Inca un exfoliant

Chiar nu stiu de ce tine lumea atat sa se exfolieze… 😀 Cum adica, sa-mi dau un rand de piele cu buna stiinta? Pai pielea imi tine de cald, imi tine de frig, iar daca e mai groasa, ma ajuta sa razbesc  usor prin viata! :D))

Acum, serios, este vorba despre epiderma moarta si decedata, care atarna pe acolo degeaba, impiedicand pielea cea vie sa respire, sa primeasca o crema buna, un sapun bun, deci care mai mult incurca. Pentru asta, e nevoie ca macar o data pe saptamana sa raschetam un rand de piele moarta si sa facem loc celei noi. Cam ca la serpi, cand naparlesc. :D))

Exfoliere, gomaj, nu ma intrebati care este termenul exact, insa stiu ca exista tot felul de bunatati care fac treaba asta. Exista creme speciale, geluri pentru gomaj, manusi , lufe, bureti. Dintre materialele abrazive care pot fi puse intr-un sapun,  amintesc  semintele de la diverse  fructe, argilele, taratele, semintele de mac, zatul de cafea, ori chiar cafeaua macinata, malai, fulgii de ovaz, coaja de portocale, turmericul, florile de lavanda, sarea  si inca multe altele. Despre altfel de exfoliere decat cu ajutorul unui sapun, cititi si voi prin alte parti. 😀

Sapunul de azi este unul care contine: ulei de masline, cocos, palmier, floarea soarelui, ricin, unt de shea, ulei de musetel ( la trace), infuzie de musetel, turmeric, uleiuri esentiale de citronella, lamaie si eucalipt, seminte de mac. De ce m-am incurcat si cu museteii aia? Pentru ca am facut si cateva ( 5) pisicute, pentru niste copilasi, din aceeasi sarja, pe care la un moment dat am separat-o. Una a capatat turmericul, esentialele amintite si macul, iar pisicile, doar niste ulei de lavanda si inca putin ulei de mustel. Dar n-are nimic, un pic musetel n-a omorat pe nimeni. 😀

Poze:

Exfoliantul, ca exfoliantul, dar pisicutele au iesit fain si stiu si de ce. Data trecuta am facut doar cantitatea pentru sase pisicute, cam 200 ml de ulei si e cam greu sa mixezi pe fundul unui vas o cantitate asa mica. Deci presupun ca atunci nu s-a facut bine emulsia de sapun. Apoi, de data asta i-am pus ulei de musetel la trace, deci e mai gras si mai mult decat atat, l-am izolat bine si l-am lasat la izolare mai mult.

Sa aveti o duminca frumoasa!

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Plante in sapunuri, Sapunuri, Uncategorized și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la Inca un exfoliant

  1. mijnzeep1 zice:

    Arata f bine, iar pisicutele sunt perfecte.
    O duminica cat mai linistita!
    pupici
    natalia

  2. CCristinaC zice:

    Dupa primul paragraf m-ai speriat pur si simplu. Mi-am revenit dupa ce am citit comparatia cu serpii =)))

Lasă un răspuns

