Sapun Castile-60% ulei de masline

Poate cu acest sapun ar fi trebuit sa-mi incep eu activitatea de „mare mester sapunar”, adica cel mai simplu sapun posibil. Teoretic, sapunul Castile este facut doar din ulei de masline, insa practica a aratat ca un sapun de acest fel nu e prea grozav, in sensul ca e cam moale si nu prea face spuma, spre mai deloc.Atunci, sapunarii s-au gandit sa-l imbunatateasca cu alte uleiuri, cum ar fi cocos, palmier, etc, insa avand grija ca mai mult de 60% din uleiuri sa fie de masline.

Cum n-am facut niciodata un asemenea sapun, m-am gandit ca ar cam fi vremea .Are 60% ulei de masline ( pomace) si 40% ulei de cocos..Initial am vrut sa-l fac fara ulei esential, asa, ca pentru piei sensibile, alergice din cale-afara, insa cum nu mi s-a parut a fi o idee grozava, i-am pus cateva picaturi de ulei esential de trandafiri, din acela adevarat si alte cateva picaturi de ulei esential de vanilie , tot adevarat.  Putin , da’ bun!🙂 Ma mai batea gandul sa-i adaug si o mana de tarate (ca bors nu mai fac demult), ca sa fac un Castile scrub, dar mi-a fost lene…   Daca iese bine, data viitoare il fac cu tarate, promit!

Calitatile acestui sapun, Castile, sunt indiscutabile, daca luam in considerare proprietatile uleiului de masline, pe care le stie toata lumea . ( Cine nu stie,sa puna mana sa citeasca! :D)))  ) Pe langa asta, sapunul curata foarte bine, adica ia jegul la marele fix! Nu e el bubbly, nici creamy, but very cleansy!  Plus ca e hidratant de sa te inneci in  el si alta nu!🙂

Hmm…pare chiar foarte creamy, nu vi se pare?  Va spun maine cum e.

P.S. N-as fi vrut sa va spun, dar cum Monica m-a provocat cand a asemanat sapunul acesta cu o budinca, va spun. Arata atat de cremos si mirosea atat de apetisant, a dulceata de trandafir asezonata cu vanilie, incat mai-mai ca mi s-a facut rau de pofta. Mi se intampla rar chestia asta, dar cand se intampla, trebuie sa iau masuri. De data asta am luat „numai” o jumate de borcan de peltea de gutui, facuta asta toamna din recolta proprie, peltea pe care o  laud de cate ori am ocazia! :D)))

 

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Sapunuri, Uncategorized și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

20 de răspunsuri la Sapun Castile-60% ulei de masline

  1. Monica L spune:

    Arata ca o budinca🙂 .

    • Alexandra spune:

      Da, da. Pai stii ce am facut, de pofta? Am lins juma de borcan de peltea de gutui. :D)) Uite, fac doua poze si le pun , sa vezi, haha!

      • Monica L spune:

        Apropos de pofta care ti-a venit uitandu-te la sapun: am avut o colega asa de pofticioasa de felul ei incat ne povestea (colegilor) ca ii lasa gura apa inclusiv la mancarea de catei si pisici din reclamele tv :)) . .

      • Alexandra spune:

        Macar aia e comestibila si are vitamine si nutrienti!😀

  2. thepean1980 spune:

    Salutare,
    Castilia a fost primul sa pun facut de mine dar am o nedumerire,de ce ramane deasupra o mica pojghita de soda? Am curatat aceasta pojghita cu „belitorul”🙂 de cartofi.

    Patrick

    • Alexandra spune:

      Patrick, nu e soda, daca ar fi soda, ar fi vai de manusitele tale cand te-ai spala, imagineaza-ti. I se spune cenusa, iar cauzele sunt inca necunoscute. Mi se mai intampla si mie. Unii spun ca trebuie izolat mai bine sapunul si sa nu umbli la el macar 12 ore. Altii pun putina (1%) ceara in sapun si nu mai face praful acela deloc. Unora le place stratul ala alb, care cica da un plus de autenticitate sapunului natural.

  3. Suna delicios….vreau si eu🙂 Sa nu cumva sa ii pui tarate, pare un sapun extrem de pretios asa moale si mirosind a trandafiri si a vanilie.

  4. Raluca spune:

    Sapunul arata minunat, insa tare as dori sa stiu cum faci pelteaua de gutui. Am si eu un pui de gutui in curte si cred ca mi-ar prinde bine sa stiu cum se face o peltea de gutui. Stiu ca retetele de sapun nu le faci publice, dar pe cea de peltea ai vrea sa ne-o dai?

  5. Gabi spune:

    Chiar ca era timpul sa faci sapunul asta delicios…Dar unde ai gasit uleiurile astea de trandafir si vanilie, caci mor dupa ele?!!!?Si visez sa fac un sapun cu miros de vanilie si de trandafir….
    Eu am de la Elemental extract de vanilie de 2 ml, dar e asa de putin si de scump caci nu ma indur sa il bag intr-un sapun, prin alte locuri nu am vazut ulei esential de vanilie si nici de trandafir.

  6. Gabi spune:

    Nu e nevoie sa imi mai spui unde ai gasit uleiurile astea esentiale caci am vazut pe alt post ca ai raspuns cuiva.Merci.

  7. Alin spune:

    Forma trebuie acoperita dupa turnare cu un strat de folie de plastic (pentru ambalaj).
    Praful acela e soda caustica care inca n-a reactionat cu uleiurile si care in contact cu aerul se transforma in carbonat de sodiu.

  8. Alin spune:

    Nu stiu ce intelegi tu prin sapun gras, eu am facut cu 8% „superfat” si nu a crapat, depinde probabil si ce forma folosesti si cum disipa caldura, oricum am observat ca in combinatia cu 8% si apa 25-30% max nu mai „oxideaza” chiar daca nu-l acoperi cu folie, nu stiu daca de la superfat sau continutul mai redus de apa.

  9. Simonica spune:

    Buna! Daca are 60% ulei de masline inseamna ca are 40% ulei de cocos. Nu e prea mult cocos? Nu usuca pielea? Sau e cu discount mare de grasime mai mult de 8?

  10. Simonica spune:

    pai prea mult ulei de cocos in compozitie nu usuca pielea? eu asa citisem pe undeva

Lasă un răspuns

