Pasta de dinti handmade

Stiti ca aveam da gand sa fac o pasta de dinti, nu? Iata ca azi i-a venit si ei vremea si vreau sa va spun ca se face in doi timpi si trei…hai patru miscari. Simplu ca buna ziua! Adica se amesteca ingredientele pe rand., deci ce poate fi mai simplu. Ingredientele, ca si reteta sunt de la Elemental. Cred ca am facut destula reclama acestei firme, ar fi trebuit de-acuma sa sara si ei cu o atentie, o maslina , ceva… :D)))

Ok, repede, ca mai am si alta treaba, ingredientele sunt cele din poza, adicatelea: argila rosie, argila alba caolina, bicarbonat de sodiu, apa plata, glicerina vegetala, ulei esential de portocala ( am ales varianta fructata), extract de fructul pasiunii si conservant natural din samburi de grapefruit. As fi vrut s-o bag intr-un recipient mai asemanator cu tubul de pasta de dinti, dar n-am putut , sau n-am avut eu destula rabdare , asa ca a intrat intr-un borcanel de crema. Se va lua cu o spatula si se va pune pe periuta de dinti.

Ce a ramas in paharul special in care am preparat-o, am pus-o pe periuta si m-am spalat cu ea. O adevarata incantare, va spun. Ma asteptam sa zgarie, sa scartiaie in dinti, dar nu. E aproape la fel de cremoasa ca cea din comert, doar ca e…naturala si n-are fluor. Acum nu stiu daca e pe bune amentintarea cu fluorul, dar de ce sa nu fim noi siguri ca nu bagam in noi cine stie ce nenorocire?

Poate e doar o impresie, insa parca mi-a albit un pic dintii! In orice caz, scartie de curati ce sunt!🙂

Singura faza mai nasoala e ca atunci cand clatesti, parca scuipi noroi! :D)))

Gata, inapoi in bucatarie!🙂

O duminica faina va doresc!

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Facut in casa și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

7 răspunsuri la Pasta de dinti handmade

  1. otilia spune:

    Ti-a iesit faina! A mea e mai apoasa, si am facut-o cu argila verde. Oare daca mai adaug argila are ceva? Sa fie ca o pasta, cum ti-a iesit tie. Si da, curata excelent, nu e cu nimic mai prejos decat pasta de dinti din comert. Spor la treburi!

  2. Geta spune:

    Ce bine arata, se vede ca e fina si cremoasa.

  3. Gabi spune:

    Imm, ce fain arata, am facut si eu, dar dupa o reteta in care nu mentiona apa, asa ca este cam densa a mea, pot sa ii mai pun apa.dDar iau din borcanel cu o spatula.

  4. Leti spune:

    eu am mai folosit carbonat de calciu.in ceea ce priveste glicerina (si conservantul din samburi de grapefruit- care am vazut ca e tot in baza de glicerina) am citit ca se depune ca un film subtire pe dinti care impiedica contactul acestora cu saliva – prin contactul dintilor cu saliva acestia se remineralizeaza. acum nu stiu cat e adevar si cat nu, dar pe mine m-a cam pus pe ganduri.daca aia nu…..aia nu…..aia nu……..atunci ce ?🙂

Lasă un răspuns

