Sapunul de weekend-cu ulei de rosa mosqueta

Pentru un asa ulei pretios cum este uleiul de rosa mosqueta, plin de virtuti care mai de care mai antirid, se cerea un sapun mai deosebit. Eu mi-am dat toata silinta, urmeaza sa-mi spuneti voi daca am si reusit sa fac un sapun frumos. Contine cele trei uleiuri de baza, plus ulei de rosa mosqueta, pigment mineral cosmetic, ulei esential de geraniu, argila alba caolin, petale de trandafir si putin cocos pe deasupra. Inca nu m-am spalat cu el, dar pare o finete.

Sa va spun drept, eu nu pot sa fac deosebirea intre un ulei pretios si altul, insa toate dau un sapun incredibil de fin si de emolient, mai fin chiar decat cele cu ulei de ricin ori cu unt de shea. De fapt, sunt   altceva decat uleiurile obisnuite si chiar mi-e greu sa explic. Ricinul e consistent, hranitor, de uleiul de masline nu mai vorbesc, in timp ce uleiurile rare sunt delicate si foarte fine. Atingerea sapunului e matasoasa, catifelata, aluneca printre palme aproape singur, iar rezultatul e o piele pe masura. Nu sunt simple mofturi aceste uleiuri, iar cine are intr-adevar nevoie de ele, adica cei cu o piele sensibila, fragila, uscacioasa, sa nu se gandeasca de doua ori inainte de a-si face o crema cu ele. Ori un sapun, crema de corp, de maini, etc.

Uleiurile rare se pun la trace, adica pe la mijlocul mixarii,fara a le mai incalzi,  iar eu le pun chiar inainte de a adauga uleiul esential. In felul acesta, proprietatile lor se pastreaza mult mai mult decat daca l-am pune la inceput, cand imediat ce incepe mixarea, incepe si reactia de saponificare. Astfel, o parte din uleiuri raman nesaponificate, iar senzatia , ca si actiunea asupra pielii este mult mai intensa.Tot asa procedez si cu uleiul de catina, de galbenele, tot asa se procedeaza cu uleiul  de musetel,  de sunatoare, ori alte uleiuri pretioase.

Si acum sa va arat sapunul taiat.


Nu-i asa ca e gigea?😀 Si miroase super, super, ca acum m-am invatat minte, pun mai mult ulei esential.😉

Ma gandeam ce nume sa-i pun si nu-mi vine in minte decat Wonderful life, pentru ca atunci cand ma uit la el, simt ca viata poate fi minunata, cateodata si ca sta numai in puterea noastra sa o facem asa. Sa poti face ce-ti place mai mult este una din conditiile care fac viata minunata. Ceea ce va doresc si voua!🙂

Va pup si sa aveti o duminica asa cum va doriti!

About Alexandra

Economista, salariata la stat, pasionata de gradinarit si de sapunarit
Acest articol a fost publicat în Sapunuri cu trandafiri, Uncategorized. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la Sapunul de weekend-cu ulei de rosa mosqueta

  1. Anca spune:

    Un alt sapun minunat, sunt convinsa!! Bravo tie!!
    Apreciez inca o data ca sharuiesti mici secrete in ale sapunaritului :*:*
    Mi-a ajuns soda pura, acum urmeaza uleiul de cocos si apoi te tin la curent🙂 Pupici!!

  2. Marius Andrei spune:

    Un sapun care trebuie sa contina pe cutie avertismentul „a nu se manca”

  3. Pingback: Inca un concurs « Gradina visata

  4. soso69 spune:

    Alexandra,
    Felicitari!!! Foarte frumos si util este blogul tau, dar fiindca ma bate gandul sa incep cu sapunareala (deja mi-am comandat ulei de cocos iar restul ingredientelor le am) am cateva intrebari. Ai reusit sa gasesti pigmenti mai de calitate, si de unde? Formele tale pe care le-am vazut in poze tu le-ai facut sau le-ai cumparat?

    • Alexandra spune:

      Multumesc, Soso si bafta in sapunarit!
      Pigmenti gasesti cati vrei pe internet, despre calitate nu ma pronunt.Eu nu mai folosesc, decat foarte rar, cand imi comanda cineva un sapun de fitze. Formele le-a facut sotul meu.

Lasă un răspuns

