Uleiul de jojoba-si un sapunel

Jojoba, un arbust cu înălţimea de 3 până la 6 m, creşte în cele mai aride zone ale lumii, în special în America centrală şi de sud. Cel mai bun ulei de jojoba din punct de vedere calitativ este obţinut prin presarea la rece boabelor bogate în ulei. Planta a fost denumită şi „aurul pielii” ca urmare a varietăţii de utilizări pe care le are în tratamentul şi îngrijirea oricărui tip de piele.

Proprietăţile seminţelor de Jojoba sunt cunoscute de secole de amerindieni şi azteci. Uleiul extras din seminţe este defapt o ceară lichidă asemănătoare sebumului uman, şi destul de diferită faţă de majoritatea uleiurilor vegetale comune.

Uleiul de jojoba nu are culoare sau miros si de aceea este un produs de infrumusetare ideal. Nu este scump si poate fi folosit din cap pana-n picioare, pentru ca are multe intrebuintari. Iata cateva dintre ele:

Este un bun demachiant. Inmoaie un disc de vata si sterge fardul de ochi, eyelinerul si rimelul. Nu numai ca machiajul va fi indepartat usor si complet dar in acest fel iti vei hidrata si genele.

Il poti folosi si pentru stergerea blush-ulu, a fondului de ten si a rujului. Pentru a indeparta uleiul, foloseste un servetel sau o carpa umeda.

Este hidratant. Datorita faptului ca uleiul de jojoba seamana cu sebumul uman, pielea accepta foarte usor acest ulei, fara a duce la aparitia cosurilor sau a unor reactii alergice. Chiar daca ai tenul gras poti folosi acest ulei, pentru ca iti mentine sebumul in limite normale. Pune cateva picaturi de ulei jojoba in crema ta hidratanta.

Hidrateaza buzele. Daca ai buzele uscate sau care se cojesc des, poti folosi cu incredere acest ulei, ca o alternativa la tratamentele scumpe pentru buze.

Ulei pentru cuticule.Gata cu cuticulele uscate sau zdrentuite. Freaca-ti cuticulele cu putin ulei pentru a le mentine moi.

Balsam pentru pat. Poti pune cateva picaturi de ulei in balsamul de par sau iti poti freca varfurile parului cu acest ulei, pentru a le face moi.

Ulei pentru corp. Un masaj cu acest ulei mai ales dupa baie este reconfortant, dar combina-l cu un alt ulei pentru ca solutia sa fie alunecoasa. ( http://www.frumusete.ele.ro).

Primul meu sapun ce are in compozitie ulei de jojoba este acesta:

Pe langa uleiul de jojoba, mai are ulei de masline. cocos si palmier, ulei de ricin, spirulina, turmeric, argila verde, uleiuri esentiale de menta, lamaie si eucalipt(  combinatie de arome „furata” de la L’Occitane! 😀 ).

Din cate am citit, uleiul de jojoba este foarte bun pentru par si scalp, deci s-ar putea sa-l iau in considerare la Herbal-sapunul pentru par, data viitoare cand voi mai face.

In cu totul alta ordine de , aici la mine e un vant asa de puternic, incat mi-a scos din radacina un pin marisor, de cativa ani! Pisica a iesit afara sa faca un pipi, iar cand a dat sa se intoarca in casa, nu mai putea inainta, statea cu piciorusul ridicat, sa faca pasul, dar era blocata la mantinela. :D)))  Vant, nu jucarie! Macar de-ar da si un pic de zapada, sa stim o treaba.

Despre Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Plante in sapunuri, Sapunuri, Uleiuri vegetale. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

16 răspunsuri la Uleiul de jojoba-si un sapunel

  1. Eduard zice:

    Ai reusit sa treci in engleza(sau orice alta limba mai normala) site-ul cafe du savon pentru ca eu inca ma chinui cu google traducere si sunt foarte multe pagini ramase netraduse.

    Multumesc,

  2. Eduard zice:

    Mai ai la vanzare albinute?

  3. mijnzeep1 zice:

    Arata demential!!!Felicitari.

  4. Geta zice:

    Da, e foarte bun uleiul de Jojoba, am vrut sa imi cumpar si eu dar am aminat mereu caci mi se pare enorm de scump ! sunt convinsa ca sapunul tau cu ulei de Jojoba e de calitate iar la cum arata ma aliez cu „ai casei” .

  5. tabi zice:

    Arata foarte bine, felicitari! Imi place contrastul verde deschis-verde inchis, culoarea argilei verzi mi se pare tare faina, eu am cumparat o argila verde care mi-a colorat sapunul gri, poti sa-mi spui ce tip de argila verde sau un producator, ceva orientativ.
    Multumesc.

  6. Gabi zice:

    Ba mie imi place, eu mor dupa swirl-uri si nu prea imi ies si mi se pare faina combinatia de arome, si in ce priveste uleiul de jojoba sunt incantata de proprietatile lui.Si cred ca o sa fie buuuun pentru pielicica.

  7. Pingback: Sapunuri hand-made | A Woman Who Loves …

  8. Pingback: Sapunuri hand-made - Roxana Țucmeanu

  9. Pingback: Sapunuri hand-made - Love is Blue by Roxana Țucmeanu

  10. Pingback: Sapunuri hand-made | Roxana Țucmeanu Blog

Lasă un răspuns

