Buna dimineata!

Ma tot gandeam la un sapun exfoliant, dar care sa fie in acelasi timp bland cu pielea, cremos si fin. Cel cu cafea si scortisoara este el exfoliant, insa scortisoara, am constatat, nu e pentru oricine. Sunt persoane care pur si simplu nu o suporta pe piele, ori care nu suporta tocmai mirosul, atat de caracteristic.Tot rasfoind la site-uri straine cu si despre sapunuri, am vazut ca e la mare pret sapunul cu fulgi de ovaz, sau oatmeal soap. Chiar, de ce nu? Combinatia de uleiuri este cea de-acum clasica ( insa rasverificata si foarte buna) si anume: ulei de masline, de cocos, palmier si ricin la trace, apoi miere si doua uleiuri esentiale cu aroma delicioasa, anume tamaie si lamaie.

Mie retetele simple mi se par cele mai bune, iar daca este prezent si uleiul de ricin in cantitate suficienta, atunci puteti fi siguri ca sapunul ala este unul foarte bun. Va spun sincer, untul de shea nu ma da pe spate,nici cel de cacao, cel putin nu in sapun. In creme da, cred ca unturile in general sunt mai potrivite pentru creme, insa uleiul de ricin, daca este de buna calitate, face minuni dintr-un sapun. Ii confera emolienta, il face fin si cremos, ca sa nu mai spun de puterea de spumare. Am mai vorbit si cu alta ocazie despre uleiul de ricin si am s-o fac de cate ori voi avea prilejul, pentru ca este intr-adevar un ulei nobil.

Asta e sapunul meu cu fulgi de ovaz. Mi se pare tare dragut.🙂

Va doresc o duminica frumoasa si o saptamana usoara!🙂


About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Plante in sapunuri, Sapunuri și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Buna dimineata!

  1. elenushka spune:

    Mneata ! Deci dupa minunatiile de ieri, azi imi arati un sapun nou ! Ca un spiridus esti ! Jucaus si fara astampar.
    O duminica frumoasa si o saptamana plina de realizari !

  2. Geta spune:

    Foarte frumos arata, ingrediente minunate si la obiect, imi place ca e fin, blind si cremos, poate ma rup putin din lene sa fac si eu unul cu fulgi de ovaz ….am o reteta planuita mai demult dar n-am catadicsit sa o pun in practica.

  3. Anca spune:

    Chiar ma gandeam ca iti lipsea un sapun cu ovaz din portofoliu, sa zic asa! E foarte frumusel, iar reteta ta de baza e una foarte buna, acum cand am incercat si eu cu cele 3 uleiuri odata, am vazut diferenta.
    Sa ai o duminica frumoasa!! :*:*:*

  4. otilia spune:

    E bun, daca daci sapun inseamna ca esti bine :)) Cred ca miroase fain, tot zic sa -mi iau si eu esenta de tamaie dar oare ar merge la o crema? Imi place mirosul (nu din motive … religioase ca sa zic asa). Ori poate s-or alinia planetele in viitor sa fac si eu un sapun o data-n viata. Nu ma grabesc, ca am cu ce ma spala anul viitor :))) Pupici!

  5. nat spune:

    Arata demential si cred ca e si super bun.. Eu ador uleiul de ricin, il pun pe piele ori de cate ori imi aduc aminte, si fiind la inceput de drum ( cu sapunurile adica) ma bucur sa vad atatea apelative la adresa lui, deci trebuie neaparat sa l si pun in sapun. Ce imi place la site Dvs. sunt pozele, apar foarte multe, din toate unghiurile de vedere . Va multumim.

  6. Gabi spune:

    Chiar si eu ma gandeam de ceva vreme la un asa sapun, chiar mi-a zis cineva de sapun cu faina de ovaz cat de bland e cu fata si ce bine ai facut ca l-ai facut! Pare ca ai pus si ceva petale de flori galbene sau asa arata fulgii de ovaz in textura lui?Oricum arata bine!Felicitari!

  7. Monica Curatica spune:

    Sapunul aista o fost tare sugubat!
    Adica cum?!!
    Adica s-a jucat cu simturile mele dupa bunul sau plac, astfel incat mi-au trebuit vreo doua-trei dusuri pana sa ma dumiresc ce are el de spus de fapt si de drept…
    Am sa povestesc, doamnelor si domnilor, pentru cine are pofta sa asculte si pentru cine a prins drag de sapunuri alese, dar nu a gustat inca asa combinatie vrednica de toata lauda…
    Am plecat deunazi intr-o drumetie pe munte cu un grup de prieteni. Iarna, mai incape vorba?!! Vreme frumoasa, ceva zapada, traseu marcat, dificultate asa-si-asa… ce mare scofala! Ne-am luat rucsacii in spinare si pe-aici ti-e drumul, ca doar ziua era lunga, iar noi tineri si neastamparati cum ne sedea bine la varsta aceea!
    Ei… dar sa nu mai lungim vorba, ca doar stiti si dumneavoastra treaba cu “saracia omului”.
    Ne-a prins o ninsoare pe drum… halal! Cernea asa marunt si des, de puteai da nas in nas cu ursul, cu lupul si cu mistretul laolalta, si tot ai fi zis ca pasa-mi-te ti se nazare…
    Cabana – in fata, undeva mai sus, numa’ ca pe masura ce ne apropiam de dansa parea ca urca si ea odata cu noi. Am simtit mai intai oboseala, apoi deznadejde, apoi m-a cuprins un pui de disperare… Mi se perinda prin fata ochiului numai Baraganul meu de bastina, uscat ca iasca si parjolit de soarele de august… si daca nu aveam langa mine prieteni tari si de nadejde, acolo as fi ramas, trantita in zapada pana dadea ghiocelul…
    Am ajuns si la cabana… ostenita, inghetata si cu hotararea luata de a nu mai pune piciorul pe munte cate zile mi-or fi ramas de trait pe aceste meleaguri… Serveau vin fiert si ceai preparat cu niscaiva zapada topita, “de colo, de pe marginea rapei” – ca doar capra neagra nu-si va fi band ceaiul cu apa plata de la supermarket. Just, nu?
    Am luat un ceai… Va spun cu mana pe inima ca a fost cel mai rau si mai spurcat ceai pe care l-am pus pe buze, pentru ca mai departe de atat nu i-a fost dat sa treaca.
    Am cerut timid si cu speranta in glas ceva lamaie. Sa vezi si sa nu crezi, aveau lamaie!
    Nici nu va puteti imagina ce poate face o felie zdravana de lamaie dintr-un pahar de unica folosinta plin cu ceai “adunat” de pe varful muntelui!
    Ei, aici vroiam sa ajung!
    Lamaia, dragii mei, a devenit un fruct destul de comun pe care de multe ori il trecem cu vederea. Va incurajez cu aceasta ocazie sa ii mai dati o sansa, sa ii savurati din nou aroma vioaie, picanta si exotica, si de ce nu prin intermediul unui sapun?!! Cu sfiala am sa recunosc aici ca eu una l-am ales pentru fulgii de ovaz, nicidecum pentru aroma. Iata cum prea des ignoram, in virtutea rutinei si a obisnuintei, culori, mirosuri si gusturi care merita cu prisosinta savurate si constientizate. Pe langa aceasta a doua revelatie a mirosului de lamaie, mi-a oferit experienta unui scrub viguros, numai bun pentru a pune sangele in miscare si pentru ceea ce noi fetele numim “zonele cu probleme”. Spuma este fina si densa, asa cum Alexandra stie ca imi place tare de tot.
    Si-am incalecat pe-o sa, si v-am spus povestea mea! Concluziile sa le traga fiecare dupa puterile sale…
    Ne auzim la urmatorul sapun!

    Cu drag,
    Monica Curatica

Lasă un răspuns

