Sa vina primavara!

Sunteti de acord, nu? 😀

Sa vina odata primavara, sa scapam de frig, zapada mocirloasa, masini intepenite pe carosabil si trotuar, sefi rai, haine grele, caciuli si alte greutati! 🙂

Azi dimineata m-am trezit la ora 8!!!, cu soarele drept in ochi! Asa mai merge… :D)) Cum sa nu-ti vina cheful ala napraznic de a face un sapun, ei? Si nu orice sapun, ci unul special pentru sezonul de primavara-vara care simt eu asa, ca se apropie, tiptil-tiptil. 🙂 Este vorba despre sapunul deodorant, unul deosebit dupa parerea mea, avand niste ingrediente alese pe spranceana ca sa ne faca sa ne simtim bine in pielea noastra.

Mi-am adus aproape uleiurile, frunzele de busuioc si salvie,  argila verde, spirulina si piatra de alaun , ultimele trei dizolvandu-le in putina apa distilata ( merge si cu ulei).

Am pregatit apoi infuzia de salvie, cinci pliculete la aproape 500 ml apa, dupa care am dizolvat in ea soda caustica si am pus-o pe pervaz, sa se raceasca.

In timp ce solutia de soda se racea, am pus la incalzit pe aragaz, la flacara mica, uleiurile vegetale si anume: masline, cocos, palmier si ricin. De ricinul asta sunt efectiv indragostita! 🙂

Cand au ajuns ambele la temperatura de aproximativ 40 de grade Celsius, am inceput sa le mixez, cu grija si pricepere. :D))

Cat imi place, vai! 🙂

Am adaugat maglavaisul din argila, spirulina si piatra de alaun, precum si uleiurile esentiale de salvie, rozmarin, tea tree si ylang-ylang. Ma asteptam sa se coloreze mai verzuliu, insa a ramas tot cacaniu. :D)) Poate dupa saponificare sa se mai schimbe putin culoarea.

Iar in ultima faza, am adaugat frunzele de busuioc si salvie, pe care le-am amestecat de data asta cu lingura.

E gata!

Urmeaza turnarea in forma ( si ce forma! 😀 )

L-am invelit bine in prosoape si acum va trebui sa asteptam pana maine, sa vedem rezultatul. Intre timp, mai fac si eu ceva prin casa. :D)))

Sa aveti spor in toate!

Pupaturi de la Alexandra! 🙂

 

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Sapunuri, Teoria sapunului, Ustensile și etichetat , , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

15 răspunsuri la Sa vina primavara!

  1. Georgiana zice:

    Alexo, tu prea explici procesul tehnologic… hm. oare-i bine? îți fură lumea ideile…

  2. Georgiana zice:

    aham. acum am intrat la Jenora soaps și-am văzut acolo că și ea explică ce și cum, deci nu-i niciun secret 😆 m-am aflat și eu în vorbă 😀

  3. Gabi zice:

    Ma bucur ca esti bine dispusa si ai reinceput munca! Ce coincidenta!Am facut si eu azi un deodorant solid.
    Te pup!

  4. Mariana zice:

    Si uite cum „picura” Alexandra din secretele sapunitului!E minunat cu iti ies la marele fix.Ii si simt mirosul.Dar sa stii ceva:cred ca acele forme din lemn sunt foarte importante ca au peretii grosi si sapunul se raceste incet.Acuma realizez.Eu am niste forme improvizate din cutii de plastic ,ca na, eu fac putin pentru mine si ale mele nu mai trec prin faza de gel.Si asta conteaza mult,sunt sigura.Am vazut calitatea sapunurilor tale,doar le-am folosit.

    • Alexandra zice:

      Ce sa fac, nu ma pot abtine. :D))
      Da, formele sunt foarte foarte importante, acum vad si eu.
      M-am spalat cu o pisicuta. In primul rand e moale, inca nu s-a intarit complet, apoi textura e …aerata, apoasa, nu e consistenta, nu stiu cum sa zic… Nu e sapunul ala tare, concentrat. Da, forma e lucru mare! 🙂

      • Gabi zice:

        E, nu numai forma, ci multe lucruri sunt importante sa iti iasa un sapun bun.Oricum eu stau in cumpana daca sa mai folosesc formele de silicon sau sa fac doar in cutia de lemn, dreptunghiulara.
        Mie imi place sapunul dreptunghiular pe care il faci tu, e o forma ideala de sapun, multi spun ca sapunelele in forme de silicon se topesc repede fiind mici si parca nu sta bine in maini ca un sapun dreptunghiular.
        Si ce imi place la sapunul tau de acest tip ca e mai gros.Adica nu niste feliute subtiri cum il tai eu si nu imi place.Insa o sa il fac mai generos.De acum incolo, ca ale tale.
        Problema e ca oamenii care mai cumpara se uita la gramaj, vor sapunuri mici care sa coste putin.Pacat ca sapunul natural nu este asa de cunoscut in Romania!

      • Mariana zice:

        Perfect adevarat.Am observat ca ale mele nu erau ca ale tale, si respectam reteta.E clar,forma de lemn! Imi pun si eu barbatelul la treaba ca are si el mana la clapacit 🙂

      • Alexandra zice:

        🙂
        La ce? Clapacit? :D))

  5. Daniela I. zice:

    Sunt curioasa ce ii confera acel luciu? folosesti si glicerina? sau ce e? e mirific in forma de lemn; plus modelul acela, in valuri.. cum iti iese? daca se poate spune, evident.;-) multumesc frumos si spor!!!!

    • Alexandra zice:

      Daniela, nu am pus niciodata glicerina in retetele mele de sapun, cred ca este suficienta rezultata in urma saponificarii. Luciu… stiu eu…talentul meu de sapunareasa…
      Valurile le fac cu un betisor de lemn sau cu o lingura.

  6. Revin si eu cu o intrebare, ca mor de curiozitate si de drag, in egala masura: cat timp sta minunatia asta la uscat? Numai si numai bine! :-*

Lasă un răspuns

