Ultimele galbenele…update

Anul trecut , pe cand imi faceam stocul de petale de galbenele, la un moment dat m-am gandit ca am prea multe, ba chiar am vrut sa mai dau din ele. Se pare ca m-am inselat amarnic, pentru ca astazi am facut un sapun cu ultimele galbenele si pana la recolta viitoare ma uit lung dupa ele, sa vad cum incoltesc, cum cresc si cum infloresc. Binenteles ca deja mi-am stabilit in gradina o parcela barosana, numai pentru galbenele, iar in weekendul asta voi insamanta la greu!

Sapunul, asa, ca de adio pentru galbenelele de acum un an, are in el , pe langa cele obisnuite , ulei de catina, nu mult, ci cat sa-i dea o culoare mai vesela ( ma rog, atat cat poate sa mai fie portocaliul de vesel in zilele astea! :D)))  ).

Am tot cautat pe blogul de gradinarit poze cu galbenele, ca am destule, dar n-am gasit, adica n-am avut eu rabdare sa caut, insa daca vreti sa-mi vedeti  o parte din gradina, asa cum era ea acum un an, va invit AICI..

Hmm…deja sunt cu un ochi in gradina si cu unul la uleiuri, numai sa nu raman asa, sasie, hehe!

Toate bune!

UPDATE

Ca sa nu mai scriu alt post,am adaugat doua poze cu sapunul taiat. Asa cum am banuit, partea alba, cea fara ulei de catina s-a inchis si ea la culoare, din cauza de galbenele si miere, asa ca swirl-urile mele s-au dus pe apa sambetei. Nu-i nimic, mie imi place si asa, dar e de retinut, ca uleiul de catina in sapunul de galbenele nu ajuta cine stie ce la culoare, ci doar imbunatateste reteta .

Probabil ca abia prin iunie voi avea alte galbenele inflorite si asa cum spunea Cristina , cele din comert sunt murdare, sau poate nu murdare, dar macinate cu frunze si tulpini, bune doar pentru ceai.

Inca o data vreau sa remarc superioritatea formei de lemn fata de orice alta forma  pentru sapun. Poate este doar o parere, insa sapunul in forma de lemn este mai bine inchegat, mai gras, mai sapun…sa zic asa.

 

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Plante in sapunuri, Sapunuri, Sapunuri cu lavanda și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

21 de răspunsuri la Ultimele galbenele…update

  1. mihaela costescu zice:

    Ai ”baut ”sticla de lavanda?Eu am gasit o sticluta mai veche cu esenta de lavanda ,o aveam de la o tentativa de a face lumanari,mi-am bagat nasul in ea si toata ziua nu am mirosit decat lavanda de mi s-a aplecat si ma palit si o durere de cap toata ziua . Maine astept sa vad sapunul tau de galbenele taiat .Numai bine!

    • Alexandra zice:

      Da, am lins-o! Buna rau! :D)) Acu de dimineata am scurs ultimele picaturi intr-un sapun, cu ce crezi, cu lapte de capra. Acu tre sa starng din dinti sa-mi iau alta. Costa cam cat tigarile mele pe o luna. :D))

  2. Anca zice:

    Astept sa il vad si taiat!! Culoarea intensa e superba!!
    De cate ori ma uit la sapunurile tale, adica zilnic 🙂 mi se face dor sa fac un sapun, nu am mai facut din noiembrie, cred…

    • Alexandra zice:

      te-ai lasat pe tanjala, vad eu… Lasa ca vine acusica vara si te apuci iarasi, stiu eu…

      • Anca zice:

        Sa stii ca nu te pot contrazice 😀 Sper sa ma reapuc intr-o zi!

        Am vazut acum sapunul taiat, cat de frumos trece lumina prin el!!! Ce culoare minunata!! Chiar si fara swirl-uri, e frumos de tot!

  3. Maria zice:

    Mmmm, ce bine arata 🙂

  4. valeria zice:

    Foarte frumoasa gradina si f. mare , cred ca prteceti ceva timp in ea…

  5. mijnzeep1 zice:

    Ce mult imi place galbenul ala…asteptam pozele cu sapunul taiat, o sa arate fain de tot 🙂

  6. biancapopla zice:

    Draga mea, pai nu mai stiu ce sa aleg!!!!! O sa-ti trimit o lista de retinut ca suntem mai multe.
    Pupiciiii

  7. Victoria zice:

    Nu stiamca petalele de galbenele isi pastreaza culoarea atat de frumos.Asta din cauza ca mereu am cumparat ceai de la plafar

  8. elenushka zice:

    Mazarea de anul trecut arata fenomenal. Anul asta ai pus? Io zic sa te lasi de tigari si sa iei ulei din ala de lavanda. Oare in Corsica s-o gasi ulei de lavanda ? O sa fac cercetari.
    Arata bine sapunul, mai pastreaza o urla de swirl, din ala alb, dar putin, doar sus de tot vad.
    Nu stiu din ce e bebelina facuta, insa face clabuci la greu. Sunt martora ! JUR !

    • Alexandra zice:

      Am pus, cum sa nu pun! Astept din zi in zi sa rasara! Ulei de lavanda iau eu, de tigari insa , nu cred ca prea curand, off…
      Corsica e in Mediterana, deci ar cam trebui sa fie.
      Bebelina e cu ricin, de-aia face spuma asa multa!
      Pup fata!

  9. miscellanea zice:

    Die Farben dieser Seife machen mir so richtig gute Frühlingslaune. Sie gefällt mir sehr gut.
    Viele Grüße
    Petra

  10. Gabi zice:

    Ah, ce frumos e, abia asteptam sa il vad si taiat.Se vede de la o posta diferenta intre galbenelele de gradina si alea de la plafar, nici nu se compara…Si asa in lumina razelor de soare arata asa de stralucitor si varatic…………sa vina o data primavara sau vara!
    Pupici!

Lasă un răspuns

