Lavandula Augustifolia

Sau lavanda englezeasca sau lavanda adevarata. O caut de cand am gradina, adica de mai bine de zece ani, iar azi am gasit-o, in sfarsit! Nu pot sa va spun cat sunt de bucuroasa!

Este lavanda pentru care anul asta as fi batut un drum de mai mult de 2000 de kilometri, ca sa-mi iau cativa butasi sa-i pun in gradina. Ma necajeam eu tare ca n-am apucat sa ajung acolo , dar uite ca soarta a fost blanda cu mine si azi mi-am cumparat din Bricostore Baneasa, doua lavande adevarate. Pe care inca n-am sa le plantez in gradina, data fiind seceta asta formidabila, ci am sa le tin in casa, in ghiveci ,pana cand da o ploaie si mai inmoaie iasca  de pamant.

Cine face sapun si sta la curte face un mare pacat daca n-are o lavanda, chiar daca nu e ea Augustifolia. Asa sa stiti!😀

Eu iubesc, ba nu, ador lavanda, sub orice forma ar fi ea, planta, flori, frunze, apa de lavanda sau esenta, asa ca nu intamplator multe din sapunurile mele au ulei esential de lavanda. Chiar sambata am mai facut unul…😀 Acum, cu acestea doua am in gradina 9 lavande si cred ca am sa ma opresc aici. Pana la primavara, cel putin, hehe!

Iar daca sunt cuminte si nu mai cheltui in nestire pe ingrediente sapunistice, poate la anul voi vedea cu ochii mei asta:

Sau ceva asemanator.🙂

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Plante in sapunuri și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Lavandula Augustifolia

  1. Monica L spune:

    Poate sa traiasca in ghiveci? Daca ar fi asa, imi iau si eu.

  2. Marius Andrei spune:

    Traieste si in ghiveci dar are nevoie de lumina

  3. otilia spune:

    De doua ori am semanat seminte dar nimic, la primavara o sa-mi cumpar un ghiveci cu lavanda si o sa-l plantez in gradina. Poate asa o sa am si eu o tufa.

  4. Anca spune:

    Lanurile alea de angustifolia arata incredibil de frumos!
    Cred ca miroase demential, te calmeaza numai privind fotografiile, daramite sa fii acolo! Si cand ma gadesc ca acum cativa ani nu suportam levantica, dar acum imi place tare mult.

  5. Laura spune:

    Am cumparat eu lavanda mov si roz de la Bakker, am plantat-o in curte si…nimic ! Oare o creste la anul ? Arata ciudat, nu creste, dar nici nu se usuca.

  6. elenushka spune:

    Acele lanuri de lavanda sunt din Provence, Franta. Acolo lavanda este cum sunt la noi varza si cartofii la lunguletu, cine cunoaste.
    Adica sunt pamanturi pline cultivate numai si numai cu lavanda. Imaginea este dementiala cand este inflorita. Este un satuc in Franta, Banon unde numai asta vezi in tot satul.. lavanda si branza de capre. Este si o zona de camping acolo, pentru cine vrea sa mearga cu masina si sa opreasca in natura. In cursul saptamanii este un sat parca uitat de lume, liniste deplina iar sambata si duminica vin bikerii care aduc distractia si larma.
    Din pacate nu am o poza cu lanurile pentru ca sotul a fost iarna, in ianuarie si februarie acolo.

Lasă un răspuns

