Bebelusa

Mi-am dorit tare, tare mult inca un copil, tot baiat, daca s-ar fi putut. N-a fost sa fie, poate intr-o viata viitoare… In orice caz, eu spun oricui vrea sa auda, ca e bine sa ai doi sau chiar mai multi copii si daca sunteti tineri si sanatosi, oameni buni, nu va opriti doar la un singur copil. Ganditi-va in primul rand la cel pe care il aveti deja, va creste singur, iar cand voi nu veti mai fi, va ramane si mai singur. Eu stiu asta, sunt copil unic, iar cand am pierdut-o si pe mama, m-am simtit cel mai singur om de pe pamant.

Asa ca, pentru a nu lasa „bebelusul”, primul ” nascut” singur, i-am facut un fratior, de fapt, dupa forma, as zice mai degraba ca e surioara. :D))

Contine: ulei de masline, de cocos, de palmier, de orez, de ricin, ulei de galbenele pus la trace, infuzie concentrata de galbenele si musetel, miere, putina ceara de albine,ulei esential de lavanda, petale de galbenele pisate fin. L-as manca!:D

Comparativ cu Bebelusul, Bebelusa a iesit mai albicioasa, desi mierea si galbenelele, ca si infuzia de musetel si galbenele au fost la fel si ma gandesc ca doar formele de turnare sunt de vina. Am mai spus, conteaza mult formele, ele influenteaza procesul de saponificare intr-o masura destul de mare.

Am ochit pe internet niste forme fabuloase, scumpe al naibii si departe rau, incat transportul costa mai mult decat produsele, basca taxa vamala, dar daca reusesc sa mi le procur, atunci scot la vanzare actualele forme de lemn, asa ca doritorii se pot inscrie pe lista de pe acuma.😀

Asta a fost Bebelusha.

Nu destul pentru o dupa amiaza de duminica, asa ca am mai turnat o Lavanda cu unt de Shea, ca doar ce am mai facut una si am ramas doar cu 7 bucati din 10.

Eu si una dintre bebelusele pisici va dorim o seara frumoasa!🙂

Pupici!

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Ingrediente, Sapunuri, Sapunuri cu lavanda și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

19 răspunsuri la Bebelusa

  1. Cornelia spune:

    Buna seara,
    Foarte bun sfatul tau. Si eu sunt singura la parinti si cand a murit mama mea m-am simtit ca o frunza pe apa. Nici acum nu-mi gasesc echilibrul.Cat este de adevarata vorba aceea : ca mama nu este nimeni.
    Sapunul arata super. Felicitari!
    Desi sunt chimist am ajuns intr-o mare dilema. Poate ma ajuti tu sa o rezolv. Am observat ceva la sapunul meu. Deasupra are ca un praf. Dupa parerea mea ar fi soda desi eu am lucrat in exces de 8% grasime. Vreau sa-ti spun ca uleiul de cocos este cumparat de la Elemental.Ceva este in neregula cu uleiul de cocos pentru ca atunci cand nu am folosit ulei de cocos si am lucrat in exces numai de 6% grasime nu s-a intamplat lucrul acesta.
    Am achizitionat niste forme din silicon foarte frumoase. Iti trimit si tie adresa poate te intereseaza:
    http://www.decorix.ro/bucatarie/6-forme-din-silicon-pentru-prajituri-margareta.html sau
    site-ul original:
    http://www.silikomart.com/home_silikomart_it.html

    Iti doresc multa sanatate si multumesc pentru tot,
    Cornelia
    Sa incerci sa folosesti turmeric sau sofran sa vezi ce culoare frumoasa obtii.

    • Alexandra spune:

      Buna, Cornelia si multumesc pentru comentariu.
      Chestiunea cu praful alb de deasupra este foarte viu disputata intre sapunari si nimeni sun stie precis care este cauza. In niciun caz nu este soda,daca ar fi soda, ti-ar arde palmele la primul contact. Unii spun ca in timp ce e la izolare, sapunul ia aer. Altii spun ca de vina ar fi forma, mai adanca sau mai plata. Pana la urma nici nu conteaza, important e sa fie un sapun bun.
      In lista mea de bloguri gasesti la Kathy Miller niste explicatii pentru unele probleme ce pot aparea la sapunuri.
      Eu zic sa nu-ti mai faci griji decat in privinta esteticii, dar si asta se rezolva, cu o carpa curata se indeparteaza usor praful acela alb/

      O seara buna, eu ma intorc la bucatarie, fac sarmale!😀

      • Cornelia spune:

        Multumesc mult si spor la treaba! Ma scuszi ca te-am deranjat. M-am gandit si la timpul de izolare dar si la faptul ca nu am folosit capac la cutie. O sa mai cercetez si te tin la curent.
        Multumesc inca o data si iti doresc numai bine!

  2. Alexandra spune:

    Nu m-ai deranjat deloc, chiar ma bucur cand cei care fac sapun ma intreaba cate ceva.😉 Acum, spun si eu ce stiu, pentru ca mai am mult de invatat.
    Numai bine si tie!

  3. CCristinaC spune:

    Arata tare bine bebelusa. Si pe Mitzi o speli tot cu sapun de-al tau, ca e faina rau.🙂.
    PS. Ai facut samale informa de sapun sau sapun in forma de sarmale?. Te pup.

    • Alexandra spune:

      Mitzi se spala singura , deocamdata, iar azi am pudrat-o ( de fapt pe toti patru) cu un praf antipurici.
      Tocmai am infulecat trei sarmale si parca nu erau in foema de sapun. Dar nu sunt sigura, ca nu le-am vazut prea bine, de foame.😀

  4. untul de shea din sapunul cu lavanda e nesaponificat sau saponificat? merci de lamurire Alexandra🙂

  5. otilia spune:

    Ce Bebelusa frumoasa! face cu ochiul!

  6. Geta spune:

    Hiii, ce frumos a iesit Bebelusa, cum ai facut, ai pus briosele una linga alta si le-ai acoperit cu folie cu bule sau ai decupat folie pentru fiecare in parte ?

  7. elenushka spune:

    Da, frumoasa si bebelusa si foarte apetisanta, mi-a facut pofta de gofre.
    Cam toate sapunurile tale le-am vazut ca prajiturele… ce minune.
    Eu am o racela pe trecute si sper ca bebe e bine si astept cu nerabdare 10 octombrie sa merg la dublu test sa-l vad…
    Si noi vrem mai multi copii, dar intai sa il avem pe acesta si apoi ne mai rugam pentru viitorul.
    Pupaturi de la noi.. ca acu suntem mai multi.

  8. amaliasavins spune:

    am folosit si eu o data folie cu bule , dar parca nu a iesit asa frumos in relief ca la tine . Le pui deasupra ceva greutate sa apese , sau doar folia si atat?? pup

  9. mihaela costescu spune:

    Ma gandeam eu cum ai facut ?la sapunul cu miere am crezut ca ai o forma speciala, m-am gandit si la ciocanul de snitele,!!!!!!!!

    • Alexandra spune:

      Haaaaaaaaaaa! Tare asta cu snitelele, mie nu mi-a dat prin cap, desi am stat si m-am gandit multa vreme cum or fi facut fetele alea gaurele in sapun. Pana la urma m-am prins eu…😀

  10. mihaela costescu spune:

    In privinta copiilor ,ai dreptate.Noi am fost sase frati si e asa bine cand ne strangem toti ,in afara de mama care nu mai este .Dupa ce faci sase copii ,sa mori la 49 de ani ,nu e corect.Viata asta nu-i corecta. Daca ar fi fost timpurile mai bune poate as fi facut si eu…….nu sase …poate trei.Nu-i nimic o sa-mi cresc nepotii si asa o sa faci si tu ,Alexandra.

    • Alexandra spune:

      Mamica mea s-a prapadit la 53 de ani, asa ca Mihaela, stiu ce inseamna cand spui ca viata este nedreapta.
      Iar nepotii, o Doamne, abia ii astept, mi-e dor de ei, daca pot sa spun asa.🙂

Lasă un răspuns

