Dezamagire…sau nu?

Stiti ca ma intereseaza cum fac altii sapunurile, mai exact cum le ies sapunurile, de aceea, din cand in cand mai cumpar cate un sapun de la concurenta, asa, de control.😀 Acum ceva vreme am cumparat sapunuri bulgaresti, acelea de trandafiri, asa-zis naturale. Inutil sa va mai spun ca nu m-am spalat cu ele dupa ce am citit acasa in liniste si cu ochelarii pe nas lista ingredientelor. Chimice pana la ultima molecula.

Apoi am cumparat un sapun cu miere de la l’ Occitane, atrasa find ca musca de mirosul ( sintetic) de miere. Sapunul mi-a uscat mainile atat de tare incat sta si acum si parfumeaza un dulap in baie.

Azi mi-am luat dintr-un plafar din centru un sapun handmade, creat de unul dintre cei mai de vaza producatori de sapunuri handmade din Romania si nu vreau sa-i dau numele, sa nu se spuna ca-i fac omului anti-reclama. Auzisem doar lucruri bune despre sapunurile in cauza, iar dezamagirea a fost cu atat mai mare. Sa va spun.

In primul rand mirosul. De cum l-a dus sub nas am simtit unul dintre uleiurile aromate pe care l-am folosit si eu o data , anume Oxigen. Sapunul era cu catina, am uitat sa va spun. Desi pe ambalaj scria mare ” 100% natural”, ca si „exclusiv din ingrediente naturale”, in lista de ingrediente scria nici mai mult nici mai putin decat ” ulei esential de oxigen”. Cum ar veni, ulei esential extras din…aer. :D))) Ce pacat! Pacat de munca, de uleiurile bogate in nutrienti, de uleiurile esentiale adevarate, sa le pui langa …oxigen… Am dat apoi cautare pe Google si am aflat ca da, omul mai pune si uleiuri aromate, asa numitele fragrance oils, pe langa cele adevarate.

Apoi m-am spalat cu el. Spuma ok, insa mi-a uscat mainile, iar mainile mele suporta multe. :D))

Deci, sa fiu dezamagita pentru asta, sau dimpotriva, sa ma bucur de calitatea si ingredientele sapunurilor mele? Inca nu stiu, ma mai gandesc. :D)))

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Sapunuri. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

13 răspunsuri la Dezamagire…sau nu?

  1. Gabi spune:

    Da, e o problema cu cinstea, cu onestitatea….am dat si eu tarcoale pe langa sapunurile de la l’ Occitane, insa cum nu vedeam bine ingredientele si pretul era cam piperat, nu am cumparat , la gandul ca am destule sapunuri acasa facute de mine.
    Adevarul e ca oamenii care cumpara, nu toti, insa majoritatea, aleg un sapun dupa miros si pe asta mizeaza unii, insa asta nu are nimic de-a face cu nesinceritatea, macar nu scrii pe eticheta „sapun natural”, daca nu e totul natural, atat de naturale cat pot fi si ingredientele pe care le cumparam din magazine….

    • Alexandra spune:

      Da, asa ziceam si eu. Ce e interesant este ca produsele sunt notificate la Min sanatatii, care ar trebui sa-si dea avizul si pe ce scrie pe eticheta, dar uite ca aici probabil ca s-au facut ca nu vad bine. :D)))

  2. LoraDesigns spune:

    buna alexandra, pai sigur ca esti dezamagita, din pacate multi procedeaza asa, si in mai multe domenii, nu numai cosmetice…probabil sunt siliti de imprejurari…vorba aia, tot la bani se ajunge…. ideea e ca tu sa nu schimbi ceea ce faci, pentru ca sigur se vor gasi oameni ce apreciaza produse naturale, fara chimicale si, trebuie sa si precizez asta, si le permit. Pe mine ma deranjeaza ca sunt produse asa zise naturale care au aceleasi preturi cu cele naturale, desi nu sunt…. asa ca bucura-te de sapunurile tale si pastreaza-le asa cum sunt! te pup

  3. Alexandra spune:

    Laura, sapunurile mele, cele care vor fi notificate, in mod sigur nu vor avea nimic sintetic in ele. Altfel, inseamna sa ne furam toti caciula…

    • valeria spune:

      De curand am trecut prin city farm de la real ,sa cumpar ceva pt o prietena si am vazut cateva sapunuri „naturale” expuse la vanzare.Si cum imi plac sapunurile am luat cateva sa le miros , intradevar un miros f. placut , dar se simtea ca nu este natural. Desi ma tenta sa cumpar unul[doar de curiozitate],cand m-am uitat la pret , l-am pus frumos la loc si am zis: si sintetic si scump , nu merge . Este adevarat ca tentatia de a folosi ceva care parfumeaza sapunul mai puternic este mare, la cei care produc sapunuri pt vanzare, dar eu una le prefer cat mai naturale si cred ca nu sunt singura.

  4. Geta spune:

    La fel ca si tine am cumparat si eu sapunuri naturale facute de altii. Sapunul cu miere de la tirgul de miere de anul trecut ( l-ai vazut in foto la mine pe blog) mirosea extrem de frumos. Cind m-am spalat cu el mi-a uscat miinile si l-am lasat intr-o savoniera la vedere in baie, nu dupa mult timp s-a uscat in asa hal incit au aparut pe el crapaturi, parca cineva l-a taiat cu lama cutitului, ei bine, l-am aruncat direct in cosul de gunoi. Si acum vreo doua saptamini am fost la tirgul de la muzeul taranului roman si am cumparat un sapun natural. Miroase de te trazneste, ( persoana mi-a spus ca cumpara ulei esential din strainatate) face mai putina spuma ca ale mele, nu e cremos si nici hidratant cu toate ca la ingrediente scrie ca are ulei de cocos, masline, migdale, unt de shea, ulei de ricin. Il tin la bucatarie alaturi de un sapun facut de mine si m-am convins de multe ori n’are in compozitie uleiurile trecute la ingrediente deoarece usuca pielea miinilor.

    • Alexandra spune:

      Poate ca daca n-am sti cum vine treaba cu sapunurile naturale nu ne-ar deranja foarte tare sapunurile din comert. Eu recunosc ca nu-mi faceam probleme inainte de a incepe sa fac sapun. Acum insa , constat cu mirare ca pielea mea s-a invatat la bunatati si daca ma dedau iar la chimicale, face scandal! :D)
      Cat priveste producatorii care pun chimicale si se dau naturali, mi se pare ca au de pierdut, pana la urma. Omul ia odata sapunul lui, de curiozitate, sau de nevoie, dupa care se lamureste repede cum sta treaba si a doua oara nu-l mai pacalesti.

  5. mijnzeep1 spune:

    Da, si eu eram fan mare Occitane pana sa inteleg ce contin sapunurile alea, care miros asa de bine! Pacat ca lumea se conduce dupa miros si pret mic si ca nu toata lumea intelege ce inseamna natural.Si cel mai trist e sa vezi ca firmele astea POT si AU dreptul sa vanda chiar daca sunt 90% chimicale si parfum.
    Pupici!
    Natalia

    • Alexandra spune:

      Si eu m-am mirat ca pe un ambalaj , presuspus verificat de Ministerul Sanatatii se afla inscrise date contradictorii, cum ar fi ” natural 100%” si „ulei aromat Oxigen”. Macar L’Occitane nu zice ca sapunul e din „ingrediente exclusiv naturale” si deci mi se par mai corecti.Insa, cum spuneam, oamenii se lamuresc singuri , pana la urma…

  6. biancapopla spune:

    Dezamagire fata de cei care spun 100% natural, si nu prea e asa. Bucurie ca te-am descoperit :)) Ca totusi mai exista oameni onesti. Oricum ai atatea sapunri ca am probleme pe care sa le aleg :))

  7. Elena spune:

    Un sapun poate usca pielea daca are mai mult ulei de cocos.. Stiu ca am facut eu un sapun cu mult ulei de cocos pentru ca face mai multa spuma, insa usuca pielea…
    Deci nu neaparat un sapun natural este si hidratant, depinde de uleiurile si cantitatea de uleiuri folosite.
    Si da, si eu ma simt putin contrariata, mai ales de asa zisele sapunuri cu glicerina – alea transparente si frumoase dar care contin alcool.

    • Alexandra spune:

      Elena, nu asta e problema, exista sapunuri naturale pentru ten gras, care trebuie chiar sa mai usuce pielea. Ideea era ca producatorul nu folosea ingrediente exclusiv naturale, asa cum pretindea pe o eticheta avizata de Ministerul sanatatii. Pe mine asta m-a contrariat in primul rand. Partea cu hidratarea e un „bonus”, pentru ca un sapun cu ulei de catina asta ar trebui sa faca, sa hidrateze.

Lasă un răspuns

