Un an printre sapunuri

Zilele astea se implineste un an de cand am turnat primul meu sapun. Parca a fost ieri, cum ar zice bunica.

S-ar cuveni ca la ceas aniversar sa scriu cate ceva despre anul care a trecut si asta incerc sa fac, desi ceea ce simt in legatura cu pasiunea mea, e cu mult peste maiestria mea de a imbina cuvinte. Am sa incerc totusi sa scriu cate ceva, nu prea mult, ci doar asa, cat sa marchez momentul.

Cautam cu totul si cu totul altceva pe net, nici nu stiu bine ce, cand am dat peste acest site, care mi-a captat atentia de la inceput. Tot rasfoindu-l , am descoperit si retetele si primul gand care mi-a trecut prin cap a fost ia te uita ce simpul este, ia sa fac si eu. Nu va spun ca am cautat expres produse naturale, bio, care sa nu-mi agreseze pielea, pentru ca nu este asa. Eu personal n-am nicio problema cu pielea sau cu parul si daca n-as fi fost atrasa in mrejele sapunaritului, precis ca la ora asta ma spalam tot cu Dove si ma samponam tot cu Pantene. Dar asa a fost sa fie, ca eu sa invat sa fac sapun si ma bucur ca s-a intamplat asta. Viata te duce de multe ori pe carari nebanuite. Fabricarea sapunului natural este o astfel de carare pentru mine si inca mai bajbai pe cararea asta. Insa pot sa va spun ca e o carare tare faina, plina de miresme , culori si de tot felul de bunatati.

Anul meu sapunaristic a fost unul si cu bune si cu rele. A inceput bine, cu un sapun reusit, apoi am inceput sa calc in strachini, in dorinta mea de a invata tot, repede, dintr-o data daca se poate. Va spun eu, nu se poate, ca am incercat. Trebuie multa rabdare, multa practica, multa teorie, trebuie dedicare, drag, bucurie. Trebuie sa-ti placa sa faci sapun mai mult decat sa faci prajituri. Trebuie sa-ti placa sa te si speli, caci altfel cum iti poti testa propriile sapunuri, haha! Trebuie sa nu fii zgarcit, astfel incat sa daruiesti din sapunurile tale cat mai multor oameni, caci ce poti face cu atatea sapunuri, decat sa astepti sa rancezeasca…Trebuie sa gandesti pozitiv si sa nu te demoralizeze o sarja de sapun nereusita, ci dimpotriva, sa te faca sa te gandesti la ce dracu ai gresit si sa incerci sa inveti din greseli. Trebuie sa induri cu stoicism eventualele critici din partea unora care in viata lor n-au vazut un sapun natural. Trebuie sa te obisnuiesti cu cei care iti copiaza ideile si apoi se falesc peste tot cu ele, cu comentarii rautacioase din parte unor confrati. Va spun, anul care a trecut n a fost usor.

Pe de alta parte, pot sa ma mandresc ca am reusit sa fac un sapun bun. Spun bun, pentru ca sunt convinsa ca e loc si de mai bine. Si ma opresc aici, pentru ca nu-mi place defel sa ma laud. In schimb , imi place sa ma laude altii, hehehe!

Acum, cu ocazia aniversarii unui an de cand ma spal cu sapun natural, am pentru voi doua surprize

Prima surpriza, este prima mea reteta de sapun, pe care o dezvalui acum in premiera. Este singura reteta pe care o voi pune pe acest blog.

Asadar

360 g ulei de masline, 270 grame ulei de cocos, 270 de grame ulei de palmier, 125 gr soda, 325 grame apa. Ulei esential, 20 de ml. Atat! Ce pot sa va mai spun este ca aceasta reteta este baza tuturor retetelor ulterioare.

A doua surpriza este o tombola in care vor intra toti cei care au lasat comentarii pe acest blog, prea multi care sa-i enumar. Pe data de 1 Martie, va fi extragerea la aceasta tombola, care va avea un premiu dragut, nu va spun inca ce, pentru ca nici eu nu stiu prea bine ce va fi.

Acestea fiind zise, doresc sapunarilor spor la sapunit, iar nesapunarilor, noroc de sapunuri bune!

Si tuturor un weekend fain de tot si o dedicatie muzicala!

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

41 de răspunsuri la Un an printre sapunuri

  1. Mariana zice:

    Draga Alexandra,
    In primul rand vreau sa-ti urez La multi ani! in ale sapunitului.Multa sanatate si sa-ti vezi visul implinit!
    Nici nu mai stiu cum am dat de situl tau in primavara anului trecut si am ramas „lipita” de el, urmarind in fiecare zi noutatile pe care le postai,sorbind cuvint cu cuvant tot ce scriai acolo .
    M-au fascinat de la inceput nu numai sapunurile tale dar si firea ta pe care am intuit-o in scurt timp: sincera, ambitioasa,consecventa,bataioasa si mai ales neobosita.
    In aldoilea rand trebuie sa spun ca azi am observat ca doar cu Firefox reusesc sa pun comentarii pe situl tau.Sincer nu stiu de ce nu reusesc cu InternetExplorerul.
    Ieri seara, cand am vazut premiul,si-ti multumesc ca te-ai gandit la mine, am facut copy-paste cu textul de pe situl tau pe o postare noua la mine si dupa ce am postat anuntul pe blogul meu, cand l-am incarcat,imi clipea nonstop situl si nu am reusit deloc sa fac modificari in blog decat cu Firefox.De aceea m-am speriat, am sters postarea si dupa aceea totul a fost ok.Nu stiu exact ce a fost, dar „paza buna trece primejdia grea”.
    Te imbratisez cu drag si crede-ma ca-ti voi fi n continuare o devotata cititoare a blogului tau si admiratoare a sapunurilor tale.
    Mariana

  2. Roxana Chita zice:

    Ce trece timpul 🙂 Spor la sapunuri in continuare :*

  3. otilia zice:

    Sa fie primul an dintr-un lung sir, cu multe sapunuri si cu multe realizari pe planul asta, la multi ani!!! Foarte frumos post, scris din inima. Si cu melodia … m-ai facut sah mat 😉 Hai noroc, sa ne traiesti! 🙂

  4. O alta Mihaela zice:

    Felicitari pt implinirea unui anisor ( un tort din sapun ? :)) )Iti multumesc pt melodia asta superba.
    Mult succes incontinuare eu am implinit doar 3 saptamani ( nu am facut nici macar botezul). 🙂

  5. Anca zice:

    MA BUCUR MULT PENTRU TINE, LA MULTI ANI DE SAPUNARIT, SANATOSI SI VOIOSI, DESI SUNT SIGURA CA NU E INTOTDEAUNA USOR!!!
    Stii ca am avut si eu tentative prin toamna, dar din noiembrie nu am mai putut face nimic, se vede ca nu m-a prins microbul sau ca nu sunt inca pregatita pt. asta… nu stiu…
    Oricum, ma bucura orice postare a ta si tot ce faci, iti raman clienta si amica pe cat de fidela pot si eu si te pup tare si cu drag, la ceas aniversar 🙂 Sa iti mearga toate struna, Alex!! :*

  6. mijnzeep1 zice:

    Felicitari si inca multi ani blogului si sapunaresei si iti multumesc pentru tot ce faci aici, pentru ca blogul tau a fost prima mea inspiratie. Iti doresc, asa cum mi ai urat si mie acum 2 luni, numai oaspeti draguti si cat mai multi clienti care sa ti aprecieze munca, asa cum facem si noi( virtual). Pupici.

  7. Mihaela R. zice:

    Felicitari si la multi ani in ale sapunaritului si in tot ceea ce vei realiza.
    Eu inca nu ma aventurez in sapunarit ,este stiinta prea exacta iar mie imi place sa gatesc cu masuri din ochi,asa ca imi rezerv dreptul doar de a urmarii pe cei dotati cu multa rabdare si pricepere.
    Iti scriu si am castile cu melodia superba,ce peisaje ,off,off ce locuri faine.
    Succes in tot ceea ce faci!

  8. Geta zice:

    Felicitari pentru blog si pentru pasiunea ta de sapunarit, La multi ani inainte !

  9. CCristinaC zice:

    Felicitari si la cit mai multe si fructuoase aniversari! Iti doresc ca in noul an sa reusesti sa ajungi la nivelul la care vrei tu, in materie de sapunarit. 🙂

  10. Ghinea Viorica zice:

    :(( Ce frumos ati scris!
    Felicitari pentru munca si rezultatele din ultimul an si la multi ani! Aveam impresia ca va ocupati de sapunarit de mai mult timp, am ramas surprinsa cand mi-ati spus prima oara.

    Un week-end frumos!

    • Alexandra zice:

      Viorica, de multe ori ma gandesc ce bine ar fi fost daca mi-as fi descoperit pasiunea asta mai demult. Poate acum nu mai eram contabil, n-as mai fi semnat condica la 7 jumate si n-ar mai fi fost pe mine stresul gramada! Pe de alta parte, niciodata nu este prea tarziu, pentru nimic!
      Multumesc frumos pentru comentariu si cand ai timp, poti sa-mi mai faci cate o vizita, mi-ar face mare placere, sa stii.
      Te imbratisez, numai bine!

      • Ghinea Viorica zice:

        Important este ca ati descoperit-o. 🙂 Cu singuranta va face viata mai frumoasa. Stiu ca aveti o perioada mai tensionanta la munca si ma gandesc ca uneori uitati de tot stresul de acolo datorita sapunurilor.
        Si pentru ca ati descoperit-o la timp, am reusit eu sa fac un cadou original :x:x si sa prind drag de sapunelele facute in casa.

        Multumesc frumos pentru invitatie! Numai bine!

  11. maria zice:

    felicitari Alexandra si la cat mai multe sapunuri

  12. Dana zice:

    La multi, multi ani, cu multe, multe sapunuri!!!! Prima data cand am descoperit blogul tau am crezut ca esti ff veche in bransa. Vorbesti ca un expert, scrii bine si ai o pasiune pt ARTA(asa imi place mie sa zic). Acum cand citesc ca ai doar un an de sapunarit….. raman placut impresionata. Deci se poate face performanta.Eu toata viata am fost pasionata de prepararea diferitelor creme, emulsii, solutii, etc, prin urmare am urmat si o cariera in acest sens. Dar cum nimic nu mai e cum era…de curand am devenit pasionata de sapun. Articolul tau e ca o gura de aer fresh pt mine, demonstrandu-mi inca o data ca o „palma” nu ma distruge ci ma face si mai puternica. Iti multumesc mult si-ti doresc sa ai parte de cat mai multi clienti fericiti!!!

  13. Nana zice:

    Felicitari,cred ca primul an a fost cel mai frumos,cu multe experimente asa ca”micul chimist”.
    Felicitari pentru blog,se vede ca ai mult talent la scris ca si la sapunarit si pui mult suflet.
    Felicitari pentru pasiunea cu care faci lucrurile se vede ca nu le lasi pana nu-ti reusesc.
    Iti doresc sa fi mereu energica,sa gandesti mereu pozitiv,sa realizezi si sa reusesti ce iti propui.
    La multi ani!

    • Alexandra zice:

      Multumesc, Nana!
      Ai pus punctul pe i cu energia, gandirea pozitiva si reusita a tot ce -mi propuneam. Pana acum ceva vreme le aveam pe toate, insa de la un timp, parca nu mai am destula energie, nici nu gandesc intotdeauna pozitiv. Cat despre reusita a tot ce-mi propun, de multe ori nu depinde doar de noi, din pacate.
      In orice caz, multumesc mult pentru urari si m-as bucura din suflet daca ai „veni” mai des pe la mine. 🙂

  14. Gabi zice:

    La multi ani, draga mea!
    Chiar asteptam acest moment……ce iti doresc eu tie?
    Sa faci sapunuuri tooot mai bune, mai fruuuumooooase, mai inspirate,mai artistice si sa pui in continuare intotdeauna in ele ceva , fara de care nu o sa iti iasa : dragoste.
    Sa fii sanatoasa!Voioasa!Bucuroasa!

  15. Bianca zice:

    La multi multi ani cu sanatate! E o adevarata placere sa-ti citesc postarile, atata pasiune. Vorbesti ca un gurmand de retele lui :). Nu m-am apucat inca de sapunit, visez noaptea diverse combinatii :)) si retete. Nu-mi permit deocamdata sa lucrez cu soda, dupa ce vine bebelu 🙂 Nu cred ca mai rezist pana atunci poate la primavra, in curte, sa ma rog de cineva sa faca treaba cu amestecatul ptr. mine . Spor la sapunit si la toate celelalte.

    • Alexandra zice:

      Mersi, Bianca!
      Felicitari si tie pentru bebelu care-i pe drum, sa dea Dumnezeu sa fie sanatos!
      Acuma, cu sapunul, ai dreptate, mai bine ai rabdare sa iasa bebica de acolo si dupa aia sa te apuci… Cat priveste amestecatul, dureaza cinci minute, nu fierbi nimic, se face ca un chec, nicidecum ca sapunul cu untura al bunicii.

  16. Vera zice:

    Felicitari! De aproape un an revin cu drag la blogul acesta, e ca un magnet :)) Pe langa sapunuri, care sunt niste bijuterii (nu le-am incercat inca, dar urmeaza o comanda in curand!), apreciez foarte mult sinceritatea, dezinvoltura, uneori hazul cu care scrieti. Mult succes in continuare!

  17. Alexandra zice:

    Mersi, Vera!
    Te mai astept pe aici! 🙂

  18. mihaela costescu zice:

    Nu pot sa cred ca numai intr-un an ati ajuns la asa performante in ale sapunitului.Eu am incercat odata sa fac lumanari dar cand mi-a venit parafina si ce mai comadasem eu,m-am lecuit deoarece era asa de putina si asa de scumpa.Macar sapunul imi foloseste la ceva.

  19. Simona zice:

    LA MULTE SAPUNELE !!!
    Iti doresc ani buni de sapunit cu impliniri si reusite!
    Ai dreptate, trebuie si studiu, si practica , dar si entuziasm sau rabdare. Si eu mi-am inceput calatoria printre clabuci cu studiu mult, dureri de ochi si spate in fata monitorului, apoi am trecut la partea experimentelor si a primelor transe de sapun, asa ca sustin intru totul ce ai spus tu !
    Asa ca dupa primele 2 luni de sapunit pot spune : Ii asa de faaaain sa faci sapun !!!
    p.s. site-ul de care vorbeai e intradevar foarte bun, e printre preferatele mele in materie de informatii in ale sapunului .Am vazut ca si reteta pe care ai pus-o in post e reteta de baza de pe site-ul lui Cathy .

    • Alexandra zice:

      Multumesc, Simona!
      Stii, as fi crezut ca am sa ma lecuiesc dupa cateva sapunuri, dar n-a fost asa. De obicei ma plictisesc destul de repede de cate un hobby, dar aici n-a fost asa, de unde trag concluzia ca nu mai e demult hobby, ci pasiune.
      Iar site-ul ala e de baza! 🙂
      Mult succes si tie in ale sapunaritului! Intr-adevar, faina ocupatie! 🙂

Lasă un răspuns

