mie mi s-a taiat un sapun de la statul in soare la saponificat….asa am constatat…o fi fost de la soare sau nu??????Totusi am mai patit asa cu un sapun pus la uscat in bataia soarelui….s-a inmuiat………

  6. Geta spune:

    A iesit frumos sapunul decorat cu trandafirasi si, pina sa citesc toata postarea chiar ma gindeam sa te intreb daca nu ti-e mila sa rupi asa flori frumoase. Geraniu si ylang-ylang sunt divine in sapun ! Ai pus „shea la greu” ? eu am incercat citeva retete pe soapcalc si daca plusez untul de shea se strica balantza in ansamblu.

  7. Lorelei spune:

    Buna fetelor, stiu ca ma bag si eu ca musca dar am si eu un raspuns pt subiectul legat de caldura deschis de Geta; de la unele uleiuri esentiale se poate taia pasta de sapun cum am patit eu cu unul, cu ulei de cuisoare si portocale prin mixare cateodata se leaga, dar se poate si sa se incapataneze si sa nu vrea deloc sa se mai lege.Eu l-am bagat asa taiat in forma ca sa vad ce iese si spre surprinderea mea s-a intarit dar sapunul rezultat s-a uscat foarte greu si pe piele este super gras de ai impresia ca te-ai dat cu ulei.De la sapunarii cu mai multa experienta decat mine am aflat ca cel mai bine sapunul se usuca in incaperi mai racoroase,bine aerisite si la loc intunecos deoarece unii coloranti sunt foto sensibili. Si cred ca au dreptate,am sa va spun doua experiente neplacute cu sapunurile mele cele cu albastru de metilen si violet de gentiana s-au decolorat atat de tare de la lumina incat au ajuns albe,iar unul reebatch(nu-mi place deloc metoda , dar nu am avut incotro) pus la soare pe pervazul geamului s-a topit incat a curs.Va pup si va doresc sapunuri cat mai frumoase si imaginatie multa pt realizarea lor!PS Alexandra superb sapunul cu trandafiri, felicitari arata yummy!

    • Lorelei spune:

      Si totusi nu am raspuns daca era de la soare sau nu.Da, era de la soare.Deoarece pasta de sapun izolata produce reactia exoterma pana la anumit moment dupa care se raceste treptat nu stiu sa-ti spun exact pana la cate grade ajunge temperatura din interiorul lui.Asta tine de mai multi factori :de uleiurile din compozitie, de temperatura la care au fost amestecate si de temperatura si umiditatea din aer.La soare i se mentine temperatura ridicata prea mult timp si sunt dereglate toate reactiile normale de saponificare.Sper sa va foloseasca raspunsurile mele ,va pup!

    • Gabi spune:

      Multumim pentru ca ne impartasesti din exeprienta ta.

    • Gabi spune:

      Am observat ca sunt niste coloranti cam dubiosi in sapun albastrul de metil si violetul de gentiana, cred ca pigmentii minerali pe care ii foloseste Alexandra, in combinatie cu niste argile dau rezultate bune.
      Am observat ca o combinatie dintre argila roz si colorantul alimentar rosu da un aspect de „pojar” sapunului, e cam ciudata….

    • Geta spune:

      Buna Lorelai, „subiectul legat de caldura” nu l-am deschis eu. Cind pun la uscat cite un sapun ma plimb cu el prin toata casa, ziua il pun in dormitor pe sifonier, rabatez geamul ca sa aiba racoare, are si intuneric ca stau pe nord-est, noaptea il pun in balcon unde are aer si intuneric din plin. Cind am facut sapunul cu menta mirosea asa te patrunzator ca nu stiam unde sa-l pun sa fug de miros si l-am pus in baie (unde am aerisire cu geam) pe masina de spalat, in ziua aceea spre seara a venit doamna responsabila cu cititul repartitoarelor, a ramas saraca blocata cind a vazut tava cu „prajituri” in baie !!!

  8. Gabi spune:

    Doamne, ce frumos e sapunul acesta, e minunat, a meritat sa sacrifici trandafirasii…!

  9. Lorelei spune:

    Alexandra esti inepuizabila,aproape zilnic intru pe blogul tau si ma surprinzi de fiecare data.Super este si ultimul „nascut”.Arata bine de tot si din poze pare si foarte fin.M-a amuzat tare cum povesteai ca l-ai bagat cu polonicul in formasi-mi aducem aminte ca primul meu sapun a fost facut tot cu ulei aromat.Al meu era de mosc si trebuia sa fie alb cu negru numai ca a iesit negru cu maron, ce mai, era groaznic.Ca sa nu mai spun ca atunci cand l-am pus in forma era asa de tare incat nu mai faceam fata cu nimic sa-l nivelez asa ca l-am apasat cu mana.Dar deh, din greseli invata omul.Asta m-a motivat sa-mi doresc sa fac sapun si scotocind net-ul cate 5 ore pe noapte am ajuns si la blogul tau pe care il vizitez cel putin de 4ori pe saptamana.Te admir foarte mult si ma motivezi sa mai torn si eu cate unul.Maine ma duc sa mai achizitionez niste palmier ca sunt in pana si am incercat un ”Marseille”,dar nu este pe gustul meu(mi se pare cam gras, de la atata ulei de masline).Cand vad cate ai pe cap,pasari ,pisoi gradina si munca la birou ma gandesc de unde ai atata energie sa mai faci si cate un sapun.Eu am un baietel de 3ani si 8 luni si un catel boxer(comorile mele)o gradina dar nu la fel de mare ca a ta si mi se pare ca o zi are prea putine ore.Copilul ma suprasolicita ce e drept dar seara cand deschid calc si vad ce ai mai creeat imi gasesc forta sa mai torn si eu unul.In fiecare zi imi fac strategii si creez imaginar modele pt urmatoarele pe care le voi turna spre disperarea sotului meu care-mi reproseaza :”Numai sapun ,sapun ,sapun ai in cap in ultimul timp!Numai sapun gandesti ,numai sapun visezi numai despresapun vorbesti si numai sapun vad prin toata casa!”Dar ca sa fac mi-a intrat viciul asta in sange si cand ma duc la cumparaturi trebuie musai sa cumpar si ceva pt sapun macar o ustensila.Te pup si tine-o tot asa ca sa ma motivezi si pe mine!pt Gabi si Geta, va pup si pe voi si scuze ca v-am incurcat,dar sunt cam zombie la ora la care scriu.

    • Alexandra spune:

      Al tau cu mosc, iar al meu cu opium. :D))) Incepatoare, ce pretentii sa ai?😀
      Lorelei, sa-ti traiasca baietelul, sa fie sanatos, iar tie putere sa faci tot ce-ti propui.
      Cat priveste discutiile cu sotul, sa stii ca e din cauza ca e gelos, i se pare ca acorzi sapunului mai multa atentie decat lui. :D) Iti spun asta in cunostinta de cauza…

      • valeria spune:

        Mare adevar spuneti il legatura cu gelozia , si eu am aceasi problema. Ce bine ca ma sustin copiii.

Lasă un răspuns

